Toon posts:

bier in monitor part 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou stompte ik gister mijn bier om. het het begon te gutsen (te spuiten) dus ik drukte mijn vinger er op.
En toen spoot er wat in mijn monitor
(niet veel hoor)
Maar de monitor begon wat te flikkeren, en toen scheurde ik de stekkers uit de muur (inclusief stop contact doos )
Wat gebeurt er als ik mijn monitor nu aanzet. KNAL. of zekering.. of wat??
heb hem gister uitelkaar gehaalt. (en een fantilator er op gezet)
en (weet niet of het echt zo is) het lijkt wel of er een scheur in zit (niet duidelijk.. voelt ook niet zo tbh)

Maar what to do now
dit komt uit stuffis generalis.
effin.
ik heb net me monitor in het stop contact gedaan.
nix aan de hand.. (alleen *TIK* dat ie aanslaat/staat)zoals normaal
Nu druk ik de monitor op standby of aan. en dan is het zo
A ) hij doet het.
B ) hij maakt een brom geluidje.
Is dit normaal? (ik hoor het normaal nooit. want dan staat de pc ook aan)
dus dan hoor ik die stille brom/ r-r-r-r-r-r sound niet
verder doet de monitor het wel gewoon. geen flikkeringen in het beeld.
Maar ik heb er weining zin in dat zometeen het glas door de kamer vliegt (implosie right?)

Verwijderd

Bij een explosie vliegt het glas door de kamer......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 15:05:
Bij een explosie vliegt het glas door de kamer......
bij een implosie blijft het ook niet op de zelfde plek liggen hoor :P
maar nu ff serieus. weet iemand of je monitor altijd wat bromt??

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Mijn monitor is een maandje oud en hij maakt een brommend geluid(komt door de electriciteit vermoed ik). Ongeveer hetzelfde geluid als hoogspanningsmasten maken alleen dan zonder het geknetter. Dus volges mij hoort dat brommen wel.

edit:
Het is toch meer een geknetter als dat van de hoogspanningsmasten

[ Voor 24% gewijzigd door icecoolsniper op 10-08-2003 15:10 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

als je het hebt over "degauss" jah dan bromt ie wel .... maar altijd ... lijkt met niet goed ...

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 10 August 2003 @ 15:09:
als je het hebt over "degauss" jah dan bromt ie wel .... maar altijd ... lijkt met niet goed ...
Nee.. zo erg niet :)
gewoon heel stilletjes brrrrrrrr sound Majah thx. zal nu weer achter me eigen pc (met een B) veiligheids bril op :P

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Brom-geluid kan van een trafo in de monitor komen.

Het zou kunnen dat er ergens aan een secundaire kant van de trafo een sluiting zit, als hij modern is en niet aan gesloten op de computerkast (VGA kabel los) kan je kijken of je 'no signal' of zoiets te zien krijgt (als hij dat kan), zo niet -> toch maar professionelere hulp

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25
Er zal heus niks gebeuren hoor. Het beetje bier wat er in is gekomen is inmiddels al lang weer opgedroogd. Goede aktie van je om in iedergeval de stekker er meteen uit te trekken. Dat heeft je monitor waarschijnlijk gered... En brommen doen ze allemaal wel iets. De beeldbuis staat los van de electronica in een monitor, dus voor ex- of imploderende beeldbuizen hoef je niet bang te zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
JazzySOB schreef op 10 August 2003 @ 17:29:
Er zal heus niks gebeuren hoor. Het beetje bier wat er in is gekomen is inmiddels al lang weer opgedroogd. Goede aktie van je om in iedergeval de stekker er meteen uit te trekken. Dat heeft je monitor waarschijnlijk gered... En brommen doen ze allemaal wel iets. De beeldbuis staat los van de electronica in een monitor, dus voor ex- of imploderende beeldbuizen hoef je niet bang te zijn ;)
Ik deed het iets TE overdreven :P
ik scheurde de stopcontact doos (dinges) en al van de muur :P
Maar tot nu toe (vanaf mijn 2e reply in dit topic)
is mijn monitor nog niet gaan stinken or what ever :)
Dus volgens mij heb ik me monitor idd gered door de stekkers uit... erm..... door het stopcontact doosje van de muur te trekken :P

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25
Beter een gat in de muur dan in je beeldbuis zullen we maar zeggen, mgehehe >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 10-08-2003 20:08 ]

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Had je nou maar een TFT scherm gehad, dan had je geen hoogspanning gehad :o .

(Of lul ik nu volledig uit mijn nek? 8)7 )

[ Voor 25% gewijzigd door Killraven op 10-08-2003 22:41 ]

Pointless

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

Killraven schreef op 10 August 2003 @ 22:37:
Had je nou maar een TFT scherm gehad, dan had je geen hoogspanning gehad :o .

(Of lul ik nu volledig uit mijn nek? 8)7 )
jah,

de backlights van een lcd werken op een hogere spanning, het is alleen geen 25 kv wat het bij een monitor is

omdat het kan!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Als je even wat topics over dit zelfde probleem had doorgelezen had je allang de 'oplossing' geweten hoor :)

Gewoon een tijdje op laten drogen, als je er zeker van wilt zijn dat ie echt op is gedroogd laat je 'm gewoon 48 uur uit staan zonder stekkers in het stopcontact of wat dan ook. Beetje nat worden kan hardware best tegen, zolang het maar geen contact maakt met water/vloeistof als er stroom op staat.

Voor de rest zou je wat duidelijker je verhaal kunnen vertellen, ik kan er bijvoorbeeld niet uit opmaken waar er een scheur zit. Je hebt het eerst over het scheuren van de stekkers uit de muur en dan ineens over je monitor :?

Monitoren ontploffen trouwens niet zo snel, er smelt hooguit wat of er onstaat kortsluiting, meestal gaat je aardlekschakelaar dan uit als er veel stroom verloren gaat, zekeringen zijn er voor de (te) hoge spanningen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Heb ik een keer met mij tv gehad, bier fles omgevallen op tv, knetter knetter schrik ruk stekker 2urrtjes wachten en gaan maar weer, niets aan de hand dus.

Verwijderd

Ik zou een granaat put graven in je kamer, zo'n scherm is net een fragmentatie granaat ROFLMAO :o

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Drank maakt meer kapot dan je lief is! ;)

Verwijderd

dat brommen kan best van de transfo komen uit je monitor, transfo's brommen wel eens meer, is helemaal niet erg... komt door de frequentie op het net
Pagina: 1