Minidisc ruis en geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44809

Topicstarter
Hallo! Deze week heb ik een Sony MZ-R501 minidisc recorder gekocht. In het begin was ik er nogal enthousiast over, maar na een paar keer goed luisteren zijn er toch een paar dingen die me vies tegenvallen.

Zo dacht ik dat de ruis wel bijna weg zou zijn, maar tot mijn verbazing is de basis ruis (de ruis die je hoort als het volume op 0 staat) van deze minidisc speler even erg als die van mijn cassette walkman Sony WM-EX510 (De minidiscs heb ik opgenomen van een cd met een Sony DVP-NS430 dvd speler via de optische kabel)!!!

Ook heb ik gemerkt dat de speler in plaats van continu het schijfje te draaien, af en toe het schijfje draait. Dit zal denk ik wel te maken hebben met de G-protection en battery saving. Maar iedere keer als ie weer begint te draaien dan hoor ik een storend geluid door de muziek die afgespeeld wordt. Dit is dan vooral hoorbaar in de rustige gedeeltes van de muziek.

(De ruis en het storend geluid zijn duidelijk te horen als ik een track speel met het volume op 0).

Zijn deze kwaaltjes standaard bij alle Sony portable apparatuur of alleen bij deze minidisc speler??? Hebben andere mensen gelijksoortige ervaringen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40602

Dat hij niet altijd draait houdt in ieder geval energiebesparing in. Zie handleiding. En die ruis, volgens mij had ik dat ook bij mijn MD Speler van Sony. En als je er eenmaal op gaat letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 09:50
Ik hoor bij mijn beide minidisc spelers ook ruis. Ik neem dan niet op met de optische kabel. Ik wilde wel een nieuwe geluidskaart kopen zodat ik die optische kabel kan gebruiken maar nu ik dit hoor doe ik dat toch maar niet....

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:07
hmmmm ik heb geen last van beide dingen, ruis hoor ik niet, en ik hoor ook geen geluid door mijn muziek heen als de MD opspint. Ik vraag me eigenlijk af waarom je op volume 0 zou willen afspelen :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44809

Topicstarter
Anoniem: 40602 schreef op 10 August 2003 @ 13:28:
En als je er eenmaal op gaat letten...
Idd, ik ben er dan nu ook serieus over aan het denken om een discman te kopen. Maar, dan hoop ik wel dat die basis ruis een stuk minder is!

Weet iemand of dat de nieuwe Sony Discmans ook zo'n soort ruis hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Als hij audiostoring geeft als de motor draait bij het "precachen" - dan is imo de motor of het audiocircuit niet goed gefilterd (kostenbesparing, ontwerpfout). Dat op volume 0 ruis te horen is klopt imo ook niet, wellicht door dezelfde reden, maar dan specifiek in het audiocircuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb zelf een MZ-R700, bij volume op 0 of laag in pauze stand, hoor ik totaal geen ruis.... Ik zou er mee terug gaan --> garantie...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-06 18:23

Aidix

Geluidspietlut

Anoniem: 44809 schreef op 10 augustus 2003 @ 13:22:
Zijn deze kwaaltjes standaard bij alle Sony portable apparatuur of alleen bij deze minidisc speler??? Hebben andere mensen gelijksoortige ervaringen???
Ik heb een oudere MZR70, een nieuwere MZN505 en 707 en geen van alle heeft ruis of rare upspin geluiden.
Ik heb ook nog oudere MD spelers, en zelfs mijn eerste Sharp uit 1997 heeft heel erg weinig ruis.

Dus ik denk dat het ding gewoon ehh sja... het goedkoopste model was heheh }) dus volgende keer niet zo zunig en een goede halen. Misschien is ie ook wel gewoon kapot.
Pagina: 1