[Ecc2/SoB] flushen door een ie proxy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crospost vanuit de 2e Stampede draad

Hallo iedereen,

Zoals ik al had aangekondigd , zou ik nog even een handleiding neerzetten voor de mensen die vanaf achter een proxy nu geen DP's kunnen storten.
Jawel we hebben het dan over de "ofline" bakken" met wel een ie verbinding.

LET OP! ik weet niet of het voor iedereen geld, maar op mijn werk gaat het goed.

Als eerste heb ik FeLine's Ecc2-109 proxy server V0.9 beta opgehaald en geïnstalleerd. (zie link voor handleiding)
Vervolgens heb ik de cliënt ingesteld zodat ze naar mijn eigen proxy flushen.

Om er voor te zorgen dat mijn proxy, door de ie proxy heen kan komen heb ik HttPorts gedownload en geinstalleerd.
Afbeeldingslocatie: http://alliedcomputers.ath.cx/ecc2proxy2.jpg

bij de xxx.xxx.xxx.xxx vul je het IP adres is van je ie proxyserver.
Vervolgens maak je een "new mapping" aan.
Afbeeldingslocatie: http://alliedcomputers.ath.cx/ecc2proxy1.jpg

Bij Remote Host vul je het ip adres is van b.v. je Team Proxy, of die van ecc2 zelf.

Nadat je dit hebt gedaan, moet je FeLine's proxy nog even aanpassen zodat hij via HttPorts kan werken.
Als je de instellingen hebt ingesteld zoals ik dit gedaan heb, dan moet je de volgende regel in je ecc2proxy.tcl aanpassen.
where to send stuff to array set g {dphost 127.0.0.1 ioport 8181

check vervolgens even je ecc2proxy.cfg of die ook alles heeft aangepast, of pas hem zelf even aan met de volgende instellingen.
email = email@adres.ecc2
snddps = 1
fakestats = 1
log = false
ioport = 8181
listenport = 26310

Nu alles opstarten en bij Mij werkte toen alles goed.

Mocht er iemand vragen hebben stel die dan hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 08:22 . Reden: Even een linkje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:21

scorpionv

This space for rent

Is het niet handig om de vragen gewoon hier te stellen?

Verder prima tutorial Allied! Ik wist dat zoiets mogelijk was, maar ik heb het nooit geprobeerd. Volgens mij kun je op deze manier ook IRC-en als de proxy dichtstaat. Moet ik hier ook nog eens proberen :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpionv schreef op 11 augustus 2003 @ 08:24:
Is het niet handig om de vragen gewoon hier te stellen?

Verder prima tutorial Allied! Ik wist dat zoiets mogelijk was, maar ik heb het nooit geprobeerd. Volgens mij kun je op deze manier ook IRC-en als de proxy dichtstaat. Moet ik hier ook nog eens proberen :)
Uiteraard mogen de vragen ook hier gesteld worden, ik geef alleen mijn voorkeur, want ik word een beetje gek van al die Forum's iederedag nakijken of er nog iets gebeurd is. 8)7

Waarschijnlijk werkt ook IRC er mee.
Net zoals ik er mijn e-mail mee ophaal, en newsgroepen kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel interessant dit. Het zou een van de irritantere problemen met ecc2 op kunnen lossen. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.
Het lijkt me trouwens dat je met HTTPort een proxy ook kunt omzeilen zonder gebruik te maken van Feline's software (dus direct via HTTPort naar de server connecten). Heb je dit toevallig nog uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SWfreak schreef op 11 August 2003 @ 10:21:
Wel interessant dit. Het zou een van de irritantere problemen met ecc2 op kunnen lossen. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.
Het lijkt me trouwens dat je met HTTPort een proxy ook kunt omzeilen zonder gebruik te maken van Feline's software (dus direct via HTTPort naar de server connecten). Heb je dit toevallig nog uitgeprobeerd?
Ja dit werkt ook, alleen heb ik op mijn werk meerdere PC's voor 50% ecc2 draaien.
En gezien ik geen zin en tijd heb op overal ook HttPorts op te zetten, heb ik die proxy erbij gezet.
Dan hoeft er maar 1 PC te flushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand hier ff posten hoe je dit voor SoB doet dan? (ik zit in de knoei met de local host, weet niet juist wat invullen daar ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 11:45:
Kan er iemand hier ff posten hoe je dit voor SoB doet dan? (ik zit in de knoei met de local host, weet niet juist wat invullen daar ...)
Maak een nieuwe verbinding.

Bij Local Port vul je een door jou gewenste poortnummer in b.v. 1718(die geef je ok op in SoB)
Bij Remote Host vul je in sb.pns.net
Bij Remote Port vul je in port 1717

In SoB vul je nu dus het volgende in.

Host: 127.0.0.1
Port: 1718

Thats it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, het werkt nog ook :)
hopla, alweer 1 Ghz bij ... (nuja, alle beetjes helpen, niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:43:
ik wou dat de pc waar ik nu achter zit 1 GHZ was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Titel gewijzigd in "[Ecc2/SoB] flushen door een ie proxy"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:43:
1Ghz maar :?
Doe ik daar al die moeite voor :?
Ik heb er zelf al wel iets meer aangezet hoor met deze opties ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 14:23:
[...]

1Ghz maar :?
Doe ik daar al die moeite voor :?
Ik heb er zelf al wel iets meer aangezet hoor met deze opties ;) :X
1 maar 1Ghz, maar nu kunnen mijn teamleden eindelijk die +100 PIV's aanzwengelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 15:08:
[...]

1 maar 1Ghz, maar nu kunnen mijn teamleden eindelijk die +100 PIV's aanzwengelen!
Dat moeten we eerst maar eens gaan zien. (al zou het wel heel tof zijn voor DPC)

Wil je wel nog even melden dat 24/7 aan laten staan van Httports alleen goed werkt als je, je eigen registreerd.
De shareware die je nu gebruikt maakt gebruik van tragere proxy's en zal niet goed blijven werken als je hem 24/7 aan laat staan.
Pagina: 1