[WINXP] Installatie mislukt door NetwerkAdapters

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Hallo Mede-Tweakers 8)

Ik probeer hier op een systeem windows xp professional SP1 installeren. Het systeem is:

AMD Athlon 1000 Mhz
256 MB SDRAM
NVIDIA TNT 2 32 MB
Soundblaster 128
Realtek Ethernet adaptor RTL8139(A)

Het probleem is als volgt: Als ik windows xp heb geinstalleerd (Installatie lukt normaal) en hij wil voor de eerste keer gaan booten, blijft de installatie hangen als het blauwe load balkje van windows xp voor de eerste keer op het einde is.

Ik heb geprobeert in Veilige Modus op te starten, dit lukt alleen als ik dit ZONDER netwerktoegang doe.

Ik kijk vervolgens bij apparaatbeheer, en zie bij netwerkadaptors allemaal vage WAN-poorten ingesteld staan. Ik zie 2 keer de netwerkkaart staan. Dus ik heb zo'n vermoeden dat het aan die vage WAN poorten ligt, maar ik kan deze niet verwijderen, enkel uitschakelen 8)7

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Windows kan zich tijdens zijn PNP inventory vergissen, en met hele andere dingen komen dan dat er daadwerkelijk inzit.

Maar je realtek kaart is zo standaard, die herkent'ie out of the box.

Word de rest goed herkent, zoals je SBlaster?

En heeft je mobo nog onboard dingen?

offtopic:

Kewl usericon, met een MSX emulator gedaan ofzo?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Soundblaster word standaard herkent, net als alles op het moederbord, alleen staan er vraagtekens bij de printer, maar hier moet gewoon de driver cd van geinstalleerd worden, trouwens Win2k draait wel zonder enige problemen...

Offtopic: Icon hebk tijdje geleden ergens gevonden op een vage site, en vond hem een beetje lijken op het icoon van Metal Gear Solid watje krijgt als de radar Ge-Jammed wordt 8)

[ Voor 29% gewijzigd door domi235 op 10-08-2003 16:25 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

netwerkkaart uitschakelbaar in bios? En dan verwijderen?
Dan weer inschakelen in bios en weer installeren. Als het een losse kaart is verwijder hem eens en dan herstarten en later weer opnieuw installeren.