Check dit en help mee!
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Staan de ntfs rechten op de mappen/shares op alleen lezen voor die user ?
de user is lid van de administrators maar dat moet niks uitmaken of wel ?
Check dit en help mee!
Verwijderd
Wel hoor... Dan maakt hij gebruik van deze rechten.....DaMoUsE schreef op 10 August 2003 @ 20:43:
ik gebruik gewoon IIS en de rechten zijn ingesteld met ntfs
de user is lid van de administrators maar dat moet niks uitmaken of wel ?
Ik neem aan dat de groep administrators wel rechten hebben om te verwijderen enzo...
Check dit en help mee!
Verwijderd
Als je niet expliciet vermeldt dat een administrator niet mag deleten dan denk ik dat hij het kan!
Heb ook eens een ftp server gedraaid op win2k3 en ik kon als admin altijd erin ondanks dat er alleen een andere user toegang zou mogen hebben!
wat bedoel je hiermee ?djluc schreef op 10 August 2003 @ 21:36:
Je kunt een openbare ftp opzetten. Ook kun je de rechten instellen als je met je rechtermuisknop op een map klikt. Dan kun je de ntfs, de sharing en de web rechten instellen. Raad eens waar je de juiste instellingen kunt vinden...
Check dit en help mee!
Een nieuwe user voeg je dan toe aan die groep en je bent klaar.
't Is natuurlijk een beetje link om Administrators op je ftp te gebruiken voor andere mensen, omdat ze dan niet alleen kunnen deleten, maar nog veel meer dingen die je niet wilt.
Let er bij die groep op dat ze voor IIS geloof ik wel 'logon local' rights moeten hebben.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
bij welke groep zou ik hem dan moet doen ?
Check dit en help mee!
Check dit en help mee!
moet ik dan de groep ftp users ook in de operators lijst zetten bij iis ?
Check dit en help mee!
Dit kun je omzeilen door niet full control te gebruiken, maar gewoon de gewenste rechten uit te delen.
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Check dit en help mee!
Heb je de 'logon local' rights nou aangezet dan? Dat moet je wel in de group policy aangeven.DaMoUsE schreef op 11 August 2003 @ 09:29:
ja dat weet ik ik heb nu de rechten ingesteld voor de groep ftp users maar dan kom ik niet op de ftp ik zal toch ook aan iis moeten laten weten dat die groep acces heeft of niet dan ?
Rechten voor de ftp folders geef je gewoon met de NTFS rechten. Groep toevoegen aan map en klaar
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Verwijderd
nee alleen read en change rechten instellen (homedir/general tab geloof ik) en bij security anonymous access uitzetten... operator heeft niks te maken met toegang tot de ftp... de rest moet je idd regelen met ntfs rechten.DaMoUsE schreef op 11 augustus 2003 @ 09:29:
ja dat weet ik ik heb nu de rechten ingesteld voor de groep ftp users maar dan kom ik niet op de ftp ik zal toch ook aan iis moeten laten weten dat die groep acces heeft of niet dan ?
Check dit en help mee!
Verwijderd
want die moet toch wel aanstaan ?
Check dit en help mee!
als ik een user pak uit de admin groep dan doet hij het wel
maar die heb ik ook als operator in iis aangegeven
Check dit en help mee!
Verwijderd
1. in iis minimaal read acces nodig
2. minimaal ntfs-readrechten nodig op de ftproot of virtual dir
meer is niet nodig!!!
Check dit en help mee!