Toon posts:

Gekraak in de linker speaker

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Als ik muziek luister via me computer dan heb ik een kraak (bij bepaalde nummers) in me linker speaker. Ik heb mijn geluidskaart op me receiver aangesloten en luister dus gewoon via me normale speakers. Dit is niet het geval al ik gewoon een cd luister (dezelfde nummers) via me dvd speler.

Ik denk zelf dat het probleem bij me geluidskaart ligt, maar dat weet ik niet zeker. Het ligt niet aan met receiver/boxen, want ik had eerst een standaard jvc midi setje en ben nu overgegaan op een Marantz SR7200 met 2 goede IQ zuilluidsprekers.

Heeft iemand een idee waar het, behalve aan me geluiodskaart, aan kan liggen, want ik anders ga ik dalijk terug naar de winkel en ben ik me geluidskaart dalijk kwijt terwijl het probleem niet daar lag, dat zou een beetje jammer zijn :(

Ik gebruik trouwens een audigy 2 player geluidskaart.

Verwijderd

Heb je toevallig de geluidskaart via spdif aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb de geluidskaart aangesloten op de gewone analoge uitgang. Alleen maar de linker en rechter speaker.(Dus alleen maar 1 uitgang en niet alle 3)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
kaart omruilen, kan altijd schelen. het kan helpen de kaart in een ander pci slot te stoppen of de stekkers en kabels nog eens goed te inspecteren. ik heb een Live! gehad met hetzelfde probleem, bleek een brakke condensator te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga dalijk terug, want ik heb net geprobeerd met andere kabels enzo, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Hoe lang was jij eigenlijk je kaart kwijt, want ik vind dat het grootste bezwaar. Ik gebruik hem nogal veel.:(

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 21:42

w0w

Je moet een PCI slot kiezen, het ver wegst van je HD's en niet onder je agp slot

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:54

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Wat voor speakers??? pc speakers? zo jah probeer al die draai knopjes eens in te spuiten met "video 90" een schoonmaakmiddel voor videokoppen, zo'n busje is ongeveer 4 euro maar je kan er ongeveer alles mee schoonmaken en et laat geen resten achter.
Als je ook last hebt van ruis met et draaien van je volume knop, dan spuit je die ook even in :D

• w0w

w0w

Wat voor speakers???
ik had eerst een standaard jvc midi setje en ben nu overgegaan op een Marantz SR7200 met 2 goede IQ zuilluidsprekers.
Beter lezen duz :P

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op 12 August 2003 @ 15:20:
Wat voor speakers??? pc speakers?
Zou jij mij niet zo willen beledigen ;)
zo jah probeer al die draai knopjes eens in te spuiten met "video 90" een schoonmaakmiddel voor videokoppen, zo'n busje is ongeveer 4 euro maar je kan er ongeveer alles mee schoonmaken en et laat geen resten achter.
Als je ook last hebt van ruis met et draaien van je volume knop, dan spuit je die ook even in :D
Dus jij gaat een dure receiver behandelen met videokoppen schoonmaakmiddel, lijkt me toch niet zo´n heel goed idee.

En zoals ik al zei ligt het niet ana de speakers, want hiervoor had ik iets heel anders aan geluid staan. Dit is nu allemaal veel beter geworden en alles is veranderd, tot aan alle kabels toe dus daar ligt het niet aan.

Ik heb trouwens de kaart vandaag weggebracht. Ik had hem gekocht bij een klein computer zaakje in de buurt en daar gaan ze hem inbouwen in hun pc en helemaal instaleren en dan kijken of het daar hetzelfde probleem opleverd. Er komt dan ook iemand bij die veel verstand heeft van geluidskaarten. Ik hoop dat het iets is wat snel kan worden opgelost en dat de kaar niet helemaal hoeft te worden opgestuurd naar creative, want dan ben je echt wel een tijdje verder voordat je die terug hebt. Weet iemand trouwens uit ervaring hoe lang dat duurt bij creative?

• w0w

w0w

Als het een fatsoenlijke winkel is, geven ze je gewoon meteen nieuw kaartje mee terug naar huis..

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
video 90 ... tsss nee dat zou ik niet doen, dat werkt anti-statisch en verdampt niet zo goed.. je bedoelt contactspray, dat kun je gebruiken bij gecorrodeerde of stoffige potmeters. aangezien het hier gaat om een geluidskaart die kraakt is het onzinnig want daar zitten helemaal geen volumeknoppen op.

[onzin]lache overigens, gewoon je volumeschuiven op je beeldscherm besprayen met contactspray! wie weet helpt het ;) whahaha. [/onzin]

Verwijderd

Het mag niet zo moeilijk zijn om even een (goede) koptelefoon in de output van je geluidskaart te drukken, en vervolgens te luisteren of het probleem er nog is? Zo ja, geluidskaart vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een goede koptelefoon in de output gedaan om te kijken of het dan ook kraakte en dat was ook zo. Niet zo erg als bij me boxen, maar me boxen zijn veel helderderm, dus het is bij alle 2 even erg, dus het ligt gewoon aan de kaart.

Ik denk niet dat veel winkels een nieuwe meegeven, want de kaart heb ik in april gekocht.

Verwijderd

Meestal is het 1 jaar garantie, moet wel lukken. Als je tenminste de nieuwe kaart bij hen koopt dan.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:54

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

verder niet lullug bedoeld maar ik werk in een electronica zaak en, als je knoppie stuk is dan word et met video spray gemaakt ;) en video90 hebben we nooit problemen mee gehad, et laat NIX achter zoals sommigen van ons denken, en dat werkt goed op puls knoppen (et gaat om een *dure* reciever dus kan best gebruik maken van puls knoppen ipv. potmeters, en potmeters kan je et beste met kruipolie inspuiten

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus een nieuwe kaart gekregen van de winkel. Het duurde 2 weken, omdat ze even moesten testen, maar hun hoorden het ook zeiden ze.

Ik heb alleen er nu wel 1 met normale aansluitingen en geen 1 meer met vergulde zoals op de oude die ik had. Maakt dit wat uit of niet.
Pagina: 1