[PHP/HTML] Is een IFrame via PHP mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Misschien is de topictitle een beetje verwarrend maar wat ik wil doen is het volgende:

Ik heb het volgende bestand: www.site.com/dir/index.php waar ik onderin, m'n phpbb forum wil includen. Met de functie include worden natuurlijk alle plaatjes etc. niet goed mee geinclude want wat dan in /forum/images/ staat moet ook in /dir/images/ staan.
Nu is er ongetwijfeld een command die ervoor zorgt dat ie wel de file /forum/index.php pakt plus alle bestanden in de subdirs.

Waar ik dus eigelijk naar op zoek ben is een Iframe achtige oplossing. Het probleem met een Iframe is dat er een extra verticale balk komt omdat de hoogte van elke onderliggende forumpagina verschilt. Ik krijg het met een Iframe niet voor elkaar dat ie de volledige hoogte geeft van de forumpagina en dat dan ook doet bij alle subpagina's zonder ook maar ergens twee verticale schuifbalken te hebben...

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Volgens mij heeft dit weinig met PHP van doen en is het een HTML-probleem, maar kan hier nog wel even blijven. Ik heb wel even de titel gefixed :z

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

uhmm ik snap niet echt precies wat je bedoelt (beter gezegd: ik snap er geen bal van) als ik de eerste alinea lees denk ik dat je <BASE HREF> nodig hebt, maar als ik de 2e alinea lees ben k gelijk helemaal de draad kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door SchizoDuckie op 10-08-2003 18:37 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Wat wil je nou?

De functie include met plaatjes :?
Waarom wil je een iframe :?

File staan in een andere directory.. ok.. dan zet je toch een andere link neer :?

Kun je je probleem misschien iets duidelijker uitleggen en wat heeft dit met PHP van doen, anders hoor je eigenlijk in Webdesign & Graphics te zijn :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Volgens mij wil hij het volgende doen:
hij heeft een pagina in site.com/dir daarin wil hij het forum plakken, zo zou je het kunnen noemen. Hij wil dus géén iframe, maar hij wil het effect van een iframe, een pagina binnen een pagina nabootsen.

Ik zou zelf het board of de pagina gewoon verplaatsen, dus alles bij elkaar stoppen. Als je wilt dat het forum op dezelfde locatie beschikbaar blijft kun je daar een index.php bestandje neerzetten met als inhoud iets als:
PHP:
1
2
3
<?PHP
header(Location:desite.com);
?>

[ Voor 37% gewijzigd door djluc op 10-08-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

van wat ik begrijp van het verhaal is dat het wel lukt met een include, MAAR de plaatjes die in de directory van het forum staan werken dan niet omdat ie in een andere directory staan

site.com/dir forum plaksel pagina

site.com/forum/plaatjes

wat je dan kan doen is: ../forum/plaatjes van de pics links maken
je kan die eventueel in een variable zetten dat je alleen de $picdir voor een pic hoeft te zetten zodat wanneer je iets aanpast niet honderd keer die pics dir in de code hoeft te zetten

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
ow.. ik begin het te begrijpen geloof ik...

Hij zal dan bij zijn /forum/ bestanden een path moeten aangeven als "/forum/images/blaat.gif" en niet "images/blaat.gif" je zou ook voor een base href kunnen kiezen, waar papa eend het al over had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom maak je er niet gewoon een iframe in met als src je oorspronkelijke pagina.
hele probleem opgelost lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Waar ik dus eigelijk naar op zoek ben is een Iframe achtige oplossing. Het probleem met een Iframe is dat er een extra verticale balk komt omdat de hoogte van elke onderliggende forumpagina verschilt. Ik krijg het met een Iframe niet voor elkaar dat ie de volledige hoogte geeft van de forumpagina en dat dan ook doet bij alle subpagina's zonder ook maar ergens twee verticale schuifbalken te hebben...
Wat denk je dat de reden is Tizzwat?

Ik denk trouwens dat het niet mogelijk is wat je wilt tenzij je de methoden gebruik zoals ik boven heb beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
djluc schreef op 10 August 2003 @ 22:04:
[...]

Wat denk je dat de reden is Tizzwat?

