Toon posts:

Asus A7N8X Deluxe 2.0 logo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht op deze vraag, naast een aantal topics met TOTAAL verouderde info, kwam ik dit topic tegen:

[rml][ BIOS LOGO'S] Hoe logo's in bios veranderen[/rml]

je zou denken, dat komt aardig in de buurt, maar dus niet:

A) Dit gaat over een "gewone" Asus A7N8X, die hebben een bios van "slechts" 2mbit. De deluxe heeft een bios van 4mbit.
B) Balusc zijn site is down op het moment van schrijven
C) We zitten onder tussen al aan bios 1005

Dus, hierbij mijn vraag:

Hoe kan ik op mijn Asus A7N8X Deluxe versie 2.0 met BIOS versie 1005 het bootlogo veranderen. Ik heb al verscheidene dingen geprobeert, alleen niets werkt...

Asus heeft enkele programma's, maar die zijn niet te vinden, en die zijn volgens asus niet beschikbaar voor dit moederbord (niet dat ik ze geloof, want wat is er naast de chipset nou nog meer anders op de Asus A7N8X-X, die wél ondersteunt wordt)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nou je krijgt een CD bij je mobo, waar een programma opstaat :)
met dat programma kan je dus je bootlogo veranderen

bovendien is een bios geen 2 mbit, maar mbyte :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

AMD_er schreef op 11 August 2003 @ 00:35:
bovendien is een bios geen 2 mbit, maar mbyte :)
Eh, jawel hoor, de meeste biossen zijn 2 Mbit (= 256 Kbyte) en sommige 4 Mbit (= 512 Kbyte). Als je een biosupdate downloadt is die toch ook geen 2 MB groot :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een CD bij mijn moederbord, maar naast de nforce drivers en wat ander klein spul stond daar niet veel op. Zoals eerder gezegt (als je de post had gelezen), officiëel wordt alleen de Asus A7N8X-X ondersteunt door 'Asus MyLogo2'.

Daarnaast, de BIOS van dit moederbord is wel degelijk 4megabit, en 512 kilobyte als je hem gaat downloaden. Ik kan het niet helpen dat ze ROM's in bit meten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn site is niet down, enkel het poort is gewijzigd B)
http://balusc.xs4all.nl >> BIOS >> Logo Hack

Verwijderd

Topicstarter
Oh leuk.

Geprobeert met het "grote" plaatje, flash ging goed, PC reboot, en geen logo. Onderaan BalusC's tekst stond dat het plaatje dan kleiner mag. Prima, gedaan, zelfde stappen herhaald, BIOS flashen. PC aan... zwart =(

Even dit proberen:
Mislukte bios-flash kun je dit nog proberen:
- optie 1: De floppydisk truuk: Hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van het moederbord, processor, geheugen en floppydisk. Ga als volgt te werk: Maak een recovery floppy met de volgende bestanden: awdflash.exe, de juiste biospudate, en een autoexec.bat. Hierin komt het volgende te staan:

@echo off
cls
AWDFLASH.EXE 1002A.BIN /py /sn /cd /cp /cc /R

Deze floppy moet DOS bootable zijn.
Vervolgens haal je je videokaart uit je dood systeem. Hierdoor kan het gebeuren dat de bios de floppy gaat scannen. Zet je PC aan. Het is nu hopen data de floppydisk wordt aangesproken. Zo ja, dan heb je geluk. zo niet, dan heb je nog 1 optie.
bron: [rml][ Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6[/rml]
Pagina: 1