Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Aopen HQ08 Power

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Ik heb deze kast een tijdje geleden gemod, alleen was er na een tijdje toch wel weer op uitgekeken dus vandaar heb ik hem weer compleet verandert (oude topic).

Het was niet eens de bedoeling om alles te gaan veranderen, maar ik verveelde mij en toen d8 ik heeee ik kan wel ff een randje zwart spuiten. Zo gezegt zo 'gedaan'. Ik spuiten en alles zag er goed uit, totdat ik de afplaktape en kranten eraf haalde, toen zaten er zwarte strepen op me lak ( tussen de kranten door :/ ). Ik dik pissed natuurlijk, dan maar de hele kast spuiten.

Ok ik heb de hele kast uit elkaar gehaald en het een en ander verandert.
Nadat die uit elkaar lag heb ik als eerste het gat (voor kabels naar boven) groter gemaakt, omdat het oude kleine gat me irriteerde.

Vervolgens ging ik alle delen van me kast eerst schuren en daarna spuiten, uit de eerste 2 delen bleek al dat het veel te warm was :(. Er zaten vlekken in de lak doordat het vrijwel direct opgedroogt was. Dus weer opnieuw schuren etc etc.
Ik denk ik probeer het maar niet direct nog een keer want dan krijg ik weer precies hetzelfde. Toevallig moest ik een keer om 7u uit me bed om iemand uit te zwaaien en me moeder zei: He Tim het is nu lekker fris misschien kan je nu je kast spuiten. Ik dacht misschien he heeft ze wel gelijk (met als doel dat ik vroeg uit me bed kwam). Dus ik heb toen al me delen opnieuw geschuurd (ik had ze al spuitklaar gemaakt doordat ik ze die dag daarvoor al had geschuurd ed.).

Toen ik even nix aan de kast kon doen heb ik ook de gehele binnenkant van me kast zwart gespoten. Vraag me niet waarom ik weet het zelf ook niet. Misschien eh voor de mensen die mijn kast open maken ??:p

Aangezien ik ook nog geen usb aan de voorkant had heb ik een klein gat gemaakt naast me schakelaar ter grote van 2 usb poorten. Nu was alleen het kabeltje te kort, dat was een beetje jammer. Aangezien ik nog wel wat oude IDE kabels had heb ik 10 kabeltjes ervan losgesneden en ertussen gesoldeert, en nu werkt het prima.

Voor de rest heb ik alles een beetje met krimkous onder handen genomen zodat het allemaal wat beter is opgeruimd in de kast. Ik had echter geen zin om nog me PSU te meshen aangezien ik waarschijnlijk ergens volgend jaar een helemaal nieuwe case ga bouwen. Moest er niet teveel geld meer in steken.

Ok dan volgen er nu een aantal foto's das immers veel interessanter dan dat 'leuke' verhaal van mij. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_01.jpg

Tot in de kleine details :p

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_02.jpg

Hier test ik me usb kabeltje en of alles nog werkt (fans goed aangesloten ed.)
En gelukkig alles werkt :d

Hier volgen dan een aantal foto's van de kast 'klaar'.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_05.jpg

Hier kan je zien hoe die gespoten is ;), er zit geen loper oid in helemaal 'gaaf'.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_06.jpg

Ik heb me drives gelijk ook maar even gestealth, als je rechts onder op het hoekje van het frontje drukt gaat ie open :*). Dat heb ik gedaan doormiddel van een schroefje die ik gewoon precies op die plek heb gelijmd (eerst beetje kutten met lengte ed. maar het werkt nu perfect). De frontjes heb ik met goede dubbelzijdige tape gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_07.jpg

hehe ik heb ook gedacht aan me overburen op een lan ;), een mooi zwart 'kleurtje' voor hun.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_10.jpg

Hier nog even een closeup van me raampje met klinknagels eromheen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_11.jpg

Dit was ik bijna vergeten, zoals je ziet is de kast hier mooi zwart :+. Enneh in het midden zie je dan ook dat ik het gat groter heb gemaakt met een stripje eromheen zodat me kabels niet beschadigen.

Specs ....

P4S533
P4 2.4@2.6 vrij doelloos maar geen dividers, binnenkort nieuw mobo.
Dane Elec PC2700 512 Mb
80 g maxtor (7200) 40 g maxtor (5400)
gf2 pro 64 mb 200/400 @ 240/460
SB live 5.1

Alle fans kunnen varieren van rpm.

Als er nog mensen zijn die tips hebben over het fotograferen van een kast met neon. Welke belichting en instelllingen van camera etc. is dat cker welkom ;).

