DVD Speler aansluiten op Surroundset

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Ik wist niet echt waar ik op moest zoeken, en bij de FAQ kon ik et niet vinden.. dus bij deze..

De situatie:
ik heb:
-Een pc met de SB Live

-Een 5.1 Desktop Theater 5.1 DTT2500 Digital Speaker set (van Cambridge Soundwork... Deze heeft ingangen: Digital In + Analog (d)in (http://www.gamesdomain.co...dec99/desktoptheater.html)

-DVD Speler en die heeft als uitgangen: Optische uitgang, Coaxiale uitgang, Component uitgang (?) (http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sony%20DVP%20NS430.htm)

De Vraag:
Nou is mijn vraag of ik kan zorgen dat ik mijn geluidsset kan gebruiken met mijn DVD-Speler. Ik weet niet echt veel van dit soort dingen af, vandaar dat ik dat ff vraag.
Daarbij wil ik best gebruik maken van mijn pc (mocht dat moeten?) al doe ik dat liever niet..

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

De digitale audio uitgang aansluiten op de digitale audio ingang van je speakerset.

en dat staat wel in de FAQ
De DVD speler direct op een setje surround speakers
Als je echt heel goedkoop surround wil hebben, kan je ervoor kiezen om een setje PC speakers op je DVD speler aan te sluiten. Dan geldt hetzelfde verhaal als in speakers direct op een geluidskaart aansluiten. De speakerset moet dus een eigen versterker hebben, PC speakers zijn dan heel geschikt. In de meeste gevallen zal je een DVD speler moeten kopen met een ingebouwde 5.1 decoder omdat er in pc speakers niet vaak een DTS/Dolby digital decoder zit. Bij sommige duurdere pc speakers is dat wel zo, dan is een digitale uitgang op een DVD speler voldoende.
en
aansluiten van 5.1 pc speakers, digitaal
Sommige speakersets hebben een zogenaamde ?ingebouwde decoder?, deze setjes kunnen Dolby prologic, -Digital of DTS geluid van films zelf in surround decoderen, hiervoor hoef je dan niet perse een surround geluidskaart te hebben, maar je moet er wel op letten dat de geluidskaart een digitale uitgang heeft, waar de PC speakers dan op aangesloten kan worden. Elke kaart met een digitale uitgang kan stereo en dolby digital signaal doorgeven op de digitale uitgang.

[ Voor 88% gewijzigd door JvS op 10-08-2003 16:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.