POE switch / router gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35
Ik heb een leuk AP gespot, de Asus WL300g. Ondersteunt de .g en .b standaard, maar, wat ik belangrijker vind: het ondersteunt POE (power over ethernet).

Dit access point kan je dus op je dak monteren, een UTP kabel naar binnen, in de switch, en klaar. Geen geziek met stroom/kortsluiting/uitleggen aan mensen dat je 220V naar hun dak aanlegt enzo.

Nu heb ik in de Pricewatch gekeken, en een aantal webwinkels gecheckt, maar ik kan geen POE devices vinden. Geen POE router, of POE switch. Of POE nic, nog beter.

Bestaat er uberhaupt consumenten POE apparatuur (op de wl300g na dan)?
Zo ja, waar is dit te krijgen?

TweakBlog

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Cisco heeft poe apparatuur. Maar ik heb gezien dat die dingen vaak gevoed werden via een speciale voeding.

Dus vanuit je switch liep je kabel door een voeding heen en daar vandaan naar je poe device. (zo doen ze dat met voip)

Ook heeft linksys volgens mij poe

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19
Mocht je nu echt niets kunnen vinden, ik weet zo ook niets buiten Cisco, dan kun je nog je upt-kabel modden zodat de 4 data kabeltjes naar de switch gaan en de adertjes waar de spanning op staat naar een simpel adaptertje.

Want in wezen lijken mij de POE-devices zo intern ook te werken ??

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goedkope oplossing is een patchpanel.
Hierbij voorzie je pin 123 en 6 van ethernet naar je switch en de overige pinnen voorzie je van stroom. Moet je alleen wel de voltage/amperage weten zodat je de apparatuur niet frituurt. :)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35
Het mooie van POE op zo'n access point is IMHO, dat je er geen omkijken meer naar hebt. Plug de POE kabel in een POE switch, en je bent klaar. Geen gezeik met formules die ik iedere keer weer vergeet, solderen, opblazen van je AP, enzovoort. Het is gewoon een mooie kant-en-klare oplossing, en niet zo heel duur. Misschien zelfs wel goedkoper dan een zlefbouwoplossing.

TweakBlog

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Wat ik van cisco nederland heb vernomen, is dat ze idd nu al de switches hebben die het ondesteunen, maar die voldoen nog niet aan de poe standaard (ben nummer vergeten). Probleem zit hem dacht ik in hoe cisco de voltages meet die het apparaat nodig heeft. Het zit niet in goedkope switches of goedkope nics als je denkt dat je goedkoop uitbent.

edit:
typo, nog meer typo's

[ Voor 9% gewijzigd door MoBi op 10-08-2003 15:10 ]

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Pagina: 1