Toon posts:

USB Drivers voor...

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik mijn PS2 poort voor mijn muis verneukt op mijn moederbord, maar gelukkig zitten er 2 USB poorten op, maar die doen het niet.

Ik draai Windows98 SE, met alle service packs, fixes etc. geinstalleerd.

Mijn moederbord is redelijk oud (is P233 :D) en is de :
ASUS P5A Super 7
met ALi Aladdin V AGPset

kan iemand mij helpen met het vinden van de W98 drivers voor de USB, en tips geven hoe ik de USB aan de praat kan krijgen?

*Als dit in de verkeerde topic staat... sorry dan, ik wist niet zo 1,2,3 of het nu bij hard- of software moest*

Verwijderd

topic titel iets duidelijker?

win 98 ondersteunt nog geen usb d8 ik. Alleen vanaf 98 se probeer anders eens te zoeken op drivers voor usb van jou mobo.

Succes

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

Win98 ondersteund wel USB. Ik denk alleen dat je USB poorten in je bios uit staan. Dus kijk eens ff in je bios.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10
98 ondersteunt gewoon USB volgens mij hoor, vanaf 95c ofzo was het "al" toch?

No production networks were harmed during this posting

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
USB wordt inderdaad ondersteund in Win 98 en later.. Misschien staan je USB poorten uit in de Bios? Als deze aan staan horen ze te gewoon zonder extra drivers te werken.

Verwijderd

IDD, ik heb dat probleem ook, maar als de USB poorten in het BIOS aanzet werken ze nog niet :P Hopen dat het bij jou wel werkt :D

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

De drivers voor de USB staan, als ik mij niet vergis, gewoon op de CD welke meegeleverd is met je mammaplank...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in de handleiding van mijn moederbord niets vinden over USB, en ik heb de BIOS als eens meerdere keren doorgekeken, maar staat ook niets over USB, en hoe ik het aan en uit moet zetten....

Heb de kast ook wel al meerdere keren opengehad, om te kijken of er geen jumpers verkeerd zaten, maar tevergeefs

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

USB Function (Disabled)
This motherboard supports Universal Serial Bus (USB) devices. Set to Enabled if you want to use USB devices. Your system must support USB function. The default setting is Disabled
Pag 53 van je boekje....

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
I am so ashamed!

Ik zie het nu staan, zeer erg bedankt!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eerst eens of je wel USB-driver hebt geïnstalleerd: rechtermuisknop deze computer >> eigenschappen >> twee tabblad

Helemaal onderaan de lijst moet iets staan van USB root hub :).

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Robin Vreuls schreef op 10 August 2003 @ 11:18:
Kijk eerst eens of je wel USB-driver hebt geïnstalleerd: rechtermuisknop deze computer >> eigenschappen >> twee tabblad

Helemaal onderaan de lijst moet iets staan van USB root hub :).
psst.. als ze disabled staan zoals default is bij dat bordje, dan heb je ook geen drivers :X

[ Voor 3% gewijzigd door hufkes op 10-08-2003 11:37 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
paella schreef op 10 August 2003 @ 10:54:
98 ondersteunt gewoon USB volgens mij hoor, vanaf 95c ofzo was het "al" toch?
* Fludizz heeft hier een win95A en win95B cd liggen die beide USB support ingebakken hebben :Y) ok, het zijn getweakte versies van windows... ;)
maar aangezien et probleem voor TS is opgelost wens ik hem verder suc6 met USB op win98 ;) heb zat mensen gezien die er alleen maar gezeik meer hadden...

[ Voor 4% gewijzigd door Fludizz op 10-08-2003 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er met mijn stomme kop gewoon steeds overheen gelezen, mijn muis werkt weer normaal, en zit nu lekker op de USB port,

bedankt!

*topic kan gesloten worden*

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Iets beter lezen dus :P

Hoewel ik kan begrijpen dat het juiste subforum vinden af en toe lastig is, had dit beter in Processors, Mobo's & Geheugen of Overige Hardware gepast... maar een duidelijkere topictitel was wel mooi mee geweest ("USB werkt niet op mijn ASUS P5A Super 7", iets in die richting) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.