Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Vraag over spuitmal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een spuitmal gebruikt kun je dan het beste eerst alle lagen spuiten en hem er dan pas af halen of ook tussen de lagen door?

En kun je de mal dan het beste verwijderen als je net gespoten hebt of als je hem een tijdje hebt laten drogen?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

die spuitmal, is die zelf gemaakt? van karton of papier ofzo??

zoja zou ik deze laten hangen tot dat alle lagen gespoten zijn, want als je de mal er bij elke laag zou afhalen heb je mss kans dat de tekening niet overeen gaat komen.

en zeker ook wachten tot hij droog is, moest je per ongeluk eens met die mal zachtjes over je verf gaan, heb je ineens een vlek ofzo..

De Nederbelg !

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Altijd laten zitten, todat je helemaal klaar bent. Want als het een beetje een moeilijke vorm is (wat meestal het geval is als men mallen gebruikt) dan is het zo moeilijk om de mal er weer precies hetzelfde op te zitten. Dus de mal altijd laten zitten todat je klaar bent. En het liefst een mail van hout of een ander stevig materiaal. Dus geen karton of papier

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Het is op zich wel lastig, want je kunt het best de mal verwijderen als de verf nog nat is. Zo voorkom je nl dat de verf die aan de mal kleeft ermee afgaat en je dus lelijke randjes krijgt. Toch zou ik eerst alle lagen lagen spuiten en zodra je de laatste laag hebt gespoten de mal er dus afhalen als de verf nog nat is. Nu maar hopen dat 1 van de eerdere lagen niet teveel aan de mal kleeft.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Wacht gewoon tot de verf iets droog is, maar net uitgehard. Dus haal de mal er na 15/20 mins uit. Imo het beste.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

dj_dysaster

Stoom \o/

randen van de mal insmeren met vet??

Verwijderd

Iemand ervaring met plakplastic? Je zou het ergens op kunnen plakken en dan uitsnijden, de snijrandjes krijg je waarschijnlijk niet tezien en de mal zit overal vast op de ondergrond.
Is er een fatsoenlijke manier om plakplastic van ter voren te snijden en dan op het te spuiten oppervlak te plakken (ik bedoel dus redelijk moeilijke vormen, etc...)....

Verwijderd

gelijk eraf halen, anders trek je de verf er ook af, en niet te dik opspuiten

Verwijderd

Heb zelf net paar windows gemaakt met plakplastic.Gebruik ik altijd idd voor de gecompliceerde vormen.Werkt super,gewoon met scherp scalpel snijden,niet te hard duwen...En aan de achterkant ! van het plexi spuiten..Krijg je een prof. effect.Zal binnenkort eens pics proberen te posten van een paar cases van me...(nieuw hier)
Afbeelding dus wel spiegelen :-),en folie na een paar min. verwijderen als de lak nog zacht is,dan scheurt de lakrand niet,en "zakt" die nog plat tegen de oppervlakte bij het drogen.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ook iemand tips over hoe je evt. verf weer van het plexi af krijgt als het wel onder de mal is gelopen?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 09:17
ouderwets scheermesje wil nog wel eens helpen. eventueel icm terpentine (heel weinig).
Pagina: 1