[W95] Compaq Armada in MS-DOS compatibiliteitsmodus *

Pagina: 1
Acties:

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
Ik heb hier een Compaq Armada 4131T met windows '95 waarvan de harde
schijf in de MS-DOS compatibiliteitsmodus draait. Het is een pc die eerst voorzien was van een ingewikkeld batchbestand die enkele directory's wiste bij het opstarten. Deze heb ik verwijderd en autoexec.bat en config.sys zijn niet meer aanwezig. Wel moet ik nu windows d.m.v. het commando win achter de DOS prompt straten, hij start niet automatisch "door" naar windows.

Heeft dit te maken met het draaien in de MS-DOS compatibiliteitsmodus?
Ik heb ff gekeken naar nieuwe drivers, maar de Fujitsu Hard Drive
Support op http://h18007.www1.hp.com...mada/us/locate/3_866.html
hielp niet, deze patch was al uitgevoert.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Overigens zou ik windows opnieuw kunnen installeren, maar de laptop
heeft geen cd-rom drive en ik heb ook geen externe cd-rom speler....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
scan eens naar virussen, deze veroorzaken ook dat het systeem in compatibliteitsmodus blijft draaien

A wise man's life is based around fuck you

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
Dat heb ik gedaan, zonder resultaat. Heet het niet doorstarten naar windows en de compatibliteitsmodus niet met elkaar te maken?

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 11:34
Is je probleem nou dat windows niet 'automatisch doorstart', of dat je af wilt van die compatibiliteitsmodus?

Windows doorstarten kan volgens mij gemakkelijk door (met edit oid) een nieuw autoexec.bat bestand aan te maken met hierin het pad naar win.com of
code:
1
2
SET PATH=C:\WINDOWS;C:\
win
oid

Als je die compatabiliteitsmodus weg wilt hebben zou je ff moeten proberen de mbr terug te plaatsen d.m.v. het commando FDISK /MBR, vanaf een bootflop.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
OS in de toptitel gezet, zie alle andere topictitels in WOS en het WOS Policy voor waarom :)

De search geeft trouwens diverse tips, loop die even langs, zou ik zeggen. Al ben je waarschijnlijk al een eind verder met de tips van TheTimer :)

Wat was trouwens de inhoud van autoexec.bat en config.sys? (Ik neem aan dat je een backup hebt gemaakt, zie anders misschien je prullebak).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
het al dan niet doorstarten hangt af van de inhoud van msdos.sys

maar je kan dit ev. idd. met een win.com commando in autoexec.bat alsnog uitvoeren

[ Voor 41% gewijzigd door ajouin op 11-08-2003 10:21 ]

Pagina: 1