Toon posts:

[Tril / msn] 2 screennames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de opties of mogelijkheden als je je Trillian hebt en je wilt 2 screennames gebruiken die strikt gescheiden moeten blijven? (werk/prive). :?
Met Trillian kreeg ik de melding dat de contacts dan door elkaar worden gehaald. (om het maar zo te zeggen). bvd

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je wilt dus met 2 MSN accounts inloggen in een Trillian venster, en ze moeten beide aparte namen hebben?

Bij Trillian gaat het zo: je hebt 5 mensen in de lijst van account A en 7 in de lijst van account B.
Als je al Trillian gebruikte met account A, en je voegt daarna account B toe om te gelijktijdig te MSN'en, krijg je de waarschuwing dat de mensen in de lijst van A worden toegevoegd bij B en andersom. De nickname's bleven dacht ik wel gescheden, de contactlist niet.

Verwijderd

moet je wel mee oppassen, een vriend van mij ging ooit eens in mijn trillian iets doen, en ineens had ik al zijn msn-contacts ook in mijn lijst staan, ook als ik daarna weer met msn messenger iets ging doen...
Dus er wordt niet alleen op je lokale computer iets toegevoegd, maar ook op je account zelf...

Verwijderd

neem bijde.

Verwijderd

Topicstarter
Met hulp van Rafe is er mbv een icq gesprek een kleine test uitgevoerd door met Trillian te connecten naar een msn account van hemzelf. Met daarnaast met msn messager zelf te connecten via een account van zijn broer. Uit deze korte test is naar voren gekomen dat in op het 1e gezicht geen complicaties zijn met beide connecties vanuit de een de zelfde pc.
Nog thans dat deze 2 accounts/verbindingen op ongewenste wijze met elkaar conflicteren of interventeerden.
Het advies is dus om als men 2 msn-accounts strikt gescheiden dienen te worden/zijn, om trillian én msn-messager samen naast elkaar te gebruiken. In plaats van deze 2 msn-accounts in te stellen op Trillian.
Indien men enkel msn-messager wenst te gebruiken, dan is het mogelijk om met behulp van een patch meerdere instantie van msn-messager geopend te hebben, daarmee dus ook meerdere acounts per pc. Waarvan 1 acount per client. Voor meer info over de patch moet ik je helaas doorveriwijzen naar de internet zoek mogelijkheden. :)