Runaway: A road to adventure

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-02 08:09
He mensen, het is eindelijk weer een lekkere adventure, alleen heb ik helaas een probleem...
Heb 'm nu sinds gister maar steeds als ik aan het spelen ben dan crashed die! :(
Ik krijg een rare fout van Windows (in DOS prompt achtig iets) over geheugen ofzo en dan reset die gelijk mijn pc. Schiet dus niet echt op zo :(
Mijn systeem:
AMD Athlond 1700+
512 SDRAM
GF4 TI4200 64MB
Creative Soundblaster Live 5.1

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Dat lijkt me een zet die je beter als eerste kan doen :)

Heb je dit trouwens op een willekeurig moment of iedere keer na een bepaalde tijd/op een bepaalde plaats in het spel?
Wat er in dat DOS prompt staat zou misschien ook voor wat meer verduidelijking kunnen zorgen :)

The devil is in the details.

• mvddonk
MaRc0 schreef op 11 August 2003 @ 00:03:
[...]
Dat lijkt me een zet die je beter als eerste kan doen :)

Heb je dit trouwens op een willekeurig moment of iedere keer na een bepaalde tijd/op een bepaalde plaats in het spel?
Wat er in dat DOS prompt staat zou misschien ook voor wat meer verduidelijking kunnen zorgen :)
(Het is niet echt een DOS prompt, maar daar lijkt het een beetje op. Blauw scherm met witte letters)
Het is steeds ongeveeer na 5 minuten spelen en het maakt ook niet echt uit wat ik in het spel doe (of ik nou mijn muis niet beweeg of druk aan het gamen ben). De fout is dit (zul je vast niet veel aan hebben vrees ik :():
code:
1
2
3
4
5
6
7
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

bla bla bla (wat je kunt doen om het goed te krijgen, formateren enzo)

*** STOP: 0x000000A (0x09FE0080, 0x00000008, 0x00000001,0x806B73F3)
Wat zijn dit voor fouten en hoe kan zoiets nou? :?

[ Voor 5% gewijzigd door mvddonk op 11-08-2003 00:25 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Aah die al oude bekende IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error, daar kan je meer dan genoeg mee hoor ;)

Kijk bijvoorbeeld hier eens: BSOD Guide - 0x0000000A Error
0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1.
Ik heb zelf deze error meerdere keren gehad, ook bij verschillende spellen dus daar ligt het niet aan. Waar het vrijwel altijd aan ligt zijn de videokaartdrivers. Probeer gewoon de nieuwste van www.nvidia.com. Heb je al de nieuwste? Reinstall kan nooit kwaad. Probeer anders gewoon eens wat oudere versies, te vinden op www.guru3d.com :)

The devil is in the details.

• mvddonk
MaRc0 schreef op 11 August 2003 @ 00:33:
Aah die al oude bekende IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL error, daar kan je meer dan genoeg mee hoor ;)

Kijk bijvoorbeeld hier eens: BSOD Guide - 0x0000000A Error

[...]

Ik heb zelf deze error meerdere keren gehad, ook bij verschillende spellen dus daar ligt het niet aan. Waar het vrijwel altijd aan ligt zijn de videokaartdrivers. Probeer gewoon de nieuwste van www.nvidia.com. Heb je al de nieuwste? Reinstall kan nooit kwaad. Probeer anders gewoon eens wat oudere versies, te vinden op www.guru3d.com :)
Thanks ik zal eens wat gaan proberen, heb al de nieuwste nVidia drivers maar goed. Nu loopt windows moeilijk te doen... krijg constant dat gezeik dat het systeem hersteld is van een ernstige fout (en internet doet nu moeilijk), en dat elke keer als ik opstart...
Windows... *zucht*