HP Netwerk adapter probs

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Ok ik heb een (effe spieke) HP DeskDirect (J2585B) 10/100VG PCI Lan Adapter ergens weg gekaapt uit een pc waar ie het altijd prima dee en ik wou hem gaan gebruiken voor het delen van mijn internet verbinding... Op het moment dat ik hem erin deed werd ie standaard gevonden door win98, maar na t installen gaf ie voooooor het aanmelden een melding nl. iets van 'de hp blabla netwerk card functioneerd niet goed...' erg vaag omdat ie het ook VOOR het aanmelden al aangaf... Ik heb toen de drivers van HP gedownd en die geinstalled, maar t zelfde probleem... soms geeft ie het wel aan en soms niet erg raar...

Ook als ie het niet aan geeft doet die kaart het niet.. Weet iemand wat het probleem en de oplossing daarvoor is??

:'(

SysSpec

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Welke aansluiting gebruik je ?
Zo'n 10/100VG heeft namelijk 2 RJ45-connectoren :
1 aansluiting voor 10Base-T
Deze kun je op een gewone 10 Mbps of dual-speed hub aansluiten.
1 aansluiting voor 100VG
Deze kun je alleen op de een 100VG AnyLAN hub aansluiten, dit is een eigen implementatie van HP van 100 Mbps Ethernet. Dit is NIET aansluitbaar op een normale Fast Ethernet hub !
100VG AnyLAN is technisch ietsje beter dan de gebruikelijke 100Base-TX, maar dat heeft nog geen enkele protocol geholpen tegenover het gebruikelijke Ethernet (kijk maar naar het uitsterven van bijv. TokenRing en FDDI).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15
offtopic:
ik heb ook probs met een HP netwerk geval. Het gaat om de HP JetDirect EX Plus; iemand heeft het gateway-adres gelijk gezet aan het ip-adres zelf.
Ik kan het ding dus ook niet pingen etc.
Hoe kan ik wel verbinding krijgen??
Null-modem????

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Bij HP kan je software voor je jetdirect vinden ..
en anders kan je hem ook nog resetten..

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15
maar met die jetdirect software kan ik hem toch niet benaderen :D

resetten???? hoe dan???