Toon posts:

Opmerking:

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn topic toch meteen weer geclosed is...

"Het komt hierop neer: een echte Tweaker kan heus wel zélf een PC/laptop uitkiezen"

Ja, ik had dat stuk al doorgelezen, hoopte dat ik dat al duidelijk gemaakt had in mijn post. Een echte tweaker kan heus wel zelf een pc uitkiezen, ja, dat geloof ik graag, maar aangezien ik geen 5 uur per dag besteed aan het rondneuzen op fora, pricewatches etc. etc., ben ik dus geen echte 'tweaker' en kan ik dit dus niet.

Als je mensen vraagt waar je op een forum snel wat extra info krijgt, hoor je meestal GoT als eerste. Vroeger (toen ik hier nog iets vaker kwam), gingen volgens mij de topics niet zo snel op slot etc.

Jullie zouden er goed aan doen als jullie een forum opende waar iedereen gewoon vraagjes kan stellen ZONDER dat er een slotje op gegooit wordt, maar waar gewoon geen prioriteit aan gegeven wordt. Zo kunnen de mensen die hier toch nog een beetje willen helpen even een reactie geven, waar ze dan misschien 30 sec mee bezig zijn en ze anderen (amateurs die dus niet dag en nacht achter hun pc zitten te 'tweaken') goed mee helpen.

Wel jammer om te zien dat GoT nu echt een vast groepje is geworden waar je nog maar over een bepaald aantal zaken mag vragen, anders "is het al eens langsgeweest" of "krijg je door het openen van zo'n topic 'zinloze' discussies".

Naja, wilde dit even aan 2 misschien 3 personen laten weten voordat er een slotje op gegooit wordt, of gedelete wordt of iets in die richting...

Veel plezier nog, en geniet ook us van het lekkere weer, schijnt een hittegolf geweest te zijn, even voor de mensen die dit misschien gemist zijn.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 10:38

Arno

PF5A

een topic openen na een slotje wordt NIET gewaardeerd...

Je kunt beter BalusC even mailen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik dus, je vraagt iets, dan komt er een slotje op voordat je zelf nogmaals kan reageren, en als je dan een nieuwe topic opent krijg je hoogstwaarschijnlijk nog meer problemen en zit je nog steeds zonder antwoord op je vraag.

Maar goed, zal jullie niet meer lastig vallen... hf

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:18
Tja, ik ben het helemaal met je eens, helaas. Je doet er helaas niets aan

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 12:41:
Dat bedoel ik dus, je vraagt iets, dan komt er een slotje op voordat je zelf nogmaals kan reageren, en als je dan een nieuwe topic opent krijg je hoogstwaarschijnlijk nog meer problemen en zit je nog steeds zonder antwoord op je vraag.

Het probleem is dat GoT erg groot is, en als iedereen een dergelijk topic zou openen zou het niet meer te overzien zijn, daarom zijn ze zo "streng" daar zijn ze zich van bewust en zijn er ook uitstekende FAQ's waaruit je echt bijna alle informatie kan halen die je nodig hebt ;)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 20:35
Klopt, hoor vaker van mensen die net starten op deze forum, dat hun topics direct een slotje krijgen. Misschien een idee om een hoek te maken voor de echte beginners?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Brakius schreef op 10 August 2003 @ 12:45:
Klopt, hoor vaker van mensen die net starten op deze forum, dat hun topics direct een slotje krijgen. Misschien een idee om een hoek te maken voor de echte beginners?
Is al vaker geopperd, echter er is ook iets als beginnersweb ;)
GoT is nu eenmaal voor de user die zelf eerst op onderzoek uitgaat :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Brakius schreef op 10 augustus 2003 @ 12:45:
Dat is al eerder voorgesteld. Maar dan krijg je 9 kansen van de 10 gewoon een subforum waar iedereen snel z'n problemen / vragen gaat neerpoten zonder er zelf wat naar te zoeken.

edit: Erkens :( :+

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 10-08-2003 12:47 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daar is www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl toch voor?

