Toon posts:

Goede opvolger Matrox G400 MAX??

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat tijd gestopt in het zoeken op dit forum maar kon geen bevredigend antwoord vinden op deze vraag:

Wat is een goede opvolger voor mn Matrox G400 MAX 32MB?

Voor 2D blijft het een geweldige kaart, alleen 3D loop ik tegen problemen op.

Eisen:
- Dual View (en dus GEEN clone only, wil dus mn totale werkruimte vergroot zien)
- Scherp beeld in 2D
- Snelheid vergelijkbaar met GF3Ti200 128 MB is voldoende

Ik zou graag wat ideeen horen in zowel wat goedkopere klasses als in duurdere. Je zou me helpen als je erbij vertelt waarom je een bepaalde kaart adviseerd.

tnx!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

imho is er maar 1 antwoord op deze vraag: de Pharhelia.
heb hem gezien bij BalusC en ding is echt mooi :9~

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:09
wat is je budget? als er geen limiet is kun je denk zoals Terw_Dan al zegt een pharhelia nemen, is zowat in alle opzichten toch wat beter dan een G400

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik weet dat die kaart beter is, maar ik hoef niet persee weer een matrox, heowel mn ervaringen goed zijn. Als iemand weet dat de kwaliteit van een radeon bijv goed is, wat is dan een leuke optie?

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

dan lijkt me een radeon 9500/9600 wel geschikt voor je :)

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
ASUS V9520 VS, dat is mijn vervanger geworden voor de Matrox G400DH.
De Dual View van de ASUS heeft nog meer mogelijkheden, en je kunt hem ook nog voor video doeleinden gebruiken. De XP driver werkt zonder problemen.
3D gaat een stuk sneller en de nieuwste games kan ik nu weer spelen, het zal niet super zijn maar dat vind ik niet belangrijk.

Graphics performance just got better with the ASUS V9520 VideoSuite, supporting NVIDIA®’s enhanced GeForce FX5200 GPU, which incorporates state-of-the-art technologies including the NVIDIA CineFX™ engine, Digital Vibrance Control 3.0, nView™ technology and the latest DirectX 9 and OpenGL1.4 support. AGP 8X interface is also included in this revolutionary product. The latest “ASUS Smart Cooling” technology ensures a quiet computing environment, while dual-DVI connectors and 2 DVI to VGA adaptors provides diversified display connectivity. Additional features such as TV-out, Video-in and rich-spectrum of unique ASUS innovations make the V9520 VideoSuite a complete solution for the 3D graphics market

Verwijderd

Topicstarter
hoe staat het dan met de 2d kwaliteit van de fx-en?

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
2D ziet het er gewoon goed uit, heb geen hoger eis als wat ik nu zie.

Monitor 1 19" 1280*1024@85
Monitor 2 17" 1024*768@85

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is toch echt een kwestie van wat reviews lezen. Voor wat jij wil (zonder bijgesteld budget) kan je de meeste 'betere' kaarten wel gebruiken. De Parhelia heeft de beste 2D, maar de R300 kaarten (R500/9700) en ook vergelijkbare kaarten van nVidia (zelfs de Gf4 Ti) komen op die resoluties ook nog heel aardig mee (als je op veel hogere resoluties wil werken wordt het verschil in het voordeel van de Matrox wel groter).

Maargoed, met een beetje lezen kan je deze vraag ook zelf beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.