Ben een nieuwe doos aan het samenstellen (al heel dagje aan het lezen, alsook het merendeel van de P4P800 topics), maar blij bij een paar vragen zitten.
1) ik wil geen XP - ik heb een W2K Licentie en mijn ervaringen met XP zijn niet echt goed. (OS for dummies). Kan deze echter (mits eindeloze drivers updates ofcourse) ook de P4P800 draaien (met een P4 2.4+ HT 800Mhz dingetje). ? Of moet je hier gewoon XP SP1 voor hebben.
2) Ik heb een 5.1 speaker systeempje van creative (analoog, cheap but loud
kan ik deze aansluiten op de outputs van de online - zo ja waar kan ik dan nog line-in krijgen?
3) Ik heb SB Live 5.1 en die werkt op mijn dual celeron back met W2K gewoon niet lekker (problemen met SMP, en lets face it: creative maakt rot drivers) maar nu vroeg ik me af als je HT aan heb staan of dat die problemen terug komen? (Voor het geval online sound echt crap is, maar ook dat ik beide nodig heb).
4) Memory - ah zoveel posts zo weinig info
- zo te zien is de P4P800 niet too fussy (ik kan helaas de allowed memory modules op Asus site niet downloaden - PDF is no longer there). Ik zou graag a) Apacer, b) Crucial Value Select erop zetten om de kost toch te drukken. (2x512MB, voor me render tijden
. Overclocking zal er niet veel aan te pas komen - 2.4 -> 2.8 2.6 -> 3.0 2.8 -> 3.2 (nog aan het twijfelen hoewel het vast de 2.4 word). Stabiliteit > Speed is my motto
. If overclock dan Zalman gedoe.
5) HT - voelt het echt aan als DUAL CPU? (zoals mijn BP6). Heb veel met single (non HT) gewerkt en zelfs al staan die te draaien aan 2Ghz+ ze voelen altijd veel lakser aan dan mijn oude dual 400Mhz (qua responsiveness - niet in pure speed).
6) FireWire - iemand ervaring mee op dit bord? Tis maar om later een HD erop aan te hangen (toch nog sneller dan USB2.0 vanwege constant throughput).
Overig: Raid komt er niet op (VIA nightmares), en SATA is lekker meegenomen voor toekomst. Nu komt er vast een Hitachi 120GB op (als ik een winkel in belgie vind die hem verkoopt
tis namelijk de enige die 3Jaar garantie bied, iets wat in imho echt cruciaal is (ie: mijn dozen draaien 24/7/365).
Hopelijk kunnen jullie me helpen zoals ik jullie kan helpen in /14 of /13.
1) ik wil geen XP - ik heb een W2K Licentie en mijn ervaringen met XP zijn niet echt goed. (OS for dummies). Kan deze echter (mits eindeloze drivers updates ofcourse) ook de P4P800 draaien (met een P4 2.4+ HT 800Mhz dingetje). ? Of moet je hier gewoon XP SP1 voor hebben.
2) Ik heb een 5.1 speaker systeempje van creative (analoog, cheap but loud
3) Ik heb SB Live 5.1 en die werkt op mijn dual celeron back met W2K gewoon niet lekker (problemen met SMP, en lets face it: creative maakt rot drivers) maar nu vroeg ik me af als je HT aan heb staan of dat die problemen terug komen? (Voor het geval online sound echt crap is, maar ook dat ik beide nodig heb).
4) Memory - ah zoveel posts zo weinig info
5) HT - voelt het echt aan als DUAL CPU? (zoals mijn BP6). Heb veel met single (non HT) gewerkt en zelfs al staan die te draaien aan 2Ghz+ ze voelen altijd veel lakser aan dan mijn oude dual 400Mhz (qua responsiveness - niet in pure speed).
6) FireWire - iemand ervaring mee op dit bord? Tis maar om later een HD erop aan te hangen (toch nog sneller dan USB2.0 vanwege constant throughput).
Overig: Raid komt er niet op (VIA nightmares), en SATA is lekker meegenomen voor toekomst. Nu komt er vast een Hitachi 120GB op (als ik een winkel in belgie vind die hem verkoopt
Hopelijk kunnen jullie me helpen zoals ik jullie kan helpen in /14 of /13.