Ik wil graag af van WMP. Er zijn lichtere en gebruikersvriendelijkere programma's aanwezig die net zo goed afspelen. Daarom wil ik graag dat mijn videobestanden (vooral *.avi en *.mpg) met een andere applicatie dan WMP afgespeeld worden. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar! Ik heb in 't andere programma (Real Alternative, gebaseerd op WMP Classic) al de te registreren extensies aangevinkt, zonder resultaat. Een videobestand wordt nog steeds geopend met WMP8. Ik heb al gekeken of WMP8 niet verwijderd kan worden, maar dat lukt me nog niet. Zijn er manieren om deze te deleten?
Verder heb ik in 't register en in 't 'bestandstypen' venster (Extra -> Mapopties) al geprobeerd om videobestanden te laten afspelen met de classic player. Ook de settings in Programmatoegang en -instellingen (Zie softwarescherm) proberen te wijzigen naar non-ms of aangepast heeft geen invloed. Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat videobestanden zoals *.avi en *.mpg met een andere player afgespeeld kunnen worden dan met WMP8?
Verder heb ik in 't register en in 't 'bestandstypen' venster (Extra -> Mapopties) al geprobeerd om videobestanden te laten afspelen met de classic player. Ook de settings in Programmatoegang en -instellingen (Zie softwarescherm) proberen te wijzigen naar non-ms of aangepast heeft geen invloed. Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat videobestanden zoals *.avi en *.mpg met een andere player afgespeeld kunnen worden dan met WMP8?