Toon posts:

[XP]"partitietabel ongeldig" na Ghost *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net nieuwe schijf gekocht en van mijn 10Gb alles geghost naar de nieuwe 80Gb.
(ghost 7.5). Echter bij het opstarten de melding "de partitietabel is ongeldig" Als ik de xp pro cd erin laat zitten hem daarvan laat opstarten maar geen toets indruk bij de melding "druk nu op een toets om op te starten van de cd" start ie braaf op.

Om het probleem te verhelpen heb ik de hele schijf wederom leeg gegooid met gdisk 1 /del /all (alle partities verwijderen met gdisk) en daarna gdisk 1 /mbr /wipe (masterbootrecord wissen etc met gdisk) daarna heb ik de ghost weer teruggezet.

Googelen verteld mij dat de partitietabel stuk is, maar das niet helemaal waar aangezien hij wel opstart en draait als ik eerst van de xp-cd start.

De uiteindelijke oplossing zal helaas wel zijn herinstalleren maar het weekend is net om, heeft iemand tips? Nog een optie lijkt een pakketje als diskedit onder dos, maar dat is nogal link, dan zal ik eerst een backup moeten maken van belangrijke dingen, en als ik dat gedaan heb kan ik net zo goed xp even herinstalleren.

o, ja. Windows XP NL sp1 (schijf is en was ntfs)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 20:29

Robtimus

me Robtimus no like you

Ghost je van disk naar disk of van partitie naar partitie? In het eerste geval, probeer dan misschien eens op de 80GB schijf wat partities aan te maken zoals op de 10GB schijf staan en daarna partitie naar partitie te ghosten. Misschien dat de verschillende groottes de problemen opleveren (waarom hij het dan wel goed doet met de XP cd erin weet ik ook niet).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je al fixboot of fixmbr in de recovery console geprobeerd?
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

+ OS aan de titel toegevoegd

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Met ghosten heb je de optie om de MBR mee te nemen in je image, standaard staat dat bij mijn weten uit.
Dus als het nog kan, maak nieuwe image met MBR (zie help hoe dat moet) en zet het geheel dan weer terug.
Maar probeer ook idd eens fixboot/fixmbr.

Verwijderd

Topicstarter
FixMbr en Fixboot werken beiden helaas niet.

De optie voor het ghosten met MBR zal ik morgen eens bekijken.
Het is overigens een disk -> disk kopie