Toon posts:

[XP64] Een invalide windows versie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hier op de website van microsoft valt te lezen welke features niet in XP64 zitten....

Om er maar een paar te noemen:
Windows Media Player
Netmeeting
POSIX
Appletalk
FireWire Audio
IrDA
Windows Messenger Service
Windows Installer
Fast User Switching
Remote Assistance

Nu vroeg ik me af hoe bruikbaar het dan nog is. Dingen zoals Windows Installer zijn toch redelijk belangrijk. En Fast User Switching was voor veel mensen juist de reden om XP te gaan gebruiken.
Ik heb nog nooit een 64bit windows machine gebruikt... (m'n enige 64bit machine is een Sun) Zijn er mensen die er al ervaring mee hebben? (en niet door een NDA verplicht worden om :X )

Verwijderd

gewoon om alleen typwerk te doen. I suppose. Raar dat er geen installer inzit hoe kan je dan iets makkelijk installe?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 15:21:
gewoon om alleen typwerk te doen. I suppose. Raar dat er geen installer inzit hoe kan je dan iets makkelijk installe?
volgensmij gaat automagische software installatie dan ook niet. (en msoffice update, al vindt ik staroffice/openoffice toch beter :) )

Krijgen shared libs e.d. nog andere namen bij XP64? (kernel64.dll ipv kernel32.dll)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 16:21 ]

Verwijderd

dit lijkt mij nog al logisch omdat dit voor servers is zijn al deze "plug-ins" eruit gehaald om geheugen te besparen...wil je tog deze dingen hebben verwijs ik je naar messenger.msn.com www.microsoft.com en dan ff zoeken naar windows media player.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 16:24:
dit lijkt mij nog al logisch omdat dit voor servers is zijn al deze "plug-ins" eruit gehaald om geheugen te besparen...wil je tog deze dingen hebben verwijs ik je naar messenger.msn.com www.microsoft.com en dan ff zoeken naar windows media player.
Windows XP 64bit edition is niet voor op servers... (maar voor zware professionele workstations die veel ram nodig hebben (xp/win32 heeft een 4gb limiet.. )

en je kan niet zomaar een windows media player lopen downloaden en gaan draaien op dit 64bit platform...

microsoft heeft gewoon deze software nog niet geoptimaliseerd voor 64bit gebruik, daarom zit het er nog niet in.

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 10-08-2003 16:28 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 10 augustus 2003 @ 16:27:

Windows XP 64bit edition is niet voor op servers... (maar voor zware professionele workstations die veel ram nodig hebben (xp/win32 heeft een 4gb limiet.. )
4gb per process toch? (net als 32bit Linux) en m.b.v. PAE kan de x86 arch meer dan 4gb gebruiken....
64bit windows/linux kan per process een x aantal TB gebruiken.
Dit kan handig zijn om b.v. een ultra hi-res foto te openen (b.v. xray of sataliet foto's)
en je kan niet zomaar een windows media player lopen downloaden en gaan draaien op dit 64bit platform...
idd, anders hadden ze het er wel bij gestopt.
microsoft heeft gewoon deze software nog niet geoptimaliseerd voor 64bit gebruik, daarom zit het er nog niet in.
Maar waarom stoppen ze er dan geen 32bit versie bij?

Verwijderd

oke... dus komt et er op neer dat deze meneer deze Windows niet kan gebruiken als ie zijn normale softeware wil gaan draaien...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 16:35:
[...]

4gb per process toch? (net als 32bit Linux) en m.b.v. PAE kan de x86 arch meer dan 4gb gebruiken....
64bit windows/linux kan per process een x aantal TB gebruiken.
Dit kan handig zijn om b.v. een ultra hi-res foto te openen (b.v. xray of sataliet foto's)

[...]

idd, anders hadden ze het er wel bij gestopt.

[...]

Maar waarom stoppen ze er dan geen 32bit versie bij?
de reden dat het er nie bij zal zitten is dat Microsoft (en Intel die toch de cpu levert die werkt met deze versie) vooral bij multimedia apps willen laten zien wat dit beestje kan presteren, je gaat natuurlijk af als een gieter als je dan een 32bit versie meeleverd welke niet het maximale uit de kan haalt

ik weet overigens niet om windows media player al wel werkt in de nieuwste versie van windows XP 64bit... (windows XP 64Bit version 2003)

http://www.microsoft.com/...r03/03-28WinXP64BitPR.asp

die is in maart RTM gegaan

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 10-08-2003 16:40 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Tux

Er staat dat de Windows Installer er niet bij zit. Maar volgens mij zit er bij programma's met een Windows Installer vaak ook een normale installer.

En voor 64-Bit Windows based workstations is volgens mij nog niet zo'n enorme markt.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit een 64bit windows machine gebruikt... (m'n enige 64bit machine is een Sun) Zijn er mensen die er al ervaring mee hebben? (en niet door een NDA verplicht worden om :X )
Nee, maar ik heb vorige week een desktop van Dell besteld, en daar zit een Itanium CPU in. Ben benieuwd of het de moeite waard is om hier XP-64bit op te zetten.
Aangezien we licenties via SURFdiensten hebben zijn de kosten van de software niet hoog, dus ik kan het wel uitproberen.
Maarja als er geen installer in zit zal dus driekwart van de software niet werken. Dan hou je een tamelijk brakke PC over :?
Pagina: 1