Toon posts:

kt133 fsb133mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas mijn 800mhz AMD duron vervangen met een 1ghz AMD Athlon thunderbird.
Nu draait mijn pc op 750 mhz.

Ik heb begrepen dat mijn moederbord (FIC az31) fsb 133mhz niet ondersteund en dat ie daarom waarschijnlijk op 750 mhz (100 x 7,5) draait. Maar op mijn moederbord is wel een jumper tevinden die aangeeft 100 of 133mhz.

Zonder jumper draai ie 750 mhz, met jumer op 100mhz ook en met jumper op 133
start ie niet op.

ik heb ook rekening gehouden met mijn met mijn geheugen. Er zit nu alleen pc133 in.
In mijn BIOS kan ik helemaal nix.v.t aanpassen.

geef me aub wat helderheid........

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Alleen de kt133A kan fsb 133 aan, als je een gewone kt133 hebt moet je de L1 bruggen op de cpu met potloodstreepjes verbinden en de multiplier wijzigen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als ik hier lees zit er een via kt133a chipset op en die zou het wel moeten kunnen :?
http://www.baber.com/baber/411/fic_az31.htm
maar er staat alleen ondersteuning voor fsb200 dus een 100 fsb.

op een andere site staat er via kt133 chipset zonder de a dus, en hiermee lukt het dus niet.
zijn er verschillende versie's van dat mobo vraag ik me dan af :?

maar er zit ook een jumper op voor 133.

heb je in de bios wel de fsb van de cpu en van het geheugen gelijk staan :?
dat ie niet op +33 staat.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Dit graag lezen eer je post :)

Dit is vrij basic- zoek uit wat voor chipset jouw plank heeft (beste manier: til de heatsink van de northbridge en kijk) en bepaal aan de hand daarvan wat hij aankan:

KT133: 100MHz FSB
KT133A: 133MHz FSB

Let overigens op dat het wel eens het geheugen zou kunnen zijn wat roet in het eten gooit- Via chipsets staan toe om het geheugen onafhankelijk van de FSB te clocken. Vaak zie je dat bij KT133(A) chipsets de FSB op 100 staat en het geheugen op 133MHz (de exacte naam van de setting verschilt nogal 'HSTCLK+33' kom je ook vaak tegen).
Als je bij 100MHz FSB het geheugen op 133MHz draait, dan zul je zonder wijzigingen in BIOS bij 133MHz het geheugen op 166MHz draaien, wat allicht niet lukt met 'normale' PC133.

Maar goed, het is aan jou om je chipset uit te zoeken- en wel voordat je post- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.