Bindows: is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De makers van WebFX hebben een nieuw projectje...

Bindows. Een soort netWindows maar wat ik tot nu toe gezien heb lijkt een stuk beter. Op het moment ben ik bezig met me in de code te verdiepen, maar ik ben in ieder geval al behoorlijk onder de indruk van wat ik gezien heb.

Ga naar Bindows site
Ga naar het forum

Zijn er al mensen die er al mee gespeeld hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door Skaah op 10-08-2003 17:57 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ziet er inderdaad wel geinig uit. Kende Bindows n.l. ook nog niet.

Verwijderd

Het ziet er inderdaad uit als heel erg mooi speelgoed. Allen wel jammer dat het slechts werkt in een microsoft browser. Ik heb het gedownload en zal eens kijken of het een beetje makkelijk gaat om wat gave output te maken.

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Mooi idd. Maar traag met laden en het lekt geheugen hier en daar (zie forum).

• Skaah
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 19:29:
Het ziet er inderdaad uit als heel erg mooi speelgoed. Allen wel jammer dat het slechts werkt in een microsoft browser. (...).
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar aangezien je zoiets waarschijnlijk in de back-end van een site zou gebruiken, en de meeste (95%) gebruikers toch ie-win32 gebruiken niet echt een probleem.

Verwijderd

mi. is dit ongeschikt voor een back end toepassing, omdat ik als eis stel dat het bij herhaaldelijk gebruik snel moet laden. Bij elke pagina die je opent worden nu 9 scripts geladen, en dat duurt mij gewoon te lang, het is daarvoor dus neit echt geschikt.

nog ff beter bekeken: er zitten idd een aantal hele geile dingen in, die ik qua functionaliteit liever gister dan vandaag in mijn apps zou willen stoppen, maar de technische ideologische kant houdt mij tegen.

het ziet er te nagemaakt uit vindt ik, het heeft er verdomd veel weg dat ze geprobeerd hebben windows na te maken, ligt natuurlijk ook wel foor de hand als je de geshiedenis van winfx ziet en de naam bindows doet ook een belletje rinkelen. Ik vind dat dit soort opgekalvateerde GUI elementen onderdeel horen te zijn van een w3c (x)html specificatie en niet als add-in door een 3e commerciele partij te zijn ontwikkeld.

sommige dingen zijn idd ganz geil, maar het risico wat je loopt als je zo'n alles in 1 pakket neemt is dat de sourcecode erg groot is, vrij onoverzichtlijk meestal en vaak net neit helemaal geschikt voor een beoogde toepassing. Neemt niet weg dat ik wel grote bewondering heb voor deze mensen, maar omdat de code geheel client side wordt gedraaid ben ik altijd een beetje bang dat mensen met bepaalde combinaties browsers, resoluties ed hele rare bugs gaan tegenkomen.

Ik moet wel toegeven dat ik ook boter op mijn hoofd heb, want dat ik persoonlijk ook de FCKeditor gebruik omdat hij zo goed werkt en het belachelijk is 2x het zelfde wiel uit te vinden.

Al met al is het een luek project, zal het zeker wel toepassingen hebben, zijn de controls die ze ontwikkeld hebben soms zeer bruikbaar, maar ben ik toch een beetje huiverig en wacht wel tot ooit heel misschien dit soort dingen standaard in xhtml of asp.net specificaties terugkomen...

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 23:18 ]

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 19:29:
Het ziet er inderdaad uit als heel erg mooi speelgoed. Allen wel jammer dat het slechts werkt in een microsoft browser.
In hun FAQ staat dat er ook nog een Mozilla-compatible versie gaat komen.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
SWINX schreef op 10 augustus 2003 @ 23:52:
[...]

In hun FAQ staat dat er ook nog een Mozilla-compatible versie gaat komen.
Dat hadden ze dan beter tijdens het ontwikkelen van deze versie kunnen doen, dat had een hoop tijd gescheeld omdat je nu weer heel de code moet gaan aanpassen.

Verwijderd

Mozilla heeft veel van dat soort widgets al standaard in hun xul-taal zitten.

Verwijderd

Your browser is not supported :( (opera)

Verwijderd

Ik vind alleen de betrouwbaarheid van de widgets bij webfx nogal eens .. matig. Het lekt geheugen als een tierelier, regelmatig crashen van browsers, en weinig feedback.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 14:35:
Ik vind alleen de betrouwbaarheid van de widgets bij webfx nogal eens .. matig. Het lekt geheugen als een tierelier, regelmatig crashen van browsers, en weinig feedback.
volgens mij gebruitke jij toch heel veel van die fx troep in jouw wincows xp - cms?

Verwijderd

Wel leuk dat bindows,

beetje visual basic achtig coden, maar goed.
Wel leuk om een CMS te maken in bindows,
lekker vertrouwde windows stijl, lijkt mij wel cool
om te maken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 15:24:
volgens mij gebruitke jij toch heel veel van die fx troep in jouw wincows xp - cms?
Heel veel niet, gebruik momenteel alleen het Menu4 component, omdat er geen betere te krijgen is, maar voor de rest. xTree hangt, XloadTree hangt, de boards hangen, de scrolltable heeft bugs, etc.

Als je overigens een bug meld, wordt er nauwelijks op gereageerd, nauwelijks geholpen, en wordt er simpelweg gezegd... ja hier gebeurt het niet, terwijl ondertussen 20+ man hetzelfde probleem hebben.

Voor de treeview is er zelf wat gefabriceerd mbv xslt en xml.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 18:27 ]

Pagina: 1