• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52
Mijn Nex II is, zoals meer mensen wel overkomen is, overleden tijdens het upgraden van de firmware. De omstandigheden voor de upgrade waren prima (nieuwe batterijen etc.) maar toch kreeg ik een write error en nu is-ie kaduuk.

Je zal altijd zijn dat dit precies een jaar plus een paar maanden na de aankoop gebeurd dus ik weet niet zeker of er nog garantie op zit. Weet iemand wat ik in dit geval moet doen(direct terugsturen naar FrontierLabs bijvoorbeeld)?

PS: de speler is gekocht bij mp3man.nl, als mensen daar misschien ervaringen mee hebben...

• RSP
  • Laatst online: 17:49

RSP

Waarom ben je 'm gaan upgraden terwijl je wist dat het verkeerd kon gaan aflopen? in princiepe heb je het gewoon zelf gedaan, je kan zeggen dat het aan de fabrikant ligt omdat er verkeerde firmware wordt geleverd maar dit zullen ze uiteraard ontkennen, denk dat dit een typisch geval van "eigenschuld dikke bult" is. sorry.

• beunhaasje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 19:15

beunhaasje

vul hier je ondertitel in

RSP schreef op 10 August 2003 @ 11:36:
Waarom ben je 'm gaan upgraden terwijl je wist dat het verkeerd kon gaan aflopen? in princiepe heb je het gewoon zelf gedaan, je kan zeggen dat het aan de fabrikant ligt omdat er verkeerde firmware wordt geleverd maar dit zullen ze uiteraard ontkennen, denk dat dit een typisch geval van "eigenschuld dikke bult" is. sorry.
Waar slaat dat nou op, als een fabrikant een nieuwe firmware uitbrengt en de functie om je firmware te upgraden zit in het apparaat wat je bij die fabrikant hebt aangeschaft mag er toch vanuit gaan dat dit dan ook mogelijk is zonder het apparaat te mollen.
Kan je wel zeggen sja moet je hem maar niet upgraden maar dat slaat natuurlijk nergens op, als dat niet (goed) werkt moet de fabrikant daar wat aan doen of geen firmware updates uitbrengen.

Ik zou contact opnemen met de zaak waar je hem hebt gekocht, en als die je niet verder willen hebben een mailtje naar de fabrikant met daarin het hele verhaal dat he apparaat is stuk gegaan tijdens het updaten van de firmware, ik neem aan dat hun wel een stukje apparatuur hebben staan om de juiste firmware er weer in te flashen voor je.

amd XP 1800+, 512 mb ddr cas2, geforce 4 TI4200 128mb ,sblaster audigy, ibm 120XP 120gig , maxtor D740X 65Gig 21" LG Flatron 795FT, Canon Eos 10D met wat glaswerk

• Tranquility
  • Laatst online: 23:49
Ik zou zeggen, mail de mensen van mp3man (of Frontier Labs rechtstreeks) eens en kijk wat zij te zeggen hebben. Wellicht kunnen zij de speler voor je opsturen. 't zou toch zonde zijn een vrij dure speler ongebruikt te laten liggen alleen door een misgelopen firmwareupdate? Misschien zijn ze wel coulant bij Frontier Labs en fixen ze het gratis voor je. Niet geschoten is altijd mis..

• SEFje
  • Laatst online: 25-11 15:52
Update, ik heb het apparaat opgestuurd naar Frontier Labs en heb het gratis en voor niets gerepareerd terug gekregen, en dat terwijl de garantie volgens mij toch allang verlopen was. Erg goede actie dus en zeer goede en vriendelijke hulp van de kant van Frontier Labs mag ik wel zeggen (en nee, ik werk er niet :z)

Verwijderd

beunhaasje schreef op 12 augustus 2003 @ 11:33:
[...]

Waar slaat dat nou op, als een fabrikant een nieuwe firmware uitbrengt en de functie om je firmware te upgraden zit in het apparaat wat je bij die fabrikant hebt aangeschaft mag er toch vanuit gaan dat dit dan ook mogelijk is zonder het apparaat te mollen.
Kan je wel zeggen sja moet je hem maar niet upgraden maar dat slaat natuurlijk nergens op, als dat niet (goed) werkt moet de fabrikant daar wat aan doen of geen firmware updates uitbrengen.

Ik zou contact opnemen met de zaak waar je hem hebt gekocht, en als die je niet verder willen hebben een mailtje naar de fabrikant met daarin het hele verhaal dat he apparaat is stuk gegaan tijdens het updaten van de firmware, ik neem aan dat hun wel een stukje apparatuur hebben staan om de juiste firmware er weer in te flashen voor je.
Tja kan je zo wel zeggen, maar over het algemeen is het zo dat firmware updates op eigen risico gebeuren, en als het fout gaat kan je over het algemeen geen garantie claimen op de winkelier (in dit geval mp3man.nl).

Wel erg netjes dat Frontier Labs dit kostenloos voor je heeft opgelost.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi dat het opgelost is. :)
Ik heb een Nex IIe, deze mist een lijntje in het display.
Da's best wel jammer.

Whatever.

Verwijderd

hm.. ik wist niet dat dat upgraden zo gevaarlijk was joh....
ik wist dat het ''kon'' gebeuren, net als bios flashen van mobo bij stroomuitval 8)7 maar da gebeurt toch ook aleen maar als de pech je toekomt?
ik bedoe, ik heb me i-bead (okè andere speler) ook wel 50 keer geflashed, nooit problemen mee gehad :|

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Firmware wil je bij dit soort spelers vaak upgraden omdat het nieuwe mogelijkheden biedt voor de speler. Nieuwe afspeelformaten of nieuwe functies bijvoorbeeld.

Je mag er dan ook van uit gaan dat als je netjes de instructies volgt, dat het ook goed werkt. Nette actie van frontier labs om een nieuwe terug te sturen, maar waarschijnlijk is het repareren voor hun een eitje. Wellicht even een chipje vervangen oid.

Zit frontier labs ook in nederland? Of heb je em naar korea gestuurd :)
Pagina: 1