[ Voor 7% gewijzigd door t!mP op 13-08-2003 16:51 ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

hij ziet er erg mooi uit t!mp, het enigste wat ik nog zou doen als ik jouw was is de powerled en hdd led veranderen voor een mooie ultrabright blauwe (heb ik hier ook gedaan en ziet er savonds erg mooi uit)

[specs]

Verwijderd

Zeker wel een leuk kastje geworden! Ik wacht nog even tot mijn windowkit binnen is, en dan maak ik er ook wel een doelloos topicje over

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 21:08

w00Dy

Make soap, not war

leuke case, ben met hetzelfde model bezig. Eerste wat ik deed was ook dat gat groter dremelen.

mooie paintjob ook !

[ Voor 13% gewijzigd door w00Dy op 10-08-2003 21:43 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ziet er leuk uit! zitten totaal wel vrij veel fan's in geloof ik he?

Verwijderd

Dat groene ledje is wel jammer inderdaad. Gewoon een rode of blauwe van maken en het ziet er een stuk afgewerkter uit. De binnenkant spuiten is toch niet zo heel gek als je een window hebt? Je ziet dan tenminste niet dat lelijke grijs van je backplate (of plane, weet nooit wat het nou is).

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Good work :D Ziet er netjes uit :) Zo'n zwarte kast van binnen is ook wel mooi :Y)

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

kijk kijk, weer een gemodde Hq08 en wederom anders dan alle anderen, das het mooie van deze case: eindeloos veel mogenlijkheden!!
Ziet er strak uit tot in de details!!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op 10 augustus 2003 @ 21:38:
hij ziet er erg mooi uit t!mp, het enigste wat ik nog zou doen als ik jouw was is de powerled en hdd led veranderen voor een mooie ultrabright blauwe (heb ik hier ook gedaan en ziet er savonds erg mooi uit)
Ja je hebt gelijk. Maar dat kon ik hier niet zo snel halen, en had geen zin om naar de stad te gaan. Me hdd led is toch stuk dus...

Ik zet gisternacht nog even me pc aan nadat ik terug kwam van uitgaan. dooddoo TIk.... de geur van ?? roook....

Nu heb ik gehoord dat de electriciteitcentrales aan het klote waren? weet iemand daar meer van of is het gewoon toeval.... ? (ik zal zo eens even goed kijken, waarschijnlijk alleen de voeding)

[ Voor 5% gewijzigd door t!mP op 11-08-2003 10:13 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 08:56
w00t, echt strak gespoten. het lijkt wel of het zo uit de fabriek komt.

jammer dat de hq08 een rot kast blijft, anders had ik het ook eens geprobeert ;)

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
_ferry_ schreef op 10 August 2003 @ 21:41:
ziet er leuk uit! zitten totaal wel vrij veel fan's in geloof ik he?
2x papst outtake bovenin.
2x blue color led fans intake bij raampje.
2x fan op voeding.
1x fan op cpu.
1x fan op gpu.

Hd's worden gekoeld door de airflow.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

Strakke mod! Mooi afgewerkt allemaal!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

t!mP schreef op 10 augustus 2003 @ 21:33:
Als er nog mensen zijn die tips hebben over het fotograferen van een kast met neon. Welke belichting en instelllingen van camera etc. is dat cker welkom ;).
Tja, het beste resultaat kun je krijgen met een analoge camera. Bij digitale camera's lopen lichtvlekken namelijk door naar naburige pixels...

Bovendien kan je het beste bij zowel analoge als digitale camera's de sluiter wat langere tijd open laten staan en de belichting eindigen met een flits. Volgens mij is dit wel een optie die je alleen op wat duurdere modellen terug vind.

Misschien kun je het oplossen door je camera op een statief te plaatsen (zowiezo aan te raden met langere sluitertijden ;) ) en twee foto's achter elkaar te maken: eentje met lange sluitertijd zonder flits, en eentje met flits. Vervolgens deze in een fotobewerking programmaatje overelkaar plakken. Eventueel ook een foto maken zonder verlichting aan. In Photoshop heb je speciale layer modes, zodat je bijvoorbeeld alleen lichte plekken/pixels (lichter dan de layer daaronder) te zien krijgt.

Geen idee of het daadwerkelijk werkt, gewoon een hersenspinseltje...

