P4 800Fsb op 533Fsb Mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
hey luitjes.. heb een vraagje..ik vroeg me af of ik een p4 2,6Ghz 800Mhz Fsb op mijn epox 4g4a+ moederbord kan steklen om te kijken of het nog werkt (moederbord support maar 533Mhz Fsb)
Komt namelijk omdat mijn nieuwe ASUS p4p800 In rook is opgegaan :(
Installeerde cpu erop en voeding en koeling enz erop...Wou starten viel meteen uit...na 3 keer proberen ontplofte(vonkje + rook) een kleine chip ding op mobo en nu weet ik niet of het mijn nieuw cpu heeft beschadigd ofniet.
Dus wil ik het op mijn epox mobo insteken om het uitteproberen.. maar voordat ik het doe wil wel weten of het uberhaupt wel kan.
Vandaar dat ik nu dit ff post.

Iemand enig idee?

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

het kan, maar hij draait dan niet op 2.6 Ghz (da's met een 200 fsb, dat bordje doet maar 133 fsb officieel, met wat OC'en krijg je m waarschijnlijk wel hoger :p )

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
volgens mij werkt hij dan wel, maar maar op iets van 2 ghz o.i.d.

Dat had ik teminsten toen ik mijn 2,6 800HT op een msi mobo prikte die geen 800fsb wou ondersteunen (stond wel op de doos).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zolang het moederbord de socket/voltages ondersteunt is er niks aan het handje. Je kan hem ten allen tijde onderklokken (en overklokken natuurlijk, maar dat hangt eveneens van het moederbord af). Maar deze vraag is echt wel met een beetje logica en wat basisprincipes zélf te beantwoorden. Dicht.

Lees het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] eens door om een beeld te krijgen van wat wij hier op GoT van gebruikers verwachten :)

Dit topic is gesloten.