Antennes accespoint

Pagina: 1
Acties:

• niekniek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 09:42
Ik heb het forum al doorgezocht maar ik kon het antwoord niet vinden... vandaar deze vraag:

Als ik een AP koop met twee antennes, kan ik die antennes dan ook een aparte functie geven? In mijn geval; 1 antenne loskoppelen en op die aansluiting een richtantenne aansluiten, en de andere standaard, zodat ik het AP ook kan benaderen met draadloze clients in de buurt van het AP.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit is iets wat per accesspoint-type/merk verschilt...ik heb hier thuis APtjes met zowel korte sprietjes als richtantennes erbij, afhankelijk waarvoor ik ze nodig heb, hang ik de andere antenne erop...ik denk dat een AP waar standaard 2 antennes opzitten, misschien de ene gebruikt om te zenden en de ander om te ontvangen? maar dit is ook weer puur afhankelijk van het model....en wie weet kan je de fabrikant mailen om dit soort mogelijkheden te achterhalen?

• niekniek
De twee antennes doen beide hetzelfde; zenden en ontvangen. Het AP gebruikt de antenne met de beste verbinding met de client. Daarom kan hij er als het goed is ook wel 1 missen. Er zal hier op het forum toch wel iemand zijn die dit eens gedaan heeft?

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Als je met 2 verschillende antenne's gaat werken op een linksys dus 1 richt antenne en 1 kort sprietjes doet hij meestal nix of hij pakt de richtantenne en nooit het korte sprietje..
Meestal kun je in de firmware van de Wireless AP's / router's instellen welke antenne hij moet gebruiken.... en standaard staat deze meestal op beide..
maar als je met 2 verschillende antenne's gaat werken geeft dit problemen... mischien dat als je 2 richt antenne's met de zelfde kabel ed gebruikt dat het dan wel werkt....

• niekniek
Bedankt SjOuKeS. Misschien zijn er nog andere merken waarmee ik iets kan...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Er zit maar 1 radio in zo'n AP, dus kan je ook maar 1 antenne tegelijk aansturen OF 2 dezelfde in diversity mode.
Jij zal dus 2 AP's moeten hebben.

Mijn ervaring is dat ook n richtantenne zoveel spreiding heeft dat er rondom die antenne ook n behoorlijke verbinding mogelijk is. Je zou dus waarschijnlijk met 1 AP en 1 antenne af kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door FatalError op 10-08-2003 17:24 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• niekniek
Ok FatalError, duidelijk. Dank je.

Dan wordt het denk ik geen AP maar een linuxbak met 2 wirelesskaarten, 1 om te ontvangen (internet komt daarlangs binnen), en 1 om deze verbinding weer intern beschikbaar te maken. Want die antenne wijst helemaal de verkeerde kant op...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
er zijn nog maar weinig kaarten die linuxdrivers hebben
Als je je linuxbak als accesspoint wilt laten werken MOET je kaarten met n Intersil Prism 2.x chip hebben.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• niekniek
En de Edimax EWL7126 met realtek 8180 chipset moet ook kunnen draaien. Alleen weet ik nog niet of die drivers een AP functie hebben. Of misschien hoeft dat ook wel niet; aan de ene kant een echt ap en aan de andere kant gewoon als client
Pagina: 1