Ik heb gister een Fuji A310 digi cam gekocht. (a310 + accu + dockingstation voor 295,-). Ik heb daar ook nog een setje gewone batterijen bijgekregen. Na het maken van 20 foto's waren deze echter leeg. Dit lijkt mij toch geen normaal gedrag? Ook de accu is vrij snel leeg (80 foto's). Is dit een gewoon stroomverbruik? Ik maak mijn foto's op 3M (6M is hoogste)
Dat de gewone batterijen snel leeg zijn is normaal. Bij digitale camera's is het zo dat (goeie) accu's het veel langer uithouden. Ik heb het dan over de 1800, 2000 of zelfs 2100 mAh Nimh accu's. Bij gewone batterijen dropt t voltage of t amperage te snel, ik kan dat nooit onthouden. Dus ff kijken welke accus je erbij hebt gekregen want de normale oplaadbare stellen geen kont voor, je moet echt de high capacity dingen hebben.
Ok, nog 1 vraagje. Ik lees hier een beetje (in wat oudere topics) en mensen zijn nogal negatief over de CCD van Fuji. Heeft iemand hier ervaring mee. Er zijn helaas nogal weinig officiele tests van de A310 te vinden, weet b.v. geeneens of hij beter is dan de A303
Verwijderd
Waarom ga je je dit allemaal achteraf uitzoeken als ik vragen mag? Lijkt me een beetje een scheve volgorde.
Overigens heb ik de A303, en heb niets te klagen over de CCD.
Overigens heb ik de A303, en heb niets te klagen over de CCD.
Kreeg een aanbieding in de fotowinkel (ging eigenlijk een Powershot A60 halen). Adviesprijs van het setje is 480,-, kreeg het mee voor 295. Als het niet goed is kan het binnen 2 weken terug. Overigens zijn mijn eerste indrukken erg goed, op de korte levensduur van batterijen na.
de negativiteit is volgens mij over die superccd van hun, omdat die nogal meer dan lief ruis geeft, meer artifacts geeft en nogal misleidend is wat megapixels betreft.
Quote van dcresource:
The "deal" with the SuperCCD is that the individual light sensors on the SuperCCD are arranged in a different pattern that on traditional CCD, allowing for a higher density. That's how a 2.1 Megapixel SuperCCD produces images with 4 million pixels. Of course, there is some interpolation ("guessing") going on by the camera in order to pull that off.
the SuperCCD has artifacting at interpolated resolutions
Dus je krijgt vertekend beeld en je koopt een bijv een 4Mp camera die eigenlijk maar 2Mp is(ing geval van de f401)
en ik moet me idd aansluiten bij vorig bericht. De meeste mensen lezen zich stuk sites als dpreview, dcresource etc etc voordat ze een camera kopen.
Btw de canon a60/a70 is wel een van de betere camera's die te krijgen is. Veel instellingen, goede macromodus(5cm), goede auto modus, makkelijke handling en zo kan ik nog wel ff doorgaan
. Niet echt een broekzakcamera maar, tis met dit spul meestal jammer genoeg t een of t ander en ligt volgens mij toch ook in die prijsklasse.
Ps. Nee ik heb geen canon a60/70
Quote van dcresource:
The "deal" with the SuperCCD is that the individual light sensors on the SuperCCD are arranged in a different pattern that on traditional CCD, allowing for a higher density. That's how a 2.1 Megapixel SuperCCD produces images with 4 million pixels. Of course, there is some interpolation ("guessing") going on by the camera in order to pull that off.
the SuperCCD has artifacting at interpolated resolutions
Dus je krijgt vertekend beeld en je koopt een bijv een 4Mp camera die eigenlijk maar 2Mp is(ing geval van de f401)
en ik moet me idd aansluiten bij vorig bericht. De meeste mensen lezen zich stuk sites als dpreview, dcresource etc etc voordat ze een camera kopen.
Btw de canon a60/a70 is wel een van de betere camera's die te krijgen is. Veel instellingen, goede macromodus(5cm), goede auto modus, makkelijke handling en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Ps. Nee ik heb geen canon a60/70
[ Voor 34% gewijzigd door EricHuyn op 10-08-2003 22:59 ]
ik heb de s304 en ik heb op mijn 2 weken durende vakantie 300 pix gemaakt, ik gebruik altijd dat displaytje, en ik had net te kort aan 1 setje 1700mAh batt. dus battereijen zijn goed zat. en over die ccd heb ik ook niets te klagen.
naar mijn idee is die cam gewoon goed.. en dat zal met de a310 niet veel anders zijn denk ik.
naar mijn idee is die cam gewoon goed.. en dat zal met de a310 niet veel anders zijn denk ik.
Da's op zich waar, maar de A310 heeft echt 3,1 MP, je kan ook foto's maken op 6MP, daar wordt dan die Super CCD voor gebruikt.Nuke schreef op 10 August 2003 @ 22:53:
Verwijderd
Qua batterijen: koop gewoon een setje 2000mAh-batterijen met een goede lader. Eén keer investeren, en je hebt gewoon goede batterijen die een tijd meegaan. Voor €35 heb je al 4x 2000mAh + snellader van GP
Als je maar weet dat het 3.1MP was en niet 6PWM schreef op 11 August 2003 @ 09:10:
[...]
Da's op zich waar, maar de A310 heeft echt 3,1 MP, je kan ook foto's maken op 6MP, daar wordt dan die Super CCD voor gebruikt.
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Ik maak ook al mijn foto's op 3MP. Het ging er om dat het geen 3M camera is die eigenlijk maar 2Mp heeft zoals Nuke zegt. Dit is dan een "6Mp" maar hij heeft maar 3,1 effectieve pixels
Hij noemde er niet voor niets een ander model bijPWM schreef op 11 August 2003 @ 09:54:
Ik maak ook al mijn foto's op 3MP. Het ging er om dat het geen 3M camera is die eigenlijk maar 2Mp heeft zoals Nuke zegt. Dit is dan een "6Mp" maar hij heeft maar 3,1 effectieve pixels
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Waar kan ik een goede site vainden over ISO en belichtings instellingen? Ik maak nu op kantoor onder de TL buizen foto's maar die zijn van bedroefende kwaliteit
Waarschijnlijk problemen met de whitebalance, zet de camera eens op P modus (iig niet op auto), en zoek dan bij de optie white balance instellingen, zet die op TL/Tube oid.. als je camera die instelling kent that is
..
Sowieso TL foto's kun je vaak goed nabewerken met photoshop autolevels en autocontrast
Sowieso TL foto's kun je vaak goed nabewerken met photoshop autolevels en autocontrast
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Pagina: 1