Laptop vervangen, de dilemma's

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 20:30

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een Acer TM 342 sinds begin 2000. Was toen (gimporteerd uit de VS 6800 florijntjes, een PIII met 128Mb geheugen en - ik geloof - 10 Gb hdd).
De batterij van het ding hied er echter al na 1,5 jaar mee op terwijl ik toch vrij efficient er mee omging. Was een li-ion op de koop toe. Dus nieuwe batterij van fl. 600,- er in laten zetten, maar die gaat nu ook nog maar 30 minuten mee...

Daarnaast blijft het ding ongeacht XP of (vroeger) 98 zo af en toe steken (in scandisk bij het opstarten, maar ook gewoon in Windows). Waar het aan ligt: zodra ik een lan kabeltje in z'n gat duw gaat ie weer vrolijk verder of er niets aan de hand is...

Nu is echter op de koop toe de HDD kapot en dus wil ik 'm vervangen. MAar ja, de grote vraag, wel zo'n mooi topic over de 80x-en, maar na mijn ervaringen, heb ik gewoon pech gehad of kan ik beter voor bijv. een Dell gaan?!

Wat ik met de laptop doe:
- word processing (primair)
- proggen (o.a. Delphi)
- dtp-en (indesign en zo)
- filmpjes afspelen

Must is WiFi (hebben ze op de uni faciliteiten voor). maar kan via extern pc-kaartje als het aan mij ligt.

Cogito Ergo Credo

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
jopiek schreef op 11 August 2003 @ 11:19:
Ik heb een Acer TM 342 sinds begin 2000. Was toen (gimporteerd uit de VS 6800 florijntjes, een PIII met 128Mb geheugen en - ik geloof - 10 Gb hdd).
De batterij van het ding hied er echter al na 1,5 jaar mee op terwijl ik toch vrij efficient er mee omging. Was een li-ion op de koop toe. Dus nieuwe batterij van fl. 600,- er in laten zetten, maar die gaat nu ook nog maar 30 minuten mee...

Daarnaast blijft het ding ongeacht XP of (vroeger) 98 zo af en toe steken (in scandisk bij het opstarten, maar ook gewoon in Windows). Waar het aan ligt: zodra ik een lan kabeltje in z'n gat duw gaat ie weer vrolijk verder of er niets aan de hand is...

Nu is echter op de koop toe de HDD kapot en dus wil ik 'm vervangen. MAar ja, de grote vraag, wel zo'n mooi topic over de 80x-en, maar na mijn ervaringen, heb ik gewoon pech gehad of kan ik beter voor bijv. een Dell gaan?!

- proggen (o.a. Delphi)
- filmpjes afspelen

Must is WiFi (hebben ze op de uni faciliteiten voor). maar kan via extern pc-kaartje als het aan mij ligt.
Wat is je vraag nou?

Ja je hebt pech? Net zoals ik pech heb gehad met mijn travelmate 800cli.

Ik snap je topic niet echt.
Iedere laptop kan kapot gaan. :)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
RS_003 schreef op 11 August 2003 @ 11:26:
[...]

Wat is je vraag nou?
a. zie topic titel,
b. "Nu is echter op de koop toe de HDD kapot en dus wil ik 'm vervangen. Maar ja, de grote vraag, wel zo'n mooi topic over de 80x-en, maar na mijn ervaringen, heb ik gewoon pech gehad of kan ik beter voor bijv. een Dell gaan?!"

en je doet er wel zo makkelijk over net alsof het normaal is dat zo'n duur ding binnen de korste keren het loodje legt, maar ikke student en ikke geen geld voor zulke geintjes... dus als ik wat koop moet het goed zijn en iig 3 jaar ZONDER problemen meegaan...

Cogito Ergo Credo

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
RS_003 schreef op 11 August 2003 @ 11:26:
[...]

Wat is je vraag nou?

Jah maar ze pech is dat bovenop 2 peperdure accu binnen no-time verrot waren, na een tijdje ook ze harde schijf er mee kapte

ik denk dat hij wil aangeven of het nuttig is om de laptop nog te repareren of een nieuwe te kopen

edit:

Mh ik moet echt sneller post's plaatsen jopiek was me net voor |:(

[ Voor 9% gewijzigd door _Drake_ op 11-08-2003 11:46 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Roberto
jopiek schreef op 11 August 2003 @ 11:42:
[...]

a. zie topic titel,
b. "Nu is echter op de koop toe de HDD kapot en dus wil ik 'm vervangen. Maar ja, de grote vraag, wel zo'n mooi topic over de 80x-en, maar na mijn ervaringen, heb ik gewoon pech gehad of kan ik beter voor bijv. een Dell gaan?!"

en je doet er wel zo makkelijk over net alsof het normaal is dat zo'n duur ding binnen de korste keren het loodje legt, maar ikke student en ikke geen geld voor zulke geintjes... dus als ik wat koop moet het goed zijn en iig 3 jaar ZONDER problemen meegaan...
Tja er zijn ook goedkopere centrino notebooks,
En ja ik heb 2 kapotte gehad, dus voor mij is het ( helaas ) bijna normaal 8)7

Maar je vraag is dus igg, hdd vervangen of nieuwe notebook.
Ik zou je notebook verkopen ( wel met nieuwe hdd ) en dan ergens een p3 mobile kopen, snel genoeg, doet het lang op 1 accu.

