Toon posts:

[SMS 2.0 SP4] Client Discovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje over SMS 2.0 SP4 Discovery.
Wanneer je SMS installeert, gaat hij dan na installatie meteen zoeken naar eventuele clients gedefinieerd in zijn subnet (boundaries). Of moet je die discovery eerst aanzetten? (bijvoorbeeld HartBeat discovery, logon discovery etc.)

Ik wil hier namelijk een SMS database opzetten voor SUS te testen. Maar die database komt dan in ons test domein te staan. Ik wil niet hebben dat hij als een gek al die clients gaat discoveren, dat zijn er zo'n 3500 en zal een flinke impact hebben op ons domein en netwerkbelasting.

Vandaar mijn vraag. Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen, want ik vind dit nergens specifiek terug. Ook niet op Technet. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit.
Je moet NIET de express setup kiezen, maar manual. Dan kun je al die discoveries uitzetten. De vraag is natuurlijk nu of dat SUS dat niet stiekem weer aanzet bij installatie :? 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
iemand enige ervaringen hiermee? Of specifiek met SUS?

• meuh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 08:10
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 10:32:
iemand enige ervaringen hiermee? Of specifiek met SUS?
Ik heb wel gemerkt dat SMS 2.0 XP clients niet (goed) ziet met client discovery methods. Ook al gaat een user door het loginscript heen (smsls.bat)
Met Windows NT 4.0 en Windows 2000 gaat dit wel goed.
Misschien is het probleem in SP5 opgelost deze is nl. al uit. Ik moet nog nakijken welke verbeteringen hier in zitten ten opzichte van SP4.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik zelf ook niet. Ik ga dat eens uitzoeken.
Het nadeel is dat we een test SMS omgeving moeten gaan opzetten in een aparte VLAN met internet toegang (voor die patches te downloaden)
ik ben bang namelijk dat door een klein foutje de sms omgeving zich gaat bemoeien met de huidige productie omgeving |:(

• meuh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 08:10
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 15:59:
test SMS omgeving moeten gaan opzetten in een aparte VLAN met internet toegang (voor die patches te downloaden)
Normaal gesproken krijg je via je select contract alle updates binnen op CD, zeker als je zo'n grote site heb, jij praat over 3500 clients die je moet toevoegen.

Testen kun je natuurlijk ook doen met 2 PC's die je aan elkaar koppel met een hub/switch/crosscable.

Verwijderd

Topicstarter
Wij krijgen zeker alles binnen via Select. Maar ik heb een internet connectie op de SMS site server nodig waar de SUS Feature Pack geinstalleerd staat. Wil jij zeggen dat je die database met relevante patches zelf ook kunt vullen? Lijkt me sterk.
Wanneer ik twee pc's connect via een hubje dan moet ik nog steeds een connectie hebben naar het internet. Ik kan dan bijv. ICS opzetten op een machine, maar die machine heeft dan alsnog een connectie met het interne LAN (ip-adres in corporate SUBNET) dus dan kan SMS nog steeds gaan rondkijken.

Correct me if I am wrong.
Pagina: 1