Verwijderd

Topicstarter
Toch gek dat er nooit iemand op dat idee is gekomen... Dump gewoon allemaal figuren als mij, die zoals jullie dat volgens mij noemen 'zelf te lui zijn om informatie te zoeken over hun vraag', op 1 forum waar ze alle vragen kunnen stellen die ze hebben, hebben we tenminste kans op 1 reactie waar we iets mee kunnen...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07
Dat is er al, en heet o.a. de forum survival guide, het "lees dit voor je een topic opent"-draadje, de faq etc...

Hoofdpunt is dus dat we van mensen verwachten dat ze ZELF moeite doen voor hun probleem, en dat is dus inclusief zoeken, en ons al hun info geven.

Wat je echter vaak ziet bij nieuwlingen is dat zu hun probleem dumpen, liefst met zo min mogelijk info, en dan een kant en klaar antwoord verwachten.
DAAROM zijn ze zo streng, want het is hier allemaal vrijwilligerswerk, en niemand heeft er zin in andermans shit op te lossen als die ander er zelf ook niets aan doet.

@ sjib hierboven: je hebt in dezelfde minuut gepost als Terw-Dan, maar zie zijn post :) Daar kun je zowiezo terecht :)

[ Voor 8% gewijzigd door Paul op 10-08-2003 12:50 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 12:41:

Dit is niet echt de instelling voor mensen die hier komen. Op de eerste plaats mag er best wat uitzoekwerk gebeuren aan de kant van de TS (Jij dus ...).

-

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 12:47:
Toch gek dat er nooit iemand op dat idee is gekomen... Dump gewoon allemaal figuren als mij, die zoals jullie dat volgens mij noemen 'zelf te lui zijn om informatie te zoeken over hun vraag', op 1 forum waar ze alle vragen kunnen stellen die ze hebben, hebben we tenminste kans op 1 reactie waar we iets mee kunnen...
Ehm, dat is niet handig, en lost niets op, aangezien de meeste users die ik hier ken @ GoT geen mensen willen helpen met hun probleem als ze gewoon een vraag dumpen en even later een antwoord willen ontvangen GRATIS ;)
Als je zelf even wat moeite doet zal je zien dat je topics openblijven en is iedereen tevreden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel dom zijn ofzo, want ik snap dus echt niet dat de meesten van jullie mijn probleem niet inzien.

Mocht ik zelf moeten uitzoeken welke laptop geschikt voor mij is, kan ik zo een paar uur bezig zijn met alleen het uitzoeken voor welke laptop goed is voor programmeren ipv gamen. Dan zijn er nog honderden versies etc. etc. waar je weer keuze uit moet maken.

Waarschijnlijk een dom voorbeeld (heb er geen verstand van dus zal wel), maar als 1 iemand een reactie zou geven 'Intel is heel goed voor programmeren, maar wil je gamen kun je beter voor een AMD gaan.' Zulke antwoorden zijn best te doen, ben je echt een fractie van een seconde mee bezig en aangezien je de post zelf ook gelezen hebt kan 1 zin als reactie er ook wel bij. Maak je degene met de vraag blij mee, en misschien heb je zelf dan ook wel zoiets van 'ah, weer een amateurtje geholpen en blij gemaakt, das wel leuk'.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk eens rond bij dell, een intel is goed voor zowel gamen en als tekstverwerken enz. AMD ook wel, maar die wordt volgens mij warmer.
Mooie laptop's ;)

[ Voor 40% gewijzigd door HielkeJ op 10-08-2003 12:58 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 12:55:
Ik zal wel dom zijn ofzo, want ik snap dus echt niet dat de meesten van jullie mijn probleem niet inzien.

Mocht ik zelf moeten uitzoeken welke laptop geschikt voor mij is, kan ik zo een paar uur bezig zijn met alleen het uitzoeken voor welke laptop goed is voor programmeren ipv gamen. Dan zijn er nog honderden versies etc. etc. waar je weer keuze uit moet maken.
Jij wil toch een notebook kopen?

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk!

Verwijderd

Welke laptop geschikt dat vraag je maar lekker in de plaatselijke computerboer, daar is GoT dus eht niet voor bedoelt.
GoT is er voor je vragen waar je met de search en met google niet uit kunt komen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Dit doe je dus via de mail met de betreffende mod :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.