Je weet dus nu hoe ik er over denk en ik hem zelf zou vervangen, maar de keus ligt bij jou, want ik weet niet hoeveel je precies kunt uitgeven en wat je er mee wilt doen.

suc6 :)

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 11-08-2003 12:04 ]

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ik wil dus gewoon een nieuwe laptop, sorry was niet zo duidelijk ;) maar ik heb een blaadje van Dell met aardige machines, erg compleet voor een redelijk (zo rond de 1500€) bedrag. Aan de andere kant ben ik AMD freak en dat heeft Dell niet, dus ook maar ff naar andere laptop's gekenen. Nu is het dilemma, hjoe kan ik gaan voor een gegarandeerde functionaliteit/stabiliteit voor iig 3 jaar. Bij dell kun je iig 3 jaar complete care krijgen als aanvullende support.

Cogito Ergo Credo

• Roberto
jopiek schreef op 11 August 2003 @ 12:15:
ik wil dus gewoon een nieuwe laptop, sorry was niet zo duidelijk ;) maar ik heb een blaadje van Dell met aardige machines, erg compleet voor een redelijk (zo rond de 1500€) bedrag. Aan de andere kant ben ik AMD freak en dat heeft Dell niet, dus ook maar ff naar andere laptop's gekenen. Nu is het dilemma, hjoe kan ik gaan voor een gegarandeerde functionaliteit/stabiliteit voor iig 3 jaar. Bij dell kun je iig 3 jaar complete care krijgen als aanvullende support.
Ik heb zelf ervaring genoeg met acer suport en ze doen wel hun best.

Ze hebben toch uiterlijk me een nieuwe notebook toe gezonden, kostenloos.

En ze halen hem als hij kapot is nog op de zelfde dag op met een DHL busje 8)

Als je graag amd wilt kan je eens kijken naar de acer 1300 serie ( heb ik ook ervaring mee )

Stil, doet zon 2.5 tot 3 uur op 1 batt en heeft dus een xp cpu :) en een mooi scherm vind ik zelf.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

jopiek schreef op 11 augustus 2003 @ 11:19:

- proggen (o.a. Delphi)
- filmpjes afspelen

Heb je pech? Ja!

Ik heb een behoorlijke laptopervaring en elke laptop, hoe goed aangeschreven het merk ook, kan kapot gaan.

Ik had eerst een Armada 1750, geweldig ding maar vol met productiefouten. Verder ervaring met Toshiba Sat. Pro. 6100, zelfde verhaal. Tecra's gehad met accuproblemen en rotte dvd-spelers.

Heb een IT-opleiding gedaan en genoeg defecten langs zien komen. Heb ook nog bij Compaq gewerkt en wat daar allemaal niet langs kwam met RMA... (ja, ook niet-defecte machines die maar op een '20% van de nieuwprijs' stapel gingen waarna de klant een nieuwe kreeg)

Het kan best zijn dat je een Dell besteld, welke ook kapot gaat. Maar mijn inziens maakt het niet uit welk merk je koopt. Je wil 3 jaar geen kosten hebben aan defecten, dus neem je er 3 jaar garantie op dat ze je laptop op komen halen. Dat is werkelijk de enige manier om zeker te zijn van 3 jaar werken.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
wat valt er in dat geval aan te merken op een:
L5800C P4 2,8 60GB 512MB Combo 15TFT???

zie: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1036

ik heb iig goede ervaringen met asus mobo's

Cogito Ergo Credo

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
jopiek schreef op 11 August 2003 @ 12:15:
ik wil dus gewoon een nieuwe laptop...
Duidelijk :) Bottom line is dus of je voor een Dell moet gaan of wederom een Acer. Dit is iets wat je helemaal zelf moet beslissen. Qua specs, prijs en features kom je d'r wel uit en de vraag welke kwalitatief beter is, is in feite ook beantwoord; alles kan stuk.
Wordt niet kwaad maar ik doe 'm dicht omdat dit gewoon een 'welke moet ik nemen?' vraag is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.