Toon posts:

Geen Internet maar wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan het surfen ben stopt internet er na een tijdje gewoon mee, maar in de taakbalk blijft dat verbindingstekentje staan.
Eerst loopt de snelheid van eMule terug, dan logt msn uit, en dan kan ik niet meer surfen :S
Ik heb alle instellingen all nagelopen, van de verbinding, va eMule(want als die aanstaat dan lijkt het wel alsof internet sneller stopt) en msn.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn laptop.
Kunnen jullie mij helpen?

Tech Specs:
- Adsl Comfort van Planet (768/128)
- Speedtouch USB modem van Alcatel
- Windows XP Pro

Meer info nodig?

[EDIT] Als ik dus niet kan internetten, moet ik mijn computer rebooten voordat ik weer op internet kan komen. Anders blijft-ie hangen bij het inbellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 17:28 ]

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Welke drivers gebruik je? NIET de drivers van de CD-ROM gebruiken. Gewoon effe de nieuwste drivers van http://www.kpnadsl.nl downloaden.

Veel suc6

EDIT: Ook effe kijken of de spaarfunctie voor USB niet aanstaat.

[ Voor 19% gewijzigd door vanke014 op 10-08-2003 17:30 ]

Verwijderd

wat zijn je aantal connecties in mule? als het er teveel zijn, boven de 1000, kan je modem vastlopen

edit:
USB modem, zie ik net... dan kan dat getal nog wel lager denk ik

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke drivers gebruik je? NIET de drivers van de CD-ROM gebruiken. Gewoon effe de nieuwste drivers van http://www.kpnadsl.nl downloaden.

Veel suc6
JA ik gebruik dus die van de cd, omdat ik het modem meerdere malen opnieuw heb geinstalleerd.
wat zijn je aantal connecties in mule? als het er teveel zijn, boven de 1000, kan je modem vastlopen
Max aantal verbidningen is 500.

Verwijderd

als ik het goed begrijp is het dus ook als je emule niet gebruikt, maar minder snel :?

Heb je toevallig ook andere usb apparaten? stoppen deze er ook mee? kan je dat testen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb printer, maar die doet het dan gewoon nog. Beide lichtjes van mijn modem branden dan ook nog.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

De drivers van de CD zijn aardig oud en zullen niet optimaal werken. Ik had dit probleem ook, nadat ik de nieuwe drivers had geinstalleerd was alles verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
vanke014 schreef op 10 August 2003 @ 17:35:
De drivers van de CD zijn aardig oud en zullen niet optimaal werken. Ik had dit probleem ook, nadat ik de nieuwe drivers had geinstalleerd was alles verholpen.
Ik hoop dat het werkt. Stom van mij dat ik niet aan de drivers had gedacht.
Maar ik zal eens gaan surfen en downen met eMule en als ik het nog steeds heb dan zal ik het melden.

Verwijderd

Topicstarter
OK, Ik denk dat het wel weeer goed zit.
Dank allen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 19:20 ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 17:34:
Ik heb een usb printer, maar die doet het dan gewoon nog. Beide lichtjes van mijn modem branden dan ook nog.
Als ik jou was zou ik ook ff de nieuwste drivers voor je moederboard opzoeken!

Wat voor moederboard heb je? Wat voor chipset zit daar op?

Ik heb bijvoorbeeld een pc met een MSI 6163VA met daarop een via chipset. Het is al een oud beestje van een 3-4 jaar oud. Maar die verrekt het gewoon om goed te werken met USB. Eventjes gaat het wel. Maar met die USB modem was gewoon een ramp. Ben overgestapt op een ethernet modem. Nergens meer problemen mee!

Wat ze mij allemaal hebben aangeraden om van mijn probleem af te komen:

• Bios flash van moederboard,
• nieuwste drivers van moederboard
• nieuwe voeding van pc, oude gaf misschien te weinig voltage of watt's af...
• USB hub met eigen voeding (ook weer een voedings probleempje misschien)
• nieuwe drivers van de site

Na dit allen uitgeprobeerd te hebben was het enige wat ze me nog adviseerden, koop een extra pci usb kaartje en schakel de onboard USB uit. Maar een garantie dat het werkte konden ze me niet geven.

Al met al heeft het bovenstaande lijstje me een paar honderd gulden gekost en een mislukte bios flash waardoor hij een paar weken werkeloos heeft stilgestaan. Een ethernet modem was voor mij de enige garantie dat hij het weer goed zou doen.

ps, over die USB modem is al vaker geklaagt.. ff de search gebruiken...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
-laat maar-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 15:05 ]

Pagina: 1