Toon posts:

Pc valt uit na een tijdje

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een pc besteld voor mijn vader, een paar onderdelen overgezet naar mijn pc en de rest naar zijn pc:

Chaintech 7vjl Apogee
AMD Athlon XP 2200+
(Master IDE1) Maxtor 40 GB 7200 RPM Liquid Bearing
(Master IDE2) 40x Liteon Brander
512 MB 2700 DDR
Ati Radeon 7500
300 Watt Voeding

Eerst heb ik Windows 98 SE geïnstalleerd en dit ging op één keer na uitvallen goed, hierna ben ik begonnen met het installeren van Windows XP Pro en nu valt hij telkens uit zodra ik maar eventjes bezig ben (zeg maar bij het scherm waar je kunt kiezen op welke partitie je XP wil gaan installeren).

Mijn eigen bevindingen zijn:

1. De processor blijft rond de 50 graden, uitschieters tot 60 maar echt niet hoger.
2. De Maxtor HD word heet, je kan er nog net je vinger op leggen!

Weten jullie misschien raad met mijn probleem?

Verwijderd

koop effe een goeie 350 watt voeding. gebruik de search en de faq lezen.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

1. De processor blijft rond de 50 graden, uitschieters tot 60 maar echt niet hoger.
2. De Maxtor HD word heet, je kan er nog net je vinger op leggen!
alles is normaal, HDD's worden nu eenmaal warm
helemaal mee eens, probeer eens een 350Watt voeding (minimaal) en zoek wat rond op het GoT.

Veel suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heb ik nog een 350 watt voeding liggen, ik zal het even proberen. Alvast bedankt

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19
Dat de proc en hdd warm zijn kan wel normaal zijn, maar koeler is altijd beter natuurlijk :)

Probeer eens een (intake) fan op de hdd te zetten, als het goed is doet deze dan ook wel wat voor de proc.

Je hebt er nog geen os op staan (of staat win98 er nog steeds op?) dus je meet je temperaturen in je bios... In je bios wil zeggen dat je proc idle is. 50 a 60 graden idle is niet goed.
Zit je koeler er goed op? Zit er voldoende, maar zeker neit te veel koelpasta tussen? zijn er geen kabels of andere dingen die je airflow in de weg zitten?

Want deze setup zou het opzich met een 250w voeding nog wel moeten trekken...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb exact hetzelfde gehad en de voeding was brak dus dat moet het denk ik wel zijn :)

Tweakers Discord

• sjorremans
  • Laatst online: 08-08 22:27
offtopic: ik heb een amd 2200+ @ 2400+ radeon 9500 2x 80 gig hd 1 dvd speler 1 brander 512 mb geheugen met een codegen 300 watt voeding die gewoon koud is !.

maybe brak geheugen, test het is met memtest86 ofso.
temps kunnen er wel mee door

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Hoe zit het met de aarding van je stroomtoevoer/apparatuur? Daar kan ook altijd het nodige misgaan.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Vergeet niet dat het nu 35 C is overdag. Dat tikt ook aan.
Ik denk eerder aan te veel koelpasta (je hebt echt maar weinig nodig; koelpasta dient alleen om oneffenheden tussen cpu en koellichaam "uit te vlakken")
Daarnaast heb ik zelf meegemaakt dat de koeler-fan niet draait, omdat de fan aanliep tegen een IDE-kabel: laat de PC eens starten met de kast open, dan kun je zien of bekabeling de fan afremt.

eagle

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Die temperaturen zijn vrij normaal in ieder geval... mijn P4 2GHz wordt overdag ook al gauw tegen de 50 graden idle, ware het niet dat het hier best wel een zweetruimte is :{

na een tijdje stressen issie al 60 graden (met dit hete weer dus) dus daar zal het iig niet aan liggen bij jou :)

Hoi

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik ben waarschijnlijk wat laat met reageren, maar check in de BIOS het auto-shutdown bij te hoge temperaturen? Heel irritant als ie niet aan wil als het warm is. . .

Verwijderd

Topicstarter
De shutdown temperaturen staan uit, de proc word nu 50c op z'n hoogst.

Het geheugen dat er in zit is nieuw, ander geheugen heb ik al geprobeerd. Hij kwam nu bij de install van xp trouwens verder, hij ging bestanden kopieren en daarna nokte hij, hij deed niks meer en bleef gewoon hangen zeg maar.

De voeding die ik heb liggen is 250 watt dus die kan ik helaas niet proberen.

Oh ja, pasta zit goed er tussen, en ik heb er een zalman boven hangen die de boel koelt.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Als het een enermaxje is o.i.d. kan je het wel proberen.
Wat je ook is kan proberen is een bios update.

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

kun je trouwens in je bios de voltages niet ook uitlezen :?
Hoewel dat niet onder load is, kan je daar misschien toch iets zien wat wijst naar een brakke voeding (te lage voltages of misschien veel te hoge voltages) :)

Hoi

• Beyond
  • Laatst online: 16:40

Beyond

Dussssss.......

Had de pc in een bureaukastje staan. Toen het zo warm
werd viel hij ook elke keer uit. Ff uit de kast gehaald en
sindsdien geen problemen meer. Warmte kan nu beter
weg.

Al het goeie.......

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 00:24:
Beetje nonsens, zo'n systeem zou zelfs goed moeten draaien op een noname 235Watt voeding. Want thuis heb ik een soortgelijke config staan en dat gaat ook perfect met perfecte voltages.

Waarom geeft iedereen tegenwoordig de voeding de schuld?

• w0w
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik neem aan dat je dit in bios meet? dan kan het best zijn dat hij tijdens de windows install flink boven de 70 komt, misschien dat het daar aan ligt?
Pagina: 1