[MS SQL] - UDF in welke table

Pagina: 1
Acties:

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:00
Beste tweakers,

ik ben op zoek naar de tabel waarin MS SQL de user-defined functions opslaat. Ik weet hoe ik een functie aanmaak en deze wijzig (respectievelijk met create en alter), maar kan ik ook door middel van een query de daadwerkelijke functie bekijken? En zo ja, op welke tabel voer ik deze uit?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Je moet eens kijken welke system-tables je database zoal heeft, in één van die tables zal je de naam van je functie wel kunnen terugvinden.

Als je de inhoud van de functie wilt bekijken, dan heb je de stored procedure sp_helptext nodig:
code:
1
sp_helptext myfunctionname

https://fgheysels.github.io/

• Siliakus
ja geweldig, functionnames staan gewoon in sysObjects (xtype = tf / fn / if). sp_helptext werkt inderdaad om de functie naar voren te roepen.

duizendmaal dank :d

• Siliakus
is het trouwens ook mogelijk om te 'filteren' welke tabellen en eventueel kolommen in een functie gebruikt worden? Of zal ik daar zelf een filter voor moeten maken?

• whoami
Siliakus schreef op 11 August 2003 @ 11:14:
is het trouwens ook mogelijk om te 'filteren' welke tabellen en eventueel kolommen in een functie gebruikt worden? Of zal ik daar zelf een filter voor moeten maken?
Kan je in Enterprise Manager of in Query Analyzer de dependencies niet bekijken van een object?
Je zal er trouwens ook wel een stored procedure voor hebben hoor, maar die weet ik niet zo vanbuiten.
sp_showdepends ofzo, ....

• Siliakus
hmmja ik geef de voorkeur aan queries zodat ik er meerdere bewerkingen op uit kan voeren.
Ik zal mij eens in de stored procedures gaan verdiepen dan. Bedankt voor de hulp!

• whoami
Ben je een eigen 'admin/ DBMS management - interface' aan het maken ofzo voor SQL Server? (Iets ala Enterprise Manager dus?)

• Siliakus
Het bedrijf waar ik stage loop maakt veel gebruik van UDF in de database van hun applicatie. Nu komen er geregeld calls voor waaruit blijkt dat in de UDFs verkeerde statements zijn gebruikt om temp-tabellen te maken (verkeerde columns types en/of lengths). Nu is dus de bedoeling dat er een scriptje komt wat alle UDFs uitleest en de column definities vergelijkt met die van de daadwerkelijke tabellen.

Wat ik nu heb is een functie om alle tabellen en tabel omschrijvingen in een temp tabel of een cursor te plaatsen. Ben nu dus bezig om de functies te 'filteren' om te kijken welke column-definities deze gebruiken - als ik dit ook kan opslaan in een temp-tabel/cursor is het een kwestie van vergelijken :d
Pagina: 1