Vertraging in Sonar 2.2 o te lossen met Kx ?

Pagina: 1
Acties:

• ThronVM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 16:43
Als ik in Sonar een aantal DXi instrumenten meng in combinatie met m'n Roland Groovesynth onstaat er op een gegeven moment een vertraging in de muziek en wordt uiteindelijk het tempo onregelmatig. De processor belasting is op dat moment zo'n 60%. Ik heb verschillende audio (mme,wdm,asio) instellingen geprobeert maar dat maakt niets uit.
Nu vroeg ik me af of het zin heeft m'n audigy kaart aan te sturen met die nieuwe Kx drivers. Heeft iemand hier ervaring mee??

HW; pentium 4 2ghz, 512mb, audigy player, prophet 9500 pro.

Verwijderd

Als je patterns in je Roland Groovesynth mee wil laten lopen met Sonar moet je zorgen dat je de Groovesynth insteld als slave,Sonar is dan de master en bepaald het miditempo.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Geen ervaring mee (heb geen soundblaster), maar het is wel waar die kx-drivers voor gemaakt zijn. Lekker compacte drivers, gericht op lage latency.

Processorbelasting gemeten via Task Manager is onnauwkeurig. Bovendien zijn er nog andere dingen die voor vertraging kunnen zorgen (hoog bus-verkeer). Maar op zich moet je met de juiste instellingen toch wel tweekanaals kunnen opnemen op een P4-systeem, ook zonder kx.
Heb je een nette harde schijf (=snel en niet gefragmenteerd)? Niet te veel daemons/servertjes in de achtergrond draaien?

• ThronVM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 16:43
Ik heb 2 maxtor 7200rpm schijven, dat lijkt me het probleem niet. Sonar meet zelf de processor belasting en het lijkt erop dat die verschillende dxi software synths niet allemaal even effectief met het geheugen omgaan. De één geeft veel meer problemen dan de ander... ik kan dus per nummer niet teveel synths 'stapelen'...