mi. is dit ongeschikt voor een back end toepassing, omdat ik als eis stel dat het bij herhaaldelijk gebruik snel moet laden. Bij elke pagina die je opent worden nu 9 scripts geladen, en dat duurt mij gewoon te lang, het is daarvoor dus neit echt geschikt.
nog ff beter bekeken: er zitten idd een aantal hele geile dingen in, die ik qua functionaliteit liever gister dan vandaag in mijn apps zou willen stoppen, maar de technische ideologische kant houdt mij tegen.
het ziet er te nagemaakt uit vindt ik, het heeft er verdomd veel weg dat ze geprobeerd hebben windows na te maken, ligt natuurlijk ook wel foor de hand als je de geshiedenis van winfx ziet en de naam bindows doet ook een belletje rinkelen. Ik vind dat dit soort opgekalvateerde GUI elementen onderdeel horen te zijn van een w3c (x)html specificatie en niet als add-in door een 3e commerciele partij te zijn ontwikkeld.
sommige dingen zijn idd ganz geil, maar het risico wat je loopt als je zo'n alles in 1 pakket neemt is dat de sourcecode erg groot is, vrij onoverzichtlijk meestal en vaak net neit helemaal geschikt voor een beoogde toepassing. Neemt niet weg dat ik wel grote bewondering heb voor deze mensen, maar omdat de code geheel client side wordt gedraaid ben ik altijd een beetje bang dat mensen met bepaalde combinaties browsers, resoluties ed hele rare bugs gaan tegenkomen.
Ik moet wel toegeven dat ik ook boter op mijn hoofd heb, want dat ik persoonlijk ook de FCKeditor gebruik omdat hij zo goed werkt en het belachelijk is 2x het zelfde wiel uit te vinden.
Al met al is het een luek project, zal het zeker wel toepassingen hebben, zijn de controls die ze ontwikkeld hebben soms zeer bruikbaar, maar ben ik toch een beetje huiverig en wacht wel tot ooit heel misschien dit soort dingen standaard in xhtml of asp.net specificaties terugkomen...
[
Voor 76% gewijzigd door
Verwijderd op 10-08-2003 23:18
]