Toon posts:

[win2000] Onherstelbare fout in map

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wel, ik heb dus juist mijn computer opnieuw geinstalleerd.
eerst win98 op partitie 1 en win2000 op partitie 2.

Dat gaat goed.

Ik heb een 2 hd van 180 gb vol met gegevens. Die sloot ik pas aan nadat win2000 geheel was geinstalleerd.

hd 80 gb - 1e partitie 40 gb fat32 win98
2e partitie 40 gb ntfs win2000
hd 180 gb - 1e partitie 80 gb fat 32
2e partitie 100 gb fat32

Op de een of andere manier vondt windows dat deze schijf gecontroleerd moest worden, fijn ga je gang dan maar windows. Het betreft hier partitie 2 van hd 180gb

meteen begint hij het volgende te melden:

"onherstelbare fout in map" zakelijk
map omzetten in bestand (ja/nee)? ja

"onherstelbare fout in map" privé

"onherstelbare fout in map" etc etc

zoals je ziet krijg ik de keus tussen ja en nee, maar windows meent dat ook zelf te kunnen beslissen en vult in ja.

Ik weet niet wat mij straks te wachten staat maar uit vorige ander soortige ervaringen vrees ik dat ik slechts loze bestanden overhoudt :/ , comp is nu nog steeds bezig met dit proces. moet ik afbreken (stekker uit stopcontact) of is er niks aan de hand. en kan ik die bestanden straks weer omtoveren tot mappen, en hoe doe je dat dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 23:05 ]

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 15:01

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd

Topicstarter
Niet deze specifieke pagina, maar ik ken wel die found.xxx bestanden, daar kun je toch helemaal niks mee? Tenminste ik heb er nooit iets van gesnapt.

Maar dan blijft de vraag waarom de hele hd wordt omgeturnt tot found.xxx bestandjes
(daar lijkt het tenminste op) en hij zich niet beperkt tot 1 directory. En waarom komt hij daar nu mee terwijl hij de afgelopen 7 maanden niks te melden had over deze harddisc?

Verwijderd

Voor een 180G schijf heb je 48bits LBA oid nodig.
Hamvraag (is al laat): welk microsoft OS + SP ondersteunt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee daar heb ik mij in het geheel niet in verdiept, maar onbewust heb ik hier per ongeluk wel rekening mee gehouden, ik heb namelijk eerst win2000 + SP 4 geinstalleerd (overigens alle updates) alvorens de 180 gb schijf van stroom te voorzien.

Maar ja de computer nu uitzetten lijkt mij ook niet heilzaam, voorlopig is hij namelijk nog lang niet klaar.
Denk je aan het eind van de avond klaar te zijn met installen , krijg je zoiets :/

Hij was toch eerder klaar dan verwacht, ik weet niet wat ie allemaar gedaan heeft ,maar ik kan nu niets anders concluderen dat dat alles veranderd is in een paar bestandjes van 32 kilobyte.
Ja hoor "windows beheert nu nog beter uw bestanden en programma´s" , ja dat is te merken zeg tjonge jonge.

dat word datarecoveren

euhm, iemand enig idee wat er nu fout is gegaan ( ja lol ik had backups moeten maken zeker?) er was hiervoor helemaar niets mis met die schijf, hoe moet dat nu als ik de volgende keer nog eens wil herinstalleren?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 00:13 ]