Niet werkende Pendrive

Pagina: 1
Acties:

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft zojuist een Twinmos 256MB Pendrive gekocht (USB 1.1), dus die mocht ik gaan installeren. Op zjin Laptop staat Windows 98 FE (1e editie dus), en volgens de manual moet er minsten 98 SE aanwezig zijn...
Op de CD staat juist weer dat 98 FE wel kan 8)7
Dat leek mij geen probleem dus ik plug hem in de USB aansluiting, en hij ziet een "Mass Storage Device", ik stop de cd met drivers erin, en daar vind hij uiteraard geen Drivers op.
Ook met locatie specificeren lukt het niet, want er is geen driver op die cd te vinden.

Wel staat er een Setup.exe bestandje, dus toen heb ik die even gedaan.
Installatie afgerond en er wordt gezegd: When using Win 98 please replug Device.
Dus dat doe ik, maar hij wordt niet herkend. Ook herstart hielp niet.

Dus toen ben ik de nieuwste driver gaan donwloaden, en die werkt ook niet.
Gek genoeg was dat een heel andere setup dan die setup op de CD, en ook de naam v/d driver was anders... maar ach, die doen het toch niet.

Dus heb ik hem in mijn eigen pc geplugd (Windows XP), en hij werd automatisch geinstalleerd, en werkte prima...

Nou is het gekke dat ik zelf zo'n Pendrive heb. Precies dezelfde alleen 64 MB.
Die heb ik met bijbehorende CD-ROM op die laptop geinstalleerd, en die werkt juist weer wel!!! 8)7
Toen dacht ik "hmm misschien doet ie het met die drivers van de 64MB" maar nee hoor, tuurlijk niet.

Iemand Advies / ervaringen?

alvast bedankt _/-\o_

Mochten specs nodig zijn, zie signature, specs van de laptop:
Celeron 1200 en SiS chipset is het enige wat ik weet, USB werkt verder prima:
Er zijn verscheidene USB printers op geinstalleerd, en bovendien een Logitech muis die het prima doet.

Edit:
Ga nu ook nog even proberen of die 256MB werkt op een PII met Win98 FE,
die 64 mb werkt daar prima..

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 10-08-2003 17:50 ]

Leave only footprints, take only memories

• Laurenz
Hetzelfde verhaal op die PII:
Wizard nieuwe Hardware: geen resultaat
Setup.exe: Geen resultaat
Nieuwste Driver: Geen resultaat
Het gekke is dat als ik hem met setup.exe geinstalleerd heb, en hem op verzoek replug, ik weer de "wizard nieuwe hardware" in beeld krijg.... |:(
Dit is trouwens ook zo op die laptop.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik denk dat die grotere pendrive een chip bevat van een andere fabrikant, waardoor de software van de 64 MB drive er niet mee overweg kan, en dat de software voor de 256 MB drive niet voor 98FE bedoeld is. Tja, helaas maar op zoek gaan naar een SE licentie ;)

Verwijderd

Ja, is een gekend probleem :( fuck heh.
Enkel 2000, XP .... kunnen er goed mee overweg.
Waar ik wel in geslaagd ben, is op een SE het aan de praat te krijgen door de setup.exe eerst te extracten naar de hd met winrar. er stond een inf en nog wat drivers in die ik dan zo kon installeren door de inf te laden. Toen werkte het.

Ook moet je opletten dat je pendrive echt USB 1.x compatible is !! sommige zijn enkel USB2 ook al staat op de verpakking soms het verkeerde :( (dat heb je met die kut-merken uit taiwan soms)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 19:07 ]

• Laurenz
Tjah, ik heb nu wel ongeveer alles geprobeerd wat mogelijk is geloof ik...
Ik ga het nu gewoon anders aanpakken: Windows XP op die laptop installeren...
Vind mijn pa een minder goed idee, want dan moet de systeembeheerder van zn werk weer de netwerk verbindingen gaan aanleggen... (daar ben ik niet echt goed in)
Maar hij wil wel PERSE dat ding aan het werken hebben duz....

Thanx i.i.g. jullie beiden _/-\o_

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
laurensvliegen schreef op 10 August 2003 @ 20:19:
Tjah, ik heb nu wel ongeveer alles geprobeerd wat mogelijk is geloof ik...
Ik ga het nu gewoon anders aanpakken: Windows XP op die laptop installeren...
Vind mijn pa een minder goed idee, want dan moet de systeembeheerder van zn werk weer de netwerk verbindingen gaan aanleggen... (daar ben ik niet echt goed in)
Maar hij wil wel PERSE dat ding aan het werken hebben duz....

Thanx i.i.g. jullie beiden _/-\o_
xp... hoop dat die laptop snel genoeg is/genoeg geheugen. anders zou ik toch ffe upgrade naar 98SE uitvoeren. hoeft je die netwerk rommel ook niet opnieuw te doen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sharkzor op 10-08-2003 22:44 ]

Pagina: 1