[PHP/ASP] Overschakeling van ASP naar PHP *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger werkte mijn hosting provider (www.ivx.be) op windows servers en lukte alles in ASP. Onlangs zijn ze overgeschakeld naar linux servers en daarbij hebben ze MyPHPadmin geinstalleerd voor her beheer van je eigen databases.

Ik ontwikkel alles in Dreamweaver. Mijn probleem is nu dat ik geen enkel benul heb, hoe ik MySQL connection moet instellen. :'(

Ik heb de search afgelopen, ik heb al geschillende dingen geprobeerd, maar telkens kon ik op een rot :( vensterje uit code 404 , geen testing server, blablabla 8)7.
Ik draai geen server lokaal, ik werk rechtstreeks op de server van mijn hosting provider.

Zijn er die hier ervaring mee hebben?
Of die tips hebben?

Thx op voorhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Euhm, how about de helpdesk van ivx.be bellen?

Verder moet je in phpMyAdmin de connectie instellen in het bestandje config.inc.php. Het commentaar daarin wijst zichzelf wel. Ik weet niet wat je verder nou precies wilt, dus ik stel voor dat je, aan de hand van de quickstart even wat meer duidelijkheid verschaft.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
drm schreef op 11 August 2003 @ 09:54:
Euhm, how about de helpdesk van ivx.be bellen?

Verder moet je in phpMyAdmin de connectie instellen in het bestandje config.inc.php. Het commentaar daarin wijst zichzelf wel. Ik weet niet wat je verder nou precies wilt, dus ik stel voor dat je, aan de hand van de quickstart even wat meer duidelijkheid verschaft.
In DW kan je een connectie instellen naar je database, zodat je je database/tabellen kan zien en door het slepen ervan ze in je layout kan zetten.

Ik vind nergens dat bestand config.inc.php terug in myPHPadmin.

En op helpdesk willen of kunnen ze mijn het niet zeggen, ze verwijzen me telkens door naar de documentatie van MyPHPadmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

mulder

ik spuug op het trottoir

en wat zegt de documentatie van MyPHPadmin

(je moet config.php hebben)

[ Voor 27% gewijzigd door mulder op 11-08-2003 10:27 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is hoe ik dreamweaver moet instellen.

MySQL connection:
connectionname : connDesign
MySQL server : localhost
Username : tom
Password : paswoord
database : naam

telkens als ik test in druk krijg ik "code 404...."

Mag ik vragen waarvoor ik config.php nodig heb? en waar moet dit bestand staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

de server moet natuurlijk niet localhost zijn, draai jij MySQL lokaal op jouw PC?
Nee toch.
Daar moet je je IP van je Website/MySQL server op je website invullen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 10:48:
mijn vraag is hoe ik dreamweaver moet instellen.

MySQL connection:
connectionname : connDesign
MySQL server : localhost
Username : tom
Password : paswoord
database : naam

telkens als ik test in druk krijg ik "code 404...."

Mag ik vragen waarvoor ik config.php nodig heb? en waar moet dit bestand staan?
Draait die MySQL server bij jou lokaal dan 8)7 daar moet het ip van de server staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik dacht dat Dreamweaver een file upload naar je server en op die manier met de database werkt. myPHPAdmin bestaat trouwens ook ;-) Ben je zeker dat je een 'Site' aangemaakt hebt in Dreamweaver met de juiste gegevens? Files uploaden via ftp en de juiste gegevens van je ftp ingevuld?

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dingstje schreef op 11 augustus 2003 @ 11:01:
Ik dacht dat Dreamweaver een file upload naar je server en op die manier met de database werkt. myPHPAdmin bestaat trouwens ook ;-) Ben je zeker dat je een 'Site' aangemaakt hebt in Dreamweaver met de juiste gegevens? Files uploaden via ftp en de juiste gegevens van je ftp ingevuld?
Dat klopt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

Als de server geen connecties van buitenaf ondersteunt (en dat doet MySQL niet bij de meeste providers), dan gaat dit via DreamWeaver niet werken. OF je provider dit ondersteunt kunt je maar aan 1 iemand vragen: je provider. Deze zal je dan met de exacte gegevens van de DB-server moeten voorzien.

De drag/drop methode in DW kun je dus denk ik vergeten.. Misschien een mooie tijd om echt te leren scripten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Bosmonster schreef op 11 August 2003 @ 11:09:
Als de server geen connecties van buitenaf ondersteunt (en dat doet MySQL niet bij de meeste providers), dan gaat dit via DreamWeaver niet werken. OF je provider dit ondersteunt kunt je maar aan 1 iemand vragen: je provider. Deze zal je dan met de exacte gegevens van de DB-server moeten voorzien.
Dat doet er niet toe. Dreamweaver uploadt een PHP (of ASP of ColdFusion) page naar de server en verbindt via die page met je database. Op die manier hebben ze om die beveiliging heen gewerkt.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

dingstje schreef op 11 augustus 2003 @ 11:17:
[...]

Dat doet er niet toe. Dreamweaver uploadt een PHP (of ASP of ColdFusion) page naar de server en verbindt via die page met je database. Op die manier hebben ze om die beveiliging heen gewerkt.
Lijkt me scary... maar dat heb ik met heel Dreamweaver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik begrijp niet wat een 404 in vredesnaam met een database connectie te maken heeft :? Een 404 is een HTTP response, dat heeft helemaal niets met MySQL te maken. Het enige wat dus fout kan zijn is een eventuele verwijzing naar een online-testplekje via HTTP, die Dreamweaver probeert te laten zien.

Ik neem dus aan dat je 2 dingen in moet stellen in dreamweaver: FTP verbinding (server, username, password en een documentroot) en voor HTTP eveneens een server en een documentroot.

Dan komt het neer op het volgende: je klopt wat code in, je kijkt op een "preview" of iets dergelijks, Dreamweaver opent een FTP verbinding (als die er nog niet is) en uploadt het bestand naar de server in de documentroot (evt. subdirectories meegenomen) en laad de pagina na uploaden via HTTP zien.

Dan zijn er dus 3 mogelijkheden:
1) Je FTP username, password of server kloppen niet dus de upload slaagt niet.
2) Je FTP documentroot klopt niet, dus de pagina komt op een verkeerde plek te staan
3) Je HTTP documentroot en/of server kloppen niet, dus bij laten zien van de pagina wordt naar een verkeerde url verwezen.

aangenomen dat het probleem bij Dreamweaver zit, wat afaics wel erg waarschijnlijk is als je een 404 krijgt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1