Toon posts:

system restore win 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus windows 2000 en ontdekte dat ik virussen hebben. Dus ik lees nu de removal instructies en er staat:

" *** Important Note: Windows XP comes with the System Restore feature, and it is turned ON by default. It is similar to the "Last Known Good Configuration" in Windows NT and Windows 2000."

Er staat wel hoe je in win xp system restore kan uitzetten maar niet hoe je last known good configuration kan uitzetten. Kan iemand mij vertellen hoe dit in windows 2000 moet? Of hoeft dit niet? Want ik nu heb ik een aantal keren virussen verwijdert en er komen er steeds terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 18:38 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

last known good config vindt ik toch wat anders dan system restrore.
Want de last known good cofig wordt geupdate als je inlogged. En helpt voornamelijk
als er iets verkeerd is waardoor je niet meer kunt inloggen. Of je moet meteen na een fout de optie gebruiken.
De last known good optie kan je naar mijn weten niet uitzetten. Ook omdat het niet zoveel ruimte in beslag neemt als system restore (die ook veel beter werkt).
En dat je virussen verwijderd en die terug komen heeft niets met last known good config te maken......

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Volgens mij stond het in het boot menu. Als je opstart F8 indrukken en dan krijg je een menu van opties.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
virussen moet je ook niet in windows verwijderen, maar vanaf een bootable cdrom of floppy (memorystick mag ook :P ) , zo weet je zeker dat ze niet terugkomen

A wise man's life is based around fuck you

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik zou toch echt op een andere manier je virussen verwijderen.
Een goede virusscanner moet het kunnen (zijn ook online gratis virusscanners)

Zou niet vertrouwen op een mogelijke rollback
offtopic:
Emm vertrouwt niks en niemand, mocht er ooit een virus op 1 van mijn systemen komen, dan is het wipe-out, en volledige reinstall

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
ik heb goede virusscan maar dit is een deloder ofzo weet ik het. En dan moet je meer doen want ze blijven terugkomen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 18:51:
ik heb goede virusscan maar dit is een deloder ofzo weet ik het. En dan moet je meer doen want ze blijven terugkomen.
als ze blijven terugkomen heb je gewoon geen goede virusscanner :z

en wat is een 'deloder' :?

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1