Toon posts:

HP710c over netwerk....

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het leukt mij niet om over het netwerk te printen. Ik heb een HP710c en die is geshared en alles staat goed(naar mijn weten). Maar hij print niet. Hij zegt dat de printer commenicatie niet goed is.

Ik weet niet wat er mis kan zijn. En of deze printer wel over het netwerk kan?

Verwijderd

hoe heb je alles precies geinstalleerd?

Verwijderd

Ik geloof, maar weet het niet zeker, dat die printer niet over een netwerk kant ivm driver-problemen...

Kijk anders ff op de website van HP voor informatie en/of de manual

Verwijderd

installeer de printer eerst lokaal
dan eigenschappen
en dan bij poorten --> toevoegen dan de gedeelde netwerkpoort..

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik heb dezelfde printer, jammer genoeg kun je geen losse driver voor dit kreng downloaden.. Je krijgt altijd dat idioote printsysteem er bij..

Ik heb die gewoon geistalled aan lpt1 en daarna na een reboot met de hand de poort verangen door de netwerk printer.. werkt prima

IP Rocks

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Het moet gewoon werken, als je alles geshared hebt, en met de software cd die je bijgeleverd hebt de printer als netwerkprinter hebt geinstalleerd moet het werken...

Don't You stare there, Operate!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

De HP 710 is een Windows printer en werkt dus niet via een netwerk. Deze printer kan bijvoorbeeld ook niet op een printerserver worden aangesloten, zelfs niet op een originele HP printerserver.
Kijk anders maar even hier:

http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_doc.pl?SNI=dj710c&LC=printers&Tfile=bpd05492

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 11:52

lawnmower

Elvis lives..

Precies, ik heb naar de HP helpdesk gebeld, maar het is echt NIET mogelijk om deze printer via een netwerk te laten printen. ;(

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Heb zelf die HP710C aangesloten aan PC1 en op PC2 werkt ie perfect.

gewoon via priter configuratie (instellingen printers)
printer toevoegen en dan NETWERK printer
en dan Bladeren en Printer selecteren.
even drivers laten kopiëren en alles werkt Perfect!!!!!!!! :) :) :) :) :)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:15
HP zegt inderdaad dat je met de 710C niet over het netwerk kan printen. Wat bij mij hielp is op de 'client' een printerpoort toewijzen aan het netwerk-path.
Je installeert dus eerst de printer via het netwerk, en zegt vervolgens bij de eigenschappen van de printer "printerpoort toewijzen". Als jij dan iets naar bijv LPT1 stuurt wordt het automatisch op het netwerk geknald. Werkt hier nog steeds prima!

Vertalen.nu

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Dat is inderdaad de statement die HP geeft, ze geven als eventuele oplossing de optie om de draad waarover de bidirectionele communicatie m.b.t. al dat fance printstuff gaat door te knippen. niet dat dat hielp..

MAar het is GEEN windows printer, hij doet het ook prima onder dos of wat dan ook..

Bij mij hangt hij aan een los printerservertje waar ik vanuit windhoos of linux naartoe print, en dat werkt prima. Aleen win 9x heeft geen directe ondersteuning voor printerservertjes dus gemakshalve laat ik die printen naar een queue op mijn win2k server..

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga na het weekend maar weer eens kloten. Nu geen tijd en het netwerk is down.

Verwijderd

ik heb een 720, dit gaat echter perfect. sterker nog ik heb er ook nog een paralelle scanner aan GEHAD! ook dit werkte

terwijl het eigenlijk toch bijna identieke printers zijn.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Toen ik op de printercomputer winME had staan lukte me dit ook niet. Maar zogauw ik XP erop had staan ( en XP de printer standaard kende als HP720 ) lukte het ineens om te printen via het netwerk. Gewoon installeren als elke netwerkprinter

No worries m8

Pagina: 1