Ik vind je mod verder niet zo heel spectaculair, ben echter wel wat meer geïnterreseerd hoe je die diskdrive zo gekregen hebt. Lijkt me wel cool om mijn eigen diskdrive de look en werking van een zip-diskdrive te geven: een rond ledje indrukken om je disk eruit te halen. Een klein detail maar toch ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

t!mP schreef op 10 August 2003 @ 21:33:

Nice case hoor, netjes afgewerkt en mooi geverfd....

Over die fotos, dat hangt af van je camera. Ik doe meestal iso 200, en dan nachtfoto of gewoon landschap (ff zelf uittesten) en dan gewoon je camera neerzetten zodat ie niet beweegt.
Maar zoals ik al zei t hangt van je cam af, als t een prul ding is geef ik je weinig kans.

• PilatuS
  • Niet online
erg mooie mod dit, vooral de paintjob is erg netjes gedaan :)

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:12
Hoi stoere t!mp meneer. Mooi gedaan maar ik had al wat foto's gezien... Maar ik had niet begrepen dat je de binnenkant ook zwart had... Is tof vind ik :P

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Die fanbus die je erin hebt zitten. Die heb ik dus ook maar daar zitten 2 soorten aansluitkabels bij. 1 verlengkabel en een y kabel zodat je ook nog via je moederbord kan meten.

Nu heb ik 3 meet punten op m`n moederbord en wil ik eigenlijk nog zo`n 3e y kabel erbij hebben want dat werkt gewoon. Heb jij er mischien een over ?

Verwijderd

Very nice mod! _/-\o_ Leuke kleuren ook en leuk dat je de binnenkant zwart gespoten hebt....:) Zie je btw ook niet vaak, dat iemand zijn mooie blauwe Zalman fanbus zwart maakt... ;)

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
raymonvdm schreef op 11 August 2003 @ 15:16:
Die fanbus die je erin hebt zitten. Die heb ik dus ook maar daar zitten 2 soorten aansluitkabels bij. 1 verlengkabel en een y kabel zodat je ook nog via je moederbord kan meten.

Nu heb ik 3 meet punten op m`n moederbord en wil ik eigenlijk nog zo`n 3e y kabel erbij hebben want dat werkt gewoon. Heb jij er mischien een over ?
dit heb ik gewoon zelf gemaakt, het is vrij simpel om zo'n kabel te splitten. Denk er wel om dat je ook je rpm kabel split ander doet je blauwe led het niet.
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 15:28:
Very nice mod! _/-\o_ Leuke kleuren ook en leuk dat je de binnenkant zwart gespoten hebt....:) Zie je btw ook niet vaak, dat iemand zijn mooie blauwe Zalman fanbus zwart maakt... ;)
Hij is gewoon nog blauw hoor ^^, maar het staat wel aardig bij het zwart vind ik omdat die toch vrij donker oogt.

• raymonvdm
Afbeeldingslocatie: http://62.58.242.3/Jun0504.JPG

Ik heb gewoon een origineel HX08 frontje erop gefixed. Blauwe frontje zit nog in de verpakking :*) En inmiddels zitten er ook 3 blueled fans in van coolermaster zodat alle 4 m`n "fan potmeter controlle lampjes" branden.

En nu nog m`n CrystalFontz 634 Display inbouwen. Moet alleen nog iets van framepje maken want het originel bij te bestellen frame @ 25 euro ga ik denk niet gebruiken.

[ Voor 52% gewijzigd door raymonvdm op 12-08-2003 00:01 ]

• rvdvalk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 05:40
Erg mooi gedaan voor (als ik het mag zeggen) zo'n kloten kast. Ik ben blij dat ik van die van mij af ben.

Maar verder cool gedaan.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heel mooi gespoten idd!
maar 1 ding, die qtec voeding, volgens mij (eigenlijk weet ik het vrijwel zeker) is de standaard aopen voeding (zelfde als powerman en vele andere varianten) veel beter.

(tenzij je een HQ versie hebt van de qtec, maar dat zou niet kunnen aangezien de HQ's zilver/grijs van kleur zijn en niet goud)

Verwijderd

t!mP schreef op 11 August 2003 @ 16:00:
[-knip-]

Hij is gewoon nog blauw hoor ^^, maar het staat wel aardig bij het zwart vind ik omdat die toch vrij donker oogt.
Nu je het zegt heb ik ff wat beter naar de foto's gekeken en op deze foto kan ik het zien, maar voor de rest.... :D

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_02.jpg

edit:

En op deze.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timpyy/pics/hq08/hq08_05.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 18:33 ]

• raymonvdm
Ik heb dus de HX08 en daar wil ik morgen een windows in zagen denk ik. (first time is always scary ) Maar welke afmeting heb jij gebruikt voor je window ? MAW hoeveel ruimte heb je er omheen over ?

En waarom heb je niet 2 windows ? , Waarom een vierkant window ?

Gewoon beginners vragen dus.

Ik wil trouwens ook de voor en achter fan rooster uitzagen in de hoop dat dat minder geluid maakt. Want hij fluit nu aardig :-) En dan gelijk aan de voorkant ook een 80mm gat maken in de kap zodat ie direcht lucht kan inzuigen via de voorkant ipv via de onderkant(waar nu de uitsparing zit)

Als het goed is moet dit lukken met een 80mm gatenzaag voor staal en allu. (Die paps dus heeft als het goed is.

Verder nog een vraag je hoelang zijn je ccfl`s ? en stuur je die ook aan met de 2 schakelaars van de fanbus ? Waarom gebruik je alleen rood en niet ook blauw (mocht je ze met de fanbus aansturen. Zodat rood brand als rood op de fanbus brand en blauw als blauw brand op de fanbus) Eventueel de fanbus modden zodat beide standen 12volt leveren (ik neem aan dat dag nodig is voor ccfl????)

[ Voor 58% gewijzigd door raymonvdm op 13-08-2003 00:22 ]

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
pokeran schreef op 12 August 2003 @ 14:51:
heel mooi gespoten idd!
maar 1 ding, die qtec voeding, volgens mij (eigenlijk weet ik het vrijwel zeker) is de standaard aopen voeding (zelfde als powerman en vele andere varianten) veel beter.

(tenzij je een HQ versie hebt van de qtec, maar dat zou niet kunnen aangezien de HQ's zilver/grijs van kleur zijn en niet goud)
Mja die std aopen is ook een rotvoeding en had er ook problemen mee, vandaar de goedkope Q-teq voeding. Toch zijn er vele tevreden Q-teq gebruikers.

Ik weet nog niet hoe het is gekomen, maar zette maandagnacht me pc ff aan nadat ik terug kwam van uitgaan. Precies toen ik in windows zat 'plof' , rookgeur voeding doorgefikt, en ook me videokaart heeft er een tik van gekregen want die werkt ook niet meer, al op meerdere pc's getest. En op de onderkant van me voeding zijn duidelijk brandplekken te zien erg duidelijk ;p.
raymonvdm schreef op 13 August 2003 @ 00:16:
Ik heb dus de HX08 en daar wil ik morgen een windows in zagen denk ik. (first time is always scary ) Maar welke afmeting heb jij gebruikt voor je window ? MAW hoeveel ruimte heb je er omheen over ?

En waarom heb je niet 2 windows ? , Waarom een vierkant window ?

Gewoon beginners vragen dus.

Ik wil trouwens ook de voor en achter fan rooster uitzagen in de hoop dat dat minder geluid maakt. Want hij fluit nu aardig :-) En dan gelijk aan de voorkant ook een 80mm gat maken in de kap zodat ie direcht lucht kan inzuigen via de voorkant ipv via de onderkant(waar nu de uitsparing zit)

Als het goed is moet dit lukken met een 80mm gatenzaag voor staal en allu. (Die paps dus heeft als het goed is.

Verder nog een vraag je hoelang zijn je ccfl`s ? en stuur je die ook aan met de 2 schakelaars van de fanbus ? Waarom gebruik je alleen rood en niet ook blauw (mocht je ze met de fanbus aansturen. Zodat rood brand als rood op de fanbus brand en blauw als blauw brand op de fanbus) Eventueel de fanbus modden zodat beide standen 12volt leveren (ik neem aan dat dag nodig is voor ccfl????)
De afmeting zal iets van 25/20 cm zijn oid. En ik heb 1 window zo gemaakt omdat ik dat destijds het mooiste vond. Tja ieder heeft hopelijk een eigen mening en dus beetje overbodige vraag.

ccfl's zijn 30 cm en zitten beide op 1 converter. Deze schakel ik met me knopje naast de usb in me 5.25 bay. Het is vrij gemakkelijk om die te schakelen met het schakelaartje op de fanbus dus, en toch heb ik het niet :9. Erm als ik de rest van je vragen goed begrijp, is dat niet mogelijk met zo'n fanbus. Dan zou je veel meer moeten moddden dan alleen een ledje. Je kan niet 2x een ccfl aansluiten op 1 ingang en dan toch apart schakelen(dus rood led - rode ccfl / en andersom). En ik heb de fanbus niet zelf gemaakt, deze is gewoon van zalman.
Pagina: 1