Hallo,
ik ben bezig met een database voor hitlijsten. Dus van elke week een rijtje van 20 cd's. Nu heb ik dit
Waar in ieder posxx een integer komt die verwijst naar een tabel met de albums (album_ID).
Maa voor mijn gevoel moet dit veel makkelijker en overzichterlijker kunnen. Wie weet hier meer vanaf en kan mij op wel helpen?
ik ben bezig met een database voor hitlijsten. Dus van elke week een rijtje van 20 cd's. Nu heb ik dit
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| CREATE TABLE `lijst` ( `lijst_ID` int(11) NOT NULL auto_increment, `week` tinyint(3) unsigned NOT NULL default '0', `jaar` year(4) NOT NULL default '0000', `pos01` int(11) NOT NULL default '0', `pos02` int(11) NOT NULL default '0', `pos03` int(11) NOT NULL default '0', `pos04` int(11) NOT NULL default '0', .......... `pos20` int(11) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`lijst_ID`) ) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=0 ; |
Waar in ieder posxx een integer komt die verwijst naar een tabel met de albums (album_ID).
Maa voor mijn gevoel moet dit veel makkelijker en overzichterlijker kunnen. Wie weet hier meer vanaf en kan mij op wel helpen?
[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 10-08-2003 20:14 . Reden: mooi he die [code] tags :) ]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell