Wireless Multipoint setup

Pagina: 1
Acties:

• niekniek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 09:42
Ik heb na het doorzoeken van het forum nog geen tweaker gevonden die aangaf dat hij (/zij ;) ) een multipoint setup aan de praat heeft gekregen. Iemand..? En is ergens een howto ofzo?

Want een multipoint is wel leuk, maar als het waar is dat de snelheid gehalveerd wordt per repeater heb je er nog niks aan.

• niekniek
Niemand?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Wat bedoel je met multipunt? Je vraagstelling is erg onduidelijk.

TweakBlog

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 18:37

fcs

waarschijnlijk een wireless router met meerdere "ingangen"? dat is alles wat ik kan bedenken...

Wat voor wireless router probeer je te gebruiken?

• niekniek
Multipoint betekent dat je meerdere AP's (accesspoints) met elkaar doorverbindt. 1 (hoofd) AP zorgt voor internet, terwijl andere het bereik vergroten door de requests die van een client komen die buiten het bereik van het hoofd AP vallen door te sturen naar het hoofd AP. De client kan zelf kiezen welk AP hij gebruikt als hij binnen het bereik van 2 AP's valt. Dit wil ik ook kunnen! :) Ofwel; welke routers kan ik gebruiken, heeft iemand dit al gedaan, zou ik moeten kiezen voor Linuxbakken als AP, zo ja, wie heeft dat gedaan.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Ja, WDS draait hier prima hoor (iig met 2 AP's).

Getest met Buffalo setje, maar m'n Asus WL-300 zou het ook moeten kunnen. (Nogniet gestest).

Zie voor info: http://www.orinocowireles.../techbulletins/TB-046.pdf

[edit]
Snelheden zijn met 2 AP's rond de 1.4MB/sec, 802.11G van Buffalo

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 13-08-2003 17:29 ]

Pagina: 1