[WORD] SUM formule in tabel

Pagina: 1
Acties:

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:09
In Word 2002 (NL) heb ik een factuur gemaakt als formulier.

Ik maak gebruik van een tabel, waar in de eerste kolom de omschrijving staat en in de tweede kolom het bedrag voor de betreffende factuurregel. Deze zijn velden van het type GETAL, uitgedrukt in nummering voor valuta.

In de laatste rij van de tweede kolom staat de expressie =SUM(ABOVE) om het totaal te berekenen van de factuurregels (vergeet BTW, kortingen e.d. maar voor het gemak). Dit werkt op zich wel, MITS de factuurregels netjes achtereenvolgend zijn gevuld. Sla ik een regel over, dan telt Word slechts de posten na de lege regel bij elkaar op in de cel. Hoe kan dit? :? Is dit een bug? Hoe los ik dat op, zonder Excel of 0 in te vullen in de lege regels?

Zie hier voor een voorbeeld...

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Is geen bug, Word heeft dezelfde waarden/types nodig om het op te tellen.

Ik zou de standaardwaarde wel op 0 zetten en de kleur van het lettertype op wit zetten, niet de mooiste manier misschien maar een work-around.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dit is geen bug. Je geeft aan alle waardes op te willen tellen die ABOVE de berekening staan, dus gaat de berkekening door tot de eerste lege cel. Rechtstreeks uit de help van Word XP:
If your column or row contains blank cells, Word will not total the entire column or row. To total the entire row or column, type a zero in each blank cell.

My personal website

• Dielie
Zoals zo vaak, was het antwoord dus ook ditmaal dichtbij (in de Help). D*mn. Moet ik toch weer met een workaround werken. :| Voorlopig ga ik dan werken met de SUM formule waarbij alle cellen apart worden genoemd (A1;A2;A3 etc) ipv SUM(ABOVE). Nadeel is dat de lijst dan statisch wordt...

Op de een of andere manier kom ik dit soort rariteiten (voor mij dan) altijd wel op m'n weg tegen bij MS apps... :P

[ Voor 26% gewijzigd door Dielie op 10-08-2003 14:30 ]

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Benieuwd, wat was de oplossing volgens de Help dan? :9~

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• Dielie
Nou, het antwoord op de vraag of het een bug betreft. :)

Oplossing van het probleem blijft een workaround. Zie mijn vorige post.
Pagina: 1