Hallo, ik heb een USR8000 Broadband Router i.c.m. een @Home abo. Het apparaat is al zo'n twee jaar oud. Tot voor kort werkte het apparaat perfect, maar sinds enkele dagen heb ik een probleem. Op de buitenkant van de router blijven alle lampjes doodgewoon hun normale gedrag vertonen, maar als ik naar 192.169.123.254 ga (de router-site) dan zegt het apparaat steeds dat de gateway van @Home onbereikbaar is
. Als ik een soft-reset doe, lost dat niks op; de gateway blijft onbereikbar. Als ik vervolgens een Hard-reset doe, gaat het voor onbepaalde tijd goed, en daarna komt het probleem in alle hevigheid terug. Ik heb maar eens geprobeerd hoe de verbinding was zonder de router ertussen (dus de kabel uit de achterkant van de router en in mn pc), en alles werkte PERFECT. Mar zodra de router ertussen hangt, begint het weer helemaal van voren af aan. Ik heb al andere kabels tussen Router en modem geprobeerd, alsook een firmware downgrade (die bracht zelfs alleen maar meer problemen, dus de laatste versie er maar weer opgepleurt en terug bij af). de lokale kant van de router en de printserver ervan werken perfect, ook als ik problemen heb aan de WAN-kant. Zelfs de TelNet host (voor troubleshooting purposes) blijft gewoon tot mijn beschikking. Als het probleem aan de WAN-kant zich voordoet, kan ik overigens wel succesvol m'n IP adres releasen en renewen, maar dar blijft het bij. Nogmaals, als ik de router er tussenuit haaal, heb ik geen enkel problerem, en werkt de verbinding naar behoren.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en zo ja hoe ik het kan oplossen? Ik heb vooralsnog de stroom kompleet van de router af, omdat-ie nu toch niks staat te doen. Voordat ik het probleem kreeg, heeft de router altijd 24/7 gedraaid.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en zo ja hoe ik het kan oplossen? Ik heb vooralsnog de stroom kompleet van de router af, omdat-ie nu toch niks staat te doen. Voordat ik het probleem kreeg, heeft de router altijd 24/7 gedraaid.