[XP] Domein faken

Pagina: 1
Acties:

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Als je xp op een domein zet worden het ctr-alt-del inlogscherm, ctr-alt-del functionaliteit(venster met die 6 knoppen ;) ) en word het bvb mogelijk om geavanceerd te sharen(met permissies enz).

Nu is mijn vraag hoe kan ik er voor zorgen dat windows xp al deze features enabled, zonder m echt op een domein te zetten. Ik kan natuurlijk alle settings in het registry gaan verandere maar misschien heeft Microsoft hier iets snellers voor gemaakt.

Wil em dus thuis geen domeintje gaan maken of iets dergelijks. Heb niets op google/GOT kunnen vinden hierover. Is misschien ook wel een 'vreemde' wens, maarja...

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Extra -> mapopties -> eenvoudig delen uitvinken en je kunt permissies instellen. :)
Dat inloggen kun je onder configuratie scherm en dan gebruikers accounts veranderen hier kun je windows vertellen dat ie niet het welkkomstvenster moet gebruiken.
Hier kun je ook snel overschakelen naar gebruikers uitvinken en werkt Ctrl Alt Del ala win2k. :)

[ Voor 19% gewijzigd door StaticZ op 10-08-2003 21:42 ]

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Dat is natuurlijk ook een manier(was er al achter dat het allemaal met de hand kan).. maar mijn vraag was of het allemaal tegelijk kan. Dus of je het het kan faken dat je in een domein staat(Heb al ff zitten zoeken in GPEDIT in de hoop dat het er bij stond).

Ik denk dat er ook allemaal security dingen worden ge-enabled, maar dit ligt natuurlijk aan het domein geconfigureerd is.

[ Voor 19% gewijzigd door Viva Vince op 10-08-2003 22:07 ]

Verwijderd

Beter zoeken in gpedit.msc?

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/gpedit.png

Effe aanvinken, en vwala!