[XPSP1] Standaard actie *.avi veranderen

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik wil graag af van WMP. Er zijn lichtere en gebruikersvriendelijkere programma's aanwezig die net zo goed afspelen. Daarom wil ik graag dat mijn videobestanden (vooral *.avi en *.mpg) met een andere applicatie dan WMP afgespeeld worden. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar! Ik heb in 't andere programma (Real Alternative, gebaseerd op WMP Classic) al de te registreren extensies aangevinkt, zonder resultaat. Een videobestand wordt nog steeds geopend met WMP8. Ik heb al gekeken of WMP8 niet verwijderd kan worden, maar dat lukt me nog niet. Zijn er manieren om deze te deleten?

Verder heb ik in 't register en in 't 'bestandstypen' venster (Extra -> Mapopties) al geprobeerd om videobestanden te laten afspelen met de classic player. Ook de settings in Programmatoegang en -instellingen (Zie softwarescherm) proberen te wijzigen naar non-ms of aangepast heeft geen invloed. Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat videobestanden zoals *.avi en *.mpg met een andere player afgespeeld kunnen worden dan met WMP8?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Deze Computer openen, en dan Extra > Mapopties, .AVI en .MPG opzoeken en veranderen denk ik :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Of je doet rechtsklik op die file, openen met en dan programma selecteren.
Dan kies je je programma uit en dan vink je aan dat ie die bestanden altijd met dat programma moet openen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• jpiscaer
Dat werkt dus niet, dat heb ik al geprobeerd uit te leggen. Wat jullie zeggen is in principe 't zelfde, maar WMP8 accepteerd dat niet denk ik... Elke keer als ik dat wijzig, en een file open, blijft met dat met WMP8 doen.

[ Voor 23% gewijzigd door jpiscaer op 11-08-2003 07:31 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Dit probleem had ik ook toen ik standaard alles in WMP6.4 en niet in WMP9 wou opendoen...

Het is me uiteindelijk gelukt door in "set program access" WMP9 uit te schakelen, en mplayer2.exe van op een andere locatie dan c:\progra~1\windows media player\ als standaard in te stellen voor *.avi's ...

Ik weet het niet meer helemaal juist meer, maar probeer eens te spelen met die settings ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook je huidige programma kunnen renamen naar mplayer2.exe....

Verwijderd

Je opent het register: start > uitvoeren/run > regedit

onder HKEY_CLASSES_ROOT vind je alle extensies, zoek .avi en .mpg op en open die.....
Dan weet ik niet hoe dat in XP eruit ziet, ik zie hier in win2k 'OpenWithList' die je aan kan passen. Het wijst zich eigenlijk wel vanzelf

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Via configuratie-scherm naar add/remove programs, daar kiezen voor "set program access and defaults". Hier zou je het moeten kunnen instellen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• jpiscaer
Het is nu inderdaad gelukt! Bedankt iedereen met 't oplossen!

Verwijderd

Jainoxi schreef op 11 August 2003 @ 12:21:
Het is nu inderdaad gelukt! Bedankt iedereen met 't oplossen!
Wie had nou (voor jou) de juiste inzending ?? >:)

• jpiscaer
Ik heb eerst alle settings op normaal gezet, toen gereboot, daarna in WMP8 alle geregistreerde filetypes uitgezet, in WMP Classic aangezet, daarna Programmatoegang en -instellingen op aangepast gezet, de bestandstypen (Extra -> Mapopties) gesjekked en als laatste geprobeerd een film te openen door te dubbelklikken op een videobestand. Nog ff gereboot om alles na te kijken, en 't werkt nog steeds!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Jainoxi schreef op 11 August 2003 @ 14:49:
Ik heb eerst alle settings op normaal gezet, toen gereboot, daarna in WMP8 alle geregistreerde filetypes uitgezet, in WMP Classic aangezet, daarna Programmatoegang en -instellingen op aangepast gezet, de bestandstypen (Extra -> Mapopties) gesjekked en als laatste geprobeerd een film te openen door te dubbelklikken op een videobestand. Nog ff gereboot om alles na te kijken, en 't werkt nog steeds!
Nou ik heb dus ook al een tijdje dit super irritante probleem vandaar dat ik erg blij was met je topic.
Echter bij mij is het nog steeds niet verholpen. De door jouw genoemde stappen ook gevolgd en inderdaad in 'Programmatoegang en -instellingen' de optie 'aangepast' aangevinkt en bij Windows Media Player uitgevinkt 'dit programma toegankelijkmaken'.
Vervogens klik ik op een avi file en krijg ik de volgende foutmelding: Windows kan het bestand wmplayer.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd .... bla bla bla.

Vervolgens heb ik gekeken bij Mapoties>bestandstypen, hier stond avi dus niet (meer) bij, dus deze zelf toegevoegd en laten openen door Mediaplayer Classic.
Nog steeds zelfde melding van wmplayer.exe

Wie weet de oplossing ik heb naar mijn idee alles geprobeerd.

/edit:

Nou toch wel opgelost, heb gewoon in het register bij de volgende sleutel;
HKEY_CLASSES_ROOT\avi_auto_file\shell\open\command
waar nog steeds vrolijk verwezen werd naar wmplayer.exe (ook al is hij uitgeschackeld in config.menu) het command aangepast naar mplayerc.exe (de classic mediaplayer).

[ Voor 13% gewijzigd door DyStiC op 11-08-2003 15:50 ]

Pagina: 1