Toon posts:

[HTML] Table Height

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gemaakt voor een grote Lan Party die in 2004 zal worden gehouden in Emmeloord. Voor ongeveer 200 mensen zal deze worden gehouden. De lay-out is te bekijken op: http://www.icewebdesign.nl/projecten/xlan

Nu heb ik de hele layout in HTML gezet maar heb ik toch een probleem. Zoals je ziet rekt het linker menu niet uit zoals ik dat wil. Het is de bedoeling dat het Counter Strike poppetje helemaal onderin de hoek komt. Maar dat wil niet lukken. Ik maak een php pagina dus kan ik niet gewoon de hoogte van een cel opgeven aangezien de hoogte van de pagina per menu-item verschilt.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt! _/-\o_

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Staat bij mij wel linksonder in de hoek, maar voor de rest klopt er iets niet zal wel even screenshot maken.

Browser: Mozilla Firebird.
Resolutie: 1280x1024 en 1152x864 (Dual Monitor)
En dit doet zich alleen voor als ik hem fullscreen gooi:
Afbeeldingslocatie: http://zmn.dinamite.net/images/got/xlan.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door supakeen op 11-08-2003 12:08 ]

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Kun je niet gewoon een tableheight van 100% gebruiken¿ Dan gooit hij hem over de gehele pagina heen... Vervolgens kun je de cell waarin je poppetje staat gewoon een valign="bottom" geven... Moet lukken...

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42
Inderdaad, als je die valign waarde van de cell met het cs-manneke op bottom zet werkt het in IE6.

code:
1
<td width="184" valign="bottom" height="200">

[ Voor 26% gewijzigd door Jasper op 11-08-2003 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt ik heb het opgelost. Maar als je goed kijkt zie je bij het logo links van Xlan een rode streep :s. Terwijl ik het plaatje toch helemaal links heb uitgelijnt. Snapt iemand dit?

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

Probeer dit eens om het rode streepke weg te krijgen:
<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0>

"It's better to burn out, than fade away"

Verwijderd

Topicstarter
Zo had ik het al staan maar zoals je ziet is die lijn er nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Die rode lijn zal wel weer een van de onverklaarbare raadsels/bugs van HTML zijn. De code is goed maar toch is de output niet goed.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Cascading Stylesheet:
1
2
3
BODY {
  margin-left: 0px;
}

:?

En dit kan ook niet:

HTML:
1
2
3
<td height="22" width="114" bgcolor="#000000" background="images/bar2.gif"></td>
    </center>
    <td height="22" width="708" bgcolor="#000000">

Die center moet daar tussen weg.

[ Voor 68% gewijzigd door André op 11-08-2003 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
<body topmargin="0" leftmargin="0" bgcolor="#D7D8DC">

dit zou hetzelfde effect meoten geven lijkt mij?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 12:36:
Die rode lijn zal wel weer een van de onverklaarbare raadsels/bugs van HTML zijn. De code is goed maar toch is de output niet goed.
Onzin, rode lijnen komen niet zomaar in html, dat komt door 'foute' dingen in de html die de gebruiker daar inzet.

En bijna alles is verklaarbaar behalve echte bugs.

Misschien moet je je site even door de w3c validator gooien, dan worden dingen die niet horen direct gesignaleerd. :)

[ Voor 21% gewijzigd door André op 11-08-2003 12:42 ]

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

ik zou sowieso niet de helft van de opmaak in html doen en de andere helft in een externe css.
misschien als je alles in de css zet dat je door het overzicht dat dan onstaat ziet wat je fout doet

larixk

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik noem dit toch onverklaarbaar aangezien jouw code niet helpt!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 12:42:
Nou ik noem dit toch onverklaarbaar aangezien jouw code niet helpt!
Zoals ik al zei, alles is verklaarbaar. Alleen je moet de 'fout' even vinden.

http://validator.w3.org/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles wat maar instelbaar is ingesteld op align-left maar ik zie nog een lijntje. Dit klopt gewoon van geen kanten want als je een nieuwe table maakt op een nieuwe pagina en een plaatje align-left doet dan werkt het wel.

• André

André

Analytics dude

HTML:
1
[img]"images/header.jpg"[/img]

Haal die align="left" er eens uit en hij werkt (lokaal getest). :)

Ah, ik zie dat het nu goed is _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door André op 11-08-2003 12:54 ]

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

zit er niet bij dat plaatje van de header een transparente streep helemaal links?

larixk

Verwijderd

Topicstarter
haha, nou bedankt! Maar toch vind ik dat vreemd. Align left zou hetzelfde moeten doen lijkt mij. Maar noem je dat geen bug dan, Andre? Je moet op zn minst toegeven dat er gewoon geen logische verklaren voor te vinden is. Want hij zou beide codes hetzelfde moeten interpeteren.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als het ene probleem is opgelost dient het andere zich aan. Ik heb van alles geprobeert maar als ik de html pagina in php zet doet de layout het niet meer goed. Zoals je ziet is de breedte van de table niet goed meer. In 800x600 is de layout te groot en in 1024x768 is de layout te klein. Ziet iemand het probleem?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42
'als je de html in php zet' :?

Anyhoe, verkeerde copy/paste? of een enter die raar staat?

Verwijderd

Topicstarter
nee, kdenk dat het aan die zwarte bar ligt. Maar dan is het toch vreemd dat het in HTML wel goed is. Ja met html in php zetten bedoel ik: het bestand hernoemen naar php en dan <? code ?> op bepaalde plaatsen zetten.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
bij mij staat dat counterstrike poppetje niet onderaan hoor daaronder komt nog een heel stuk grijs. Of begrijp ik je nu verkeerd ?

je kunt dit oplossen door een een cell tussen te zetten die zegmaar meerekt.
dit doe je door:
- de hoogte van de tabel 100% te maken
- hoogte van de cel en het plaatje 100% te maken

In die cell moet dus een plat plaatje zitten die mag oprekken zonder dat er iets vervomt. (die kleur rood met de schaduw rechts dus).

die cel kun je dan denk ik het beste hier tussen plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/d.boomgaardt/vreeke1.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door rewind. op 11-08-2003 18:28 ]

Verwijderd

bij mij ziet het er goed uit :) dat poppetje krijg je vrij makkelijk naar onder lijkt mij...

Probeer in plaats van:

[HTML] <tr>
<td width="184" valign="bottom" height="200" background="images/left4.gif">[img]"images/left5.gif"[/img] [/HTML]

Dit:

[HTML]

<tr><td bgcolor="#FF0000" height="100%">nbsp;</td></tr>
<tr>
<td width="184" valign="bottom" height="200" background="images/left4.gif">[img]"images/left5.gif"[/img]

[/HTML]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Stoney187 schreef op 11 August 2003 @ 18:18:
bij mij staat dat counterstrike poppetje niet onderaan hoor daaronder komt nog een heel stuk grijs. Of begrijp ik je nu verkeerd ?
Dat is op een ongevulde pagina ja, maar het gaat om het effect wanneer er tekst staat; dus kijk even onder het kopje 'regelement' :)
Pagina: 1