Toon posts:

kt133 fsb133 mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister mijn 800mhz Duron vervangen met een 1ghz athlon thunderbird maar die draait nu met 750 mhz waarschijnlijk omdat de FSB op 133mhz gezet moet worden (die staat nu op 100mhz (x7.5=750)), maar dat kan niet via mijn BIOS en als ik mijn jumper op 133 zet start mijn computer niet op

Alle teksten die ik heb gelezen voor dat ik deze post plaatste wijzen er inderdaad op dat dit niet word ondersteund door mijn moederbord....(FIC AZ31 met VIAkt133 chipset)

maar als ik via t programma 'SiSoftware Sandra' een diagnose opvraag over mijn moederbord staat er dat mijn maximale FSB snelheid 2x 133mhz is.

Dit kan ik zolas ik eerder melde niet instellen in mijn BIOS en ook niet mbv jumpers..

kan ik mijn cpu dan toch op een of andere manier sneller laten draaien met mijn nieuwe processor

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Cpu unlocken (als dat nodig is) en de multiplier verhogen (en fsb verlagen). Maak er 10x100 van bijvoorbeeld ipv 7,5x133 :)

En de KT133 kan zonder overclocken geen 133 MHz fsb aan, de KT133a wel.

Dit is trouwens met een klein beetje zoeken op GoT ook wel te vinden, en zoals je in de registratievoorwaarden gevraagd is is het de bedoeling dat je eerst zelf het probleem probeert op te lossen voordat je een topic opent. Denk daar een volgende keer aan ajb :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pollewob op 10-08-2003 22:21 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Dit is inderdaad een bekend gegeven.. de 133 in KT133 slaat op de geheugensnelheid.. Die kan wel 133MHz aan, maar de fsb voor de cpu kan inderdaad maar 100MHz.. Met een beetje overclocking lukt de 106 - 107 MHz nog aardig, maar vaak houd het daarboven wel op..

Maargoed, zie de post die Pollewob hierboven heeft gezet.. Dit is via de search uitvoerig te vinden :)

Dit topic is gesloten.