Ok mensen ik zit nu bij mijn oom die een probleem heeft met zijn netwerk hier binnenshuis.
alsvolgd.
Hij kan zijn primaire WS wel de werkgroep MSHOME in en daar ervolgens ook de ander computers binnen het netwerk zien, maar kan ze niet berijken (alle andere pc's draaien xp behalve 1 die ME draaid.) in totaal zijn het 4 pc's
de andere pc's kunnen de werkgroep MSHOME niet zien en krijgen de melding
dat de gebruiker/pc niet de juiste machtigingen heeft, en dat het netwerkpad niet toegankelijk is.
op de primaire pc krijgt hij deze melding als hij een andere pc in het netwerk (die hij nogmaals alleen met deze pc kan zien) probeerd te benaderen.
alle instellingen zijn hetzelfde op de pc's en het draaid allemaal via DHCP.
Zone-alarm aan en uit gezet, maakt allemaal niks uit..
er is een ip range van 192.168.120.130 tot en met 180
Subnetmask staat (vreemd genoeg) at 255.255.255.224 natuurlijk wel op alle pc's
moet dit niet gewoon lekker 0 blijven op het eind?
verder kan ik de router niet in omdat deze geconfigureerd is door een bedrijf en wij het wachtwoord niet hebben
thx
alsvolgd.
Hij kan zijn primaire WS wel de werkgroep MSHOME in en daar ervolgens ook de ander computers binnen het netwerk zien, maar kan ze niet berijken (alle andere pc's draaien xp behalve 1 die ME draaid.) in totaal zijn het 4 pc's
de andere pc's kunnen de werkgroep MSHOME niet zien en krijgen de melding
dat de gebruiker/pc niet de juiste machtigingen heeft, en dat het netwerkpad niet toegankelijk is.
op de primaire pc krijgt hij deze melding als hij een andere pc in het netwerk (die hij nogmaals alleen met deze pc kan zien) probeerd te benaderen.
alle instellingen zijn hetzelfde op de pc's en het draaid allemaal via DHCP.
Zone-alarm aan en uit gezet, maakt allemaal niks uit..
er is een ip range van 192.168.120.130 tot en met 180
Subnetmask staat (vreemd genoeg) at 255.255.255.224 natuurlijk wel op alle pc's
moet dit niet gewoon lekker 0 blijven op het eind?
verder kan ik de router niet in omdat deze geconfigureerd is door een bedrijf en wij het wachtwoord niet hebben
thx
edit:
ik kan ook niet bij"het tabblad "delen" een sharenaam veranderen. mischien dat dit er iets mee te maken heeft
ik kan ook niet bij"het tabblad "delen" een sharenaam veranderen. mischien dat dit er iets mee te maken heeft
[ Voor 8% gewijzigd door pt0x op 10-08-2003 13:17 ]