Toon posts:

[win2k] [winxp] NTFS Media Files in WinXP, Encrypted @ Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een paar dagen geleden had ik besloten over te stappen naar win2k i.p.v winxp,
het werkte niet lekker enzo.
Dus ik win2k installeren, niets aan de hand enzo, drivers geinstalleerd, alles goed.
Maar nu kom ik er vandaag achter dat mijn (media zooi .mp3 .avi .wav) het allemaal niet doen met wat voor'n programma dan ook :|.
Ikke weer winxp geinstaleerd, alles werkt perfect.
En omdat DjGeRo dit probleem ook al eens had gehad, maar hij had gewoon alles opnieuw gedownload :|.

Maar goed, is er een manier om dit de Decyperen ofzo? :S
Of een programma ofzo?
Een manier maybe?

BVB. Dank

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 17:17 ]

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 12:58
Kerel noem niet overal mijn naam :P

Zoek is op NTFS partitie onbereikbaar
NTFS encryptie
en tig andere dingen, waarschijnlijk ben je het kwijt maar met een beetje geluk misschien...

Verwijderd

Topicstarter
LOL, tsja als ik jou naam roep dan helpen ze wel \o/

• DjGeRo
:/

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik het goed begrijp is al je data dus encrypted? Dat kan je niet zomaar decrypten nee. Encryptie is juist bedoeld zodat je dat niet makkelijk kan doen 8)7. Daar wordt iirc ook een waarschuwing over gegeven.

Zie ook https://www.microsoft.com...docs/encrypt_overview.asp

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dus de oplossing is Xp installeren; alles decrypten en iedereen volledige rechten geven. Vervolgens installeer je 2k erop :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 10-08-2003 18:48 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm dus je hebt files met ntfs ge-encrypt. later win2k geinstalleerd...problemen..winxp geinstalleerd...en nu kan je er nog steeds niet bij.

Niet gek...want tijdens het aanmaken van gebruikers wordt er voor die gebruiker een encryptie key aangemaakt, deze key is dus alleen maar EEN keer aan te maken omdat het aangemaakt wordt met een nummer van verschillende gegevens en....elke winxp installatie is weer anders...

Oftewel je bent je gegevens kwijt....behalve als het je lukt om een tooltje te vinden die de key kan kraken...dat gaan wel een tijdje duren.....

Win2k gebruikte een zwakkere key dus is die redelijk makkelijk te kraken...maar winxp zijn key is.....zeer fijn sterk :-)

Veel geluk met kraken!

There is no place like ::1

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Spider.007 schreef op 10 August 2003 @ 18:47:
Dus de oplossing is Xp installeren; alles decrypten en iedereen volledige rechten geven. Vervolgens installeer je 2k erop :)
Dat geintje gaat waarschijnlijk niet op, want de key waarmee ge-encrypt is dus niet aanwezig, .....en die key heb je nodig om te decrypten!

En effe de winxp key kraken...ga daar maar aan!

Ik denk zelf dat tools als NTFS4DOS alleen maar de onbeschermde data kan pakken.

Helaas pindakaas!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

swampy schreef op 10 August 2003 @ 19:00:
[...]

Dat geintje gaat waarschijnlijk niet op, want de key waarmee ge-encrypt is dus niet aanwezig, .....en die key heb je nodig om te decrypten!

En effe de winxp key kraken...ga daar maar aan!

Ik denk zelf dat tools als NTFS4DOS alleen maar de onbeschermde data kan pakken.

Helaas pindakaas!
Ik zou zeggen dat je gelijk hebt; onderstaande bewijst echter iets anders:
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 17:14:
[....]Ikke weer winxp geinstaleerd, alles werkt perfect.[....]
offtopic:
mocht je na je post erachter komen dat je nog meer informatie kwijtwilt kunt je gebruik maken van de edit knop :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spider.007 op 10-08-2003 19:39 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Spider.007 schreef op 10 August 2003 @ 19:37:
[...]

Ik zou zeggen dat je gelijk hebt; onderstaande bewijst echter iets anders:

[...]

offtopic:
mocht je na je post erachter komen dat je nog meer informatie kwijtwilt kunt je gebruik maken van de edit knop :)
...geesh!

foutje in de security dan, want ja..wat zou er gebeuren als een dief je laptop jat....en niet door je beveiliging kan komen...dan her-installeert hij windows....

dan ZOU het security mdoel van microsoft de encrypted files ontoegangelijk moeten houden...want je werkt met een andere key...

gek...gek...

• DjGeRo
swampy schreef op 10 August 2003 @ 20:06:
[...]

...geesh!

foutje in de security dan, want ja..wat zou er gebeuren als een dief je laptop jat....en niet door je beveiliging kan komen...dan her-installeert hij windows....

dan ZOU het security mdoel van microsoft de encrypted files ontoegangelijk moeten houden...want je werkt met een andere key...

gek...gek...
Het ging hier om een andere disk die voor WinXP heeft gedient en niet Documents en Settings files oid. Die zijn anders / beter geecrypt en hebben waarschijnlijk gewoon een XP code nodig om ze uit te lezen, beveiliging weg te gooien, en te kunnen gebruiken i.c.m. Win2k. :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

DjGeRo schreef op 11 August 2003 @ 01:36:
[...]

Het ging hier om een andere disk die voor WinXP heeft gedient en niet Documents en Settings files oid. Die zijn anders / beter geecrypt en hebben waarschijnlijk gewoon een XP code nodig om ze uit te lezen, beveiliging weg te gooien, en te kunnen gebruiken i.c.m. Win2k. :)
Waarschijnlijk...mmm...ach de TS heeft zijn gegevens terug....dus niets is verloren!

• DjGeRo
swampy schreef op 11 August 2003 @ 01:44:
[...]

Waarschijnlijk...mmm...ach de TS heeft zijn gegevens terug....dus niets is verloren!
Jup, ik heb het ooit is verloren. :P 8)7
Maja, opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door DjGeRo op 11-08-2003 01:45 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

DjGeRo schreef op 11 August 2003 @ 01:36:
[...]

EFS encryptie is EFS encryptie en maakt niet uit op welke folder je dit toepast. Als de TS dit echt op een systeem heeft toegepast is het niet terug te halen dus het lijkt mij erg voor de hand liggend dat dit niet het geval is geweest anders was alle data echt verloren geweest.
Pagina: 1