Ik denk trouwens dat het niet mogelijk is wat je wilt tenzij je de methoden gebruik zoals ik boven heb beschreven.
hij wil zijn forum includen... dus er zal ook nog wel iets anders op die pagina staan
daar kun je dus geen location header voor gebruiken (waar je trouwens quotes voor hoort te gebruiken en http:// voor de site)

----

een andere mogelijkheid is natuurlijk de data in de forum-pagina includen wat dan hetzelfde effect zou geven ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SWINX op 10-08-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
SWINX schreef op 10 August 2003 @ 23:24:
[...]

hij wil zijn forum includen... dus er zal ook nog wel iets anders op die pagina staan
daar kun je dus geen location header voor gebruiken (waar je trouwens quotes voor hoort te gebruiken en http:// voor de site)
Je zou een header in een submapje of eventueel een instelling in bijvoorbeeld apache kunnen gebruiken om voor de gebruikers de overschakeling te verbergen, ze kunnen dus op dezelfde locatie de pagina vinden. Een forum is vaak toch iets wat je in je bookmarks hebt staan, vandaar.

Het forum verplaats je dan dus naar dezelfde map als de pagina en dan wordt het ineens wel mogelijk.
een andere mogelijkheid is natuurlijk de data in de forum-pagina includen wat dan hetzelfde effect zou geven ;)
Een hetzelfde probleem omdat je dan weer alle locaties aan moet gaan passen, maar dan in je eigen pagina's. Verder is het mogelijk dat je na een update van het forum weer veel werk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Het probleem is dat ik het forum op verschillende pagina's in m'n site wil verwerken. Dus het hele forum staat in www.site.com/forum zodat mensen die full screen kunnen openen.

Terwijl ik op www.site.com/index.php?show=forum het menu en alles er omheen (dus de lay-out van m'n site) wil hebben met alle menu's e.d. en dat onderin het hele forum geinclude zit. In principe doet Iframe exact wat ik wil. Het probleem met een iframe is dat de hoogte niet goed in te stellen is waardoor ik een extra verticale schuifbalk krijg wat ik absoluut niet wil.

Ik wil nl. bijv. ook bepaalde onderwerpen kunnen includen. Bijv. dat mensen kunnen schrijven over wat ze van een film vonden, en dat het topic wat daar voor gemaakt is, geinclude wordt bij de beschrijving van de film. Daarbij moet je natuurlijk wel de oorspronkelijke lay-out e.d. behouden en ik zie nog steeds niet hoe dat het beste mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Ik denk dat je voor jouw doel beter gebruik kunt maken van een systeem wat hier echt voor bedoeld is. Er zijn, zeker in het script lib van www.phpfreakz.nl verschillende nieuwsscripts te vinden met forums gecombineerd. Die scripts bieden je de mogelijkheden die jij wilt hebben. Hoe wil je anders het reageren regelen?

Ik denk niet dat het verstandig is om het op de door jou gedachte manier te doen. Je kunt natuurlijk ook zelf, eventueel gebaseerd op voorbeelden een systeem in elkaar zetten, of laten zetten. Het is maar net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Het handige van dit systeem is dat je maar 1 communicatie systeem hebt: het phpbb forum. Daarin zitten de gewone subfora, maar dus ook meteen het subforum voor wat mensen van de film vonden. Worden die posts ook meteen meegerekent met de postcount en hoeven bezoekers zich maar 1x te registreren voor het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 23:06

Sebastiaan|IA2

uhhhhhh

Probeer anders eens het volgende (vanuit je Iframe denk ik):

PHP:
1
2
chdir("..");
include("include_dir/include_file.php");

Dan moeten alle plaatjes en links ook goed werken volgens mij.

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Een iframe was niet echt de bedoeling zoals te lezen is. Overigens zou jouw techniek ook weleens zonder iframe kunnen werken. Probeer het eens zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook je site in je forum integreren in plaats van andersom, de meeste fora hebben namelijk gewoon een header.php en footer.php, waar je dus je site in zou kunnen pleuren. Als je hetzelfde forum op meerdere sites wilt implementeren maak je gewoon een phpscriptje in die header.php en footer.php die kijkt welke layout hij moet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Het lukt me nu niet, ik zal morgen even verder proberen aan de hand van jullie tips. thx

[ Voor 3% gewijzigd door Ed. op 11-08-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18

pietje63

RTFM

Ik zal iig niet gaan werken met include, omdat als je dan een link in het forum gebruikt deze in een full screen opent.

Dus of het phpbb script up-tunen tot je eigen site, of gaan werken met iframes.
(en ik vraag me af wat wij hier verder aan kunnen beantworoden.. iframes is bij de buren en up-tunen staat al een link naar phpfreakz)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Het is geen uptunen maar vervangen. Waarom houdt je zo vast aan je bestaande board? Je kunt toch gewoon de berichten en topics over zetten!
Pagina: 1