Helaas, ik heb nu al 3 dagen zitten zoeken (en vandaag ook al minstens 6 uur) maar ik heb helaas geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Op google niet en hiero in de search ook niet.
Het zit zo, ik heb een Edimax 6104W wireless lan AP/router gekocht van MYCOM, en een ASUS 103B kaartje om mijn bestaande linksys router te vervangen door een gedeeltelijk draadloos netwerkje.
In het netwerk hangen 3 pc's, 2 x desktop winXP, 1 laptop win98.
Als de computers aan de kabel worden aangesloten werkt alles prefect, internet doet het en file -en printer sharing werkt ook als een tierelier, echter wanneer ik de utp kabel (die dus doorgelinked staat naar de router/ap) eruit trek en wil overgaan op de wireless connectie, dan kan ik niet op het internet en ook geen andere pc's in het netwerk benaderen.
(Voor de duidelijkheid, het is de bedoeling dat alleen de laptop wireless moet werken)
Ik heb vreemd genoeg wel een verbinding met het accesspoint.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Pingen naar ipadressen en domeinnamen maar ik krijg hier alleen timeouts of meldingen dat het ipadres niet gevonden kan worden, wanneer ik de kabel erin doe dan lukt dit vanaf de laptop allemaal wel.
- de hele zooi geherinstalleerd
- Veel topics met info over wireless lan gelezen
- Google afgezocht
- op de site van de fabrikant gekeken, maar bij de FAQ weinig gevonden
- nieuwe drivers voor de ASUS kaart gedownload (en geinstalleerd)
- Alle instellingen op de Laptop nagelopen die hier imo betrekking op kunnen hebben, namelijk:
* TCP/IP instellingen van de ASUS kaart staan als volgt ingesteld:
- DHCP voor Winsomzetting staat aangestipt
- DNS Uitgeschakeld
- Automatisch IP adres verkrijgen
- Er staat niets ingevuld bij gateway
* Internet Explorer:
- geen vinkje bij proxyserver/automatisch config script
- Er staan op het tabblad verbindingen geen verbindingen
* Op de router/AP heb ik alle beveiligingen uitgezet en hetzelfde ingesteld als het wireless profiel dat ik hier op de laptop heb.
Voor de zekerheid heb ik op het AP hard de DNS-en van chello ingevoerd om uit te sluiten dat er iets hier iets mis gaat.
Channel staat zowel op het AP als op de laptop op automatic
MAC filtering heb ik gedisabled.
Bij Network Address Translation staat niets.
De firewallfunctie is ook uitgeschakeld.
Op de laptop geeft ie wel een IP-adres van het AP, namelijk 192.168.2.102, maar die is dus niet te pingen.
De standaard gateway staat op 192.168.2.1
De DHCP-server staat op 192.168.2.1
Subnetmasker is 255.255.255.0
Als ik de status bekijk van de verbinding, dan ziet ie er ook goed uit, namelijk tussen de 70 -en 95 %.
Dit staat ook in de configuratie, misschien dat er hier iets fout staat?:
---------------------
Bridge Mode
Enter the assigned IP Address, Subnet Mask for the Bridge Mode management.
Has your network administrator given you an IP Address for this device?
IP address : 192.168.2.1
Subnet Mask : 255. 255. 255. 0
---------------------
Norton antivirus ook uitgeschakeld, maar het mag helaas allemaal niet baten
Alles loopt via Chello, deze verbinding komt via de meterkast binnen, vanaf hier loopt een kabel naar verdieping 1, op verdieping 1 staat het AP.
Normaal gesproken is het zo bij een routertje dat je je mac-adres kloont en je chello verbinding in de WAN poort van de router aansluit en hierna het hele zooitje werkt, nu is dat ook het geval, alleen dus niet via Wireless.
Ik kom er op het moment ff niet meer uit.
Het zit zo, ik heb een Edimax 6104W wireless lan AP/router gekocht van MYCOM, en een ASUS 103B kaartje om mijn bestaande linksys router te vervangen door een gedeeltelijk draadloos netwerkje.
In het netwerk hangen 3 pc's, 2 x desktop winXP, 1 laptop win98.
Als de computers aan de kabel worden aangesloten werkt alles prefect, internet doet het en file -en printer sharing werkt ook als een tierelier, echter wanneer ik de utp kabel (die dus doorgelinked staat naar de router/ap) eruit trek en wil overgaan op de wireless connectie, dan kan ik niet op het internet en ook geen andere pc's in het netwerk benaderen.
(Voor de duidelijkheid, het is de bedoeling dat alleen de laptop wireless moet werken)
Ik heb vreemd genoeg wel een verbinding met het accesspoint.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Pingen naar ipadressen en domeinnamen maar ik krijg hier alleen timeouts of meldingen dat het ipadres niet gevonden kan worden, wanneer ik de kabel erin doe dan lukt dit vanaf de laptop allemaal wel.
- de hele zooi geherinstalleerd
- Veel topics met info over wireless lan gelezen
- Google afgezocht
- op de site van de fabrikant gekeken, maar bij de FAQ weinig gevonden
- nieuwe drivers voor de ASUS kaart gedownload (en geinstalleerd)
- Alle instellingen op de Laptop nagelopen die hier imo betrekking op kunnen hebben, namelijk:
* TCP/IP instellingen van de ASUS kaart staan als volgt ingesteld:
- DHCP voor Winsomzetting staat aangestipt
- DNS Uitgeschakeld
- Automatisch IP adres verkrijgen
- Er staat niets ingevuld bij gateway
* Internet Explorer:
- geen vinkje bij proxyserver/automatisch config script
- Er staan op het tabblad verbindingen geen verbindingen
* Op de router/AP heb ik alle beveiligingen uitgezet en hetzelfde ingesteld als het wireless profiel dat ik hier op de laptop heb.
Voor de zekerheid heb ik op het AP hard de DNS-en van chello ingevoerd om uit te sluiten dat er iets hier iets mis gaat.
Channel staat zowel op het AP als op de laptop op automatic
MAC filtering heb ik gedisabled.
Bij Network Address Translation staat niets.
De firewallfunctie is ook uitgeschakeld.
Op de laptop geeft ie wel een IP-adres van het AP, namelijk 192.168.2.102, maar die is dus niet te pingen.
De standaard gateway staat op 192.168.2.1
De DHCP-server staat op 192.168.2.1
Subnetmasker is 255.255.255.0
Als ik de status bekijk van de verbinding, dan ziet ie er ook goed uit, namelijk tussen de 70 -en 95 %.
Dit staat ook in de configuratie, misschien dat er hier iets fout staat?:
---------------------
Bridge Mode
Enter the assigned IP Address, Subnet Mask for the Bridge Mode management.
Has your network administrator given you an IP Address for this device?
IP address : 192.168.2.1
Subnet Mask : 255. 255. 255. 0
---------------------
Norton antivirus ook uitgeschakeld, maar het mag helaas allemaal niet baten
Alles loopt via Chello, deze verbinding komt via de meterkast binnen, vanaf hier loopt een kabel naar verdieping 1, op verdieping 1 staat het AP.
Normaal gesproken is het zo bij een routertje dat je je mac-adres kloont en je chello verbinding in de WAN poort van de router aansluit en hierna het hele zooitje werkt, nu is dat ook het geval, alleen dus niet via Wireless.
Ik kom er op het moment ff niet meer uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 22